Toon posts:

[OC] Hoe moet ik verder.. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goed .. ik hoop dat ik niet over een topic heen heb gekeken met de oplossing..

Anyway ik heb een:

AMD XP 2000+
MSI KT3-Ultra-ARU ATX/KT333/DDR
Samsung 512 MB DDR/266 PC2100
SB live player 5.1 (zet deze zooi er ook maar bij wie weet is dit het)
GF4 ti4200 64mb
Maxtor 7200rpm 80gb

Naja nadat ik deze comp een tijdje had ben ik dus begonnen met et clocken ervan..
alleen nu is het probleem als ik hoger dan 144FSB ga (12.5x144) begint die met crashen.. Verder staat PCI op 64 en mijn voltage op 1.85 (hoger krijg ik hem nie in bios).
Dus... wat kan ik er aan doen om hoger te gaan? et lijkt mij namelijk niet aan de temp te liggen want die is:

idle @ 42
stressed @ 49

Dus mjah.. iemand een idee waar het aan kan liggen dat die boven de 144 niet wilt lopen?

Thx in advance.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:23
timings van mem staan te agressief? heb je dividers op je mobo eigenlijk? Memvoltage wat omhoog te krikken?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52

Shunt

Boe

erm wat denkje van dat je pci aparaten niet hoger willen dan 144 ;) want als je de fsb om hoog gooit gaat de snelhijd van je pci en agp lekker mee
dus het zou gewoon kunnen zijn dat bvb je netwerk kaart het niet aan kan :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op 16 oktober 2002 @ 16:05:
erm wat denkje van dat je pci aparaten niet hoger willen dan 144 ;) want als je de fsb om hoog gooit gaat de snelhijd van je pci en agp lekker mee
dus het zou gewoon kunnen zijn dat bvb je netwerk kaart het niet aan kan :P
Ik verdenk toch echt zn geheugen. Of de dividers moeten verkeerd staan. Samsung PC2100 heeft hij..

Verwijderd

Topicstarter
mjah ook al bekeken.. zelfs alle kaarten eruit gegooid behalve me gf4(moet wel beeld hebben :P) en steeds wou die niet hoger.

Anyway als het aan mijn geheugen ligt.. waar moet ik dan naar kijken? voltage van geheugen? (nee ben nog geen expert in clocken :P)

Verwijderd

PCI op 64???
Bedoel je niet je AGP toevallig?

Als je PCI op 64 draait zou ik maar een andere divider zoeken.
Die loopt normaal op 33MHz, AGP 66MHz.

Verwijderd

Topicstarter
hm.. ehmz mjah de PCI Latency Time heb ik op 64 gezet (waardoor ik een.. 1/2 FSB extra haalde)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:07:
mjah ook al bekeken.. zelfs alle kaarten eruit gegooid behalve me gf4(moet wel beeld hebben :P) en steeds wou die niet hoger.

Anyway als het aan mijn geheugen ligt.. waar moet ik dan naar kijken? voltage van geheugen? (nee ben nog geen expert in clocken :P)
Nee voornamelijk de timings van het geheugen: des te hoger, des te slomer des, te verder kom je. Is prima te testen met memtest86.

Is het niet je northbrigde die te warm wordt?

Verwijderd

Idd, timings van je geheugen aanpassen (CAS 2.5-3-3), proberen de Vio omhoog te gooien, dat soort dingen.

Niets waarover via de Search geen bergen informatie te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.