Toon posts:

Netwerk in DOS only??

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
(Via Search en Internet kan ik helaas niks vinden, dus daarom maar hier op GOT)

Ik heb een oud Compaq 486DX2-100 laptopje, als besturingssysteem alleen maar DOS. Nu wil ik deze PC via een crossover TC/IP aan mijn normale PC hangen, om data uit te wisselen.

Er zijn hier op GOT vast wel mensen die mij allereerst kunnen vertellen wat ik
precies nodig heb?

- Netwerk driver voor DOS? Welke? Waar vind je zoiets nog?
- TC/IP stack? welke? waar vind je zoiets nog?

In ieder geval, alvast bedankt voor de moeite.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
ftp onder dos lijkt me het handigste

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Je kan van de microsoft ftp site (ftp.microsoft.com) een bestand downloaden die zorgt voor de complete tcp/ip stack + netbios afhandeling zodat je ook shares kan bereiken... alleen de naam van het bestand weet ik ff niet meer ;)
Maarja zoek maar is.

Verwijderd

Waarom geen Win95? Liep ook op de DX2-100 van mijn pa (towertje dan)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
- Netwerk driver voor DOS? Welke? Waar vind je zoiets nog?
- TC/IP stack? welke? waar vind je zoiets nog?
Microsoft had een stel floppys ervoor, kon je met een MS util aanmaken. Ik kan je ook wel een zip/rar file mailen met die filetjes, maar dan moet je wel plechtig zweren dat je een win95 of hoger licentie hebt(anders moet ik msdos.sys en io.sys er uit slopen en hopen dat de rest wel verspreid mag worden).

Een DOS netwerkdriver heeft je fabrikant als het goed is, ik heb er een stel op de flop staan (intel, realtek, ergens ook nog xircom).

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Op http://www.bootdisk.com/ staan wel een hele hoop bootdisks waarmee je kunt booten met netwerkondersteuning en mappen kunt sharen.

Dit is een goeie: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/ (maar wegens tijdsgebrek nog niet in gang gekregen)

De drivers voor veel gangbare netwerkkaarten staan er ook op

[ Voor 0% gewijzigd door ShadowrunR op 16-10-2002 16:32 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben genoodzaakt een netwerkverbinding te maken met een Replicator, die ik dus bij deze laptop heb, maar daar weet ik dus niet van welke fabrikant de netwerkkaart is die on board gebruikt word.

Win95 is geen optie, heb maar beperkte hoeveelheid mem...

Alleen de Drive mappen is al meer dan genoeg, hoef alleen maar wat data te transferen, heb op dit moment alleen maar een floppy disk drive tot mijn beschikking.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:56:
Ik ben genoodzaakt een netwerkverbinding te maken met een Replicator, die ik dus bij deze laptop heb, maar daar weet ik dus niet van welke fabrikant de netwerkkaart is die on board gebruikt word.

Win95 is geen optie, heb maar beperkte hoeveelheid mem...

Alleen de Drive mappen is al meer dan genoeg, hoef alleen maar wat data te transferen, heb op dit moment alleen maar een floppy disk drive tot mijn beschikking.
Win 95 kan met 8mb al werken hoor :)

Maar er is zeker een Microsoft Client for DOS :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:23:
(Via Search en Internet kan ik helaas niks vinden, dus daarom maar hier op GOT)
[..]

Kan me niet indenken dat je dan niet op http://www.bootdisk.com bent uitgekomen.
Daar staat alle info die je nodig hebt.
Ook interessant: http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.