Ik heb de search gebruikt, en de vele howto's doorzocht, maar ik krijg het probleem niet opgelost. Als ik wil aanloggen op m'n Linux PDC met samba 2.2.4 krijg ik van Windows XP SP1 deze melding:
Wat heb ik allemaal gedaan:
- User en Machine accounts aangemaakt, door gesluist naar smbpasswd en ge enabled
- Registry van Windows XP aangepast
- Mijn gebruikers account en die van root in de group adm gezet en en aangegen in smb.conf
- Na talloze howto's en het zoeken op GoT deze SMB.conf gemaakt:
Wat heb ik fout gedaan?
Vervolgens krijg ik de melding dat m'n profiel niet gevonden kan worden en dat ik met een tijdelijk profiel word aangelogd.Windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert nu u aan te melden met uw lokale profiel. Wijzigingen in het profiel zullen niet naar de server worden gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door netwerkproblemen of onvoldoende beveiligingsrechten. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.
Detail: Kan de netwerknaam niet vinden.
Wat heb ik allemaal gedaan:
- User en Machine accounts aangemaakt, door gesluist naar smbpasswd en ge enabled
- Registry van Windows XP aangepast
- Mijn gebruikers account en die van root in de group adm gezet en en aangegen in smb.conf
- Na talloze howto's en het zoeken op GoT deze SMB.conf gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| [global] netbios name = ROUTER workgroup = THUIS os level = 64 preferred master = yes domain master = yes local master = yes security = user encrypt passwords = yes domain logons = yes domain admin group = @adm add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g 100 -s /bin/false -M %u logon script = logon.cmd logon drive = H: [netlogon] path = /usr/local/samba/lib/netlogon read only = yes guest ok = no create mode = 0744 directory mode = 0755 public = no write list = ntadmin force user = root force group = adm browseable = no [profiles] comment = Gebruikers Profielen path = /etc/samba/netlogon read only = no writeable = yes browseable = yes create mask = 0600 directory mask = 0700 logon path = \\%N\profiles\%u logon home = \\%N\profile\%U [DATA] comment = Gebackupte Opslagruimte voor iedereen path = /data read only = no public = yes create mask = 774 directory mask = 774 writeable = yes [cd-rom] comment = Server cdrom path = /mnt/cdrom/ read only = yes public = yes |
Wat heb ik fout gedaan?