Toon posts:

Internet delen onder XP....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds anderhalve maand heb ik in huis een Unex switch 10/100 MBPS. In het begin heb ik deze niet nodig gehad, ik had twee pc's crossed met elkaar verbonden staan en dat werkte perfect...ik had internet en netwerk, ging prima, nergens problemen. Toen heb ik een kabel gelegd naar de 2e verdieping, alle instellingen zo laten staan op de hoofdcomputer, maar toen alle kabels lagen en de switch ingeschakeld en verbonden was...deed ie niets meer....Na veel proberen eindelijk weer netwerk...maar geen internet :? Ik vroeg me zelf af hoe dit kwam...heb het bij een netwerk expert gevraagd...die zij opnieuw installeren van de twee netwerkkaarten... :| heb ik gedaan, maar nog steeds niets... Ik ben zelf een n00b op het gebied van netwerk...en ik vroeg me af op iemand me kon helpen?

Verwijderd

Topicstarter
moeilijk hoor..alles tegelijk vertellen...internet komt binnen via de eerste netwerkkaart, en de tweede netwerkkaart zou alles moeten delen.... er liggen nu straigh kabels in plaats van crossed uiteraard...en internet heeft nadat de switch stond, ongeveer 2 dagen gedraaid...daarna was het over :(

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Pingen binnen het netwerk werkt wel? :S

Anders gewoon een keer opnieuw ICS aanklikken, heb ik ook wel vaag gezeik mee gehad. Proberen waard... Dus afvinken, weer aanvinken, dan OK, dan stelt ie t waarschijnlijk opnieuw weer in. wel vreemd dat een hub ertussen problemen geeft...

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Topicstarter
euh ik ben een n00b weet je nog....

Verwijderd

Topicstarter
is trouwens al 100000 keren aangevinkt en uitgevinkt...er staat overigens ook een firewall bij de instelling van die eerste kaart...maar dat is ook al uitgeweest

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50
als ik het goed begrijp was dit de oude situatie:

code:
1
inet---------nic1----comp1----nic2--------------comp2

en dit is de 2e situsatie
code:
1
2
3
4
5
inet---------nic1-------comp1----nic2-------switch-------comp2
                                                         \-------comp3
                                                            \-------comp4
                                                            \-------comp5
                                                              \-------comp6

Tot nic2 is er niks verandert alle kabels daarachter moeten nu straight zijn en dan zou ik de netwerk wizard runnen binnen XP en dan moet je de plaatjes is bekijken die ze als voorbeeld geven. Wizard beginnen met runnen op comp1 btw

[ Voor 0% gewijzigd door Terror op 16-10-2002 16:40 . Reden: tekening ge-update ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Ik heb hetzelfde netwerk thuis liggen ook een Xp server die internet deelt, verloopt vlekkeloos.
Heb je de Kabel die uit de 2e netwerkkaart in de switch gaat wel in de uplink zitten? En mischien zit er op jouw switch wel een schakelaar met X erboven zet deze is om.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
ja is ook allemaal al een aantal keer gebeurt de situatie is nu zo

je code van de 2e situatie klopt maar het is geen één computer waar internet op moet komen het zijn er 6

Verwijderd

Topicstarter
de uplink/X is om meerdere switches met elkaar te verbinden...bovendien het heeft eerst vlekkeloos gedraaid 2 dagen lang en het ligt allemaal nog zo als toen het het deed

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:37:
ja is ook allemaal al een aantal keer gebeurt de situatie is nu zo

je code van de 2e situatie klopt maar het is geen één computer waar internet op moet komen het zijn er 6
update van code uitgevoerd. probeer het eerst op 1 van die compu's werkend te krijgen en daarna op de rest. Effe voor de systematiek

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
already tryed...nothing happened

Verwijderd

Topicstarter
hmm is er niemand meer die iets weet? Dan denk ik dat maar ff me pc opnieuw ga installen...zie geen andere oplossing....weer een dag cd-rom drive open cd-rom drive dicht...*zucht*
Pagina: 1