Geluid bij DivX te zavht...

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Als ik divx'en afspeel is het geluid erg zacht. Als ik de speakers vol open zet, hoor ik net genoeg.

De geluidsinstellingen van Windows staan allemaal vol open. Systeemgeluiden en mp3's spelen wel op normale sterkte.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 08:14

nitpicker

uNF

Speel je je DivX-jes met mediaspeler af? Wat zijn daar de eigenschappen van??? Vaak kan je daar ook nog het één en ander wijzigen, ook ten opzichte van te donker beeld enzo, daar hebben DivX-jes ook nogal eens last van!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het probleem is dat het converterprogramma (MPEG2/DVD->AVI) waarschijnlijk FlaskMPEG was.

De AC3-decoder van FMPEG decodeert het geluid inderdaad op een uitermate laag volumeniveau.

Het probleem ligt dus niet de DivX of AVI, maar bij FlaskMPEG (of iig de AC3-decoder).

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 06:45

Dries Arnolds

*bling bling*

Topicstarter
Thanx Graver,

helaas geen oplossing dus. Als ik dit bij mijn eigen rips wil voorkomen, (dvd-speler is besteld) wat moet ik dan gebruiken ipv Flask?

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het ligt aan de AC3 5.1 geluid --> grote dynamiek. Bij een 5.1 speakers wordt de spraak door de center speaker verzorgt maar bij het afspelen met 2 speakers (stereo) wordt spraak gemengt met de rest van het geluid. Rest heeft een hoger volume.

Ik ben niet de beste om je dit uit te leggen. De oplossing is;

* Film openen in Virtualdub.

* Save WAV (wordt meestal een mp3 met een WAV extensie)
* de mp3 converteren naar WAV of een mp3-normalizer vinden

* de WAV dan normalizen met een normalize-proggie;
http://www.dvd-digest.net/downloads/files/encode/wav_normalize_012.zip

* De wav weer encoden naar mp3 tenzij je een mp3-normalizer hebt gevonden.

* Een Wav-header geven aan je mp3 met WAVEMP3

* Onder VirtualDub Audio/WAV audio de nieuwe WAV opgegeven en geluid en beeld combineren met direct copy.

:) Niet simpel maar het kan wel.

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 18:34
Ik heb hier ook last van op m'n laptop, zit geen versterker aan (duh) ;)
Weet iemand niet een proggie die gewoon het audio signaal boost?

• Achmeon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08-2023

Achmeon

Free Achmeon

Dat geluid in divx-en is simpelweg niet versterkt tijdens het coderen. In flask is een optie om het geluid te versterken. Om de simpele reden dat hetzelfde gebeurd tijdens het afspelen van de originele DVD. Flask kan ook ontdekken met welk percentage het versterkt moet worden; dat kan Flask dan dus ook doen tijdens het coderen.

Simpele tip als je dus een DVD ript en codeerd, versterk het geluid! Zo hoeft niemand meer zijn stereo hard te zetten of die divx 'opnieuw' te gaan maken ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eentje de lucht in trappen is wel genoeg...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.