Toon posts:

[Linux] SMB Share mounten

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een SMB Share mounten in linux? moet dit gewoon via /etc/fstab?
Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk is en zou dit heel graag willen maar het staat helaas niet in de SMB-Howto op linuxdoc.org :(

Wie kan mij helpen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
kernel wel met smbfs support gecompileerd? zo ja dan moet je met
code:
1
mount -t smbfs -o username=administrator,password=koekje //servernaam/sharenaam /mountpoint

het ding kunnen mounten (gebruikersnaam password moet natuurlijk wat anders zijn)

anders eerst even 'insmod smbfs' doen

A wise man's life is based around fuck you

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

het gebruikt van smbmount, een frontend voor mount -t smbfs wordt aangeraden.... :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Even uit mijn geheugen: mount -t smb \\mymachine\myshare /mnt/win98

Het kan overigens wel zo zijn dat je even moet spelen met de 'mymachine' naam, aangezien linux van zichzelf (zonder verdere trucs uit te halen) geen WINS resolutie doet, en dus je ofwel het ip adres daar op moet geven, of de machine via DNS te vinden moet zijn. Ik weet ook even niet 1-2-3 meer hoe het zit met username en password, maar dat zou via man mount wel te vinden zijn, lijkt me. Ofwel man smbmount....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:38:
Hoe kan ik een SMB Share mounten in linux? moet dit gewoon via /etc/fstab?
Ik heb ergens gelezen dat dit mogelijk is en zou dit heel graag willen maar het staat helaas niet in de SMB-Howto op linuxdoc.org :(

Wie kan mij helpen?

Mag dan misschien niet in de SMB-howto staan, maar het staat wel in "man mount" en zelfs hier in de FAQ ( FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 1/10 ).

Verder is dit al wel erg vaak gevraagd ;)

Succes :)

Dit topic is gesloten.