[FreeSCO] Rare items en problemen... (sharing/poorten)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
We hebben hier een FreeSCO netwerk met 5 clients die een vast IP hebben in dezelfde range met het goede subnet en gateway. Dat is gecheckt.

Als ik mijn ZoneAlarm aan heb staan dan kan niemand via netwerkomgeving bij mijn pc en ik niet op andere. Het is zelfs zo dat als ik ZoneAlarm heb aanstaan mijn buurman niet op de werkgroep kan komen... ik weet niet of dit met ZoneAlarm is of dat het toeval is...
Is er een mogelijkheid om ZoneAlarm te draaien én mensen toe te laten op mijn schijf (en andere te bezoeken?). Ik heb het probleem in de search gevonden, maar geen oplossing! :(

En het tweede is dus over het instellen van de firewall van FreeSCO om MSN file transfers goed te krijgen. Hier is al eerder een topic om gesloten omdat ik dat kon vinden in de search... maar dat was dus niet zo!

Ik vond dit topic... freesco msn file transfer
Hier wordt ik dus niet veel wijzer van... zowieso is het al lastig te snappen hoe dat allemaal werkt met die poorten e.d.
Waar voer je dat eigenlijk in? :?

• iAR
  • Niet online
*kick*

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zerosignal schreef op 16 oktober 2002 @ 15:05:
We hebben hier een FreeSCO netwerk met 5 clients die een vast IP hebben in dezelfde range met het goede subnet en gateway. Dat is gecheckt.

Als ik mijn ZoneAlarm aan heb staan dan kan niemand via netwerkomgeving bij mijn pc en ik niet op andere. Het is zelfs zo dat als ik ZoneAlarm heb aanstaan mijn buurman niet op de werkgroep kan komen... ik weet niet of dit met ZoneAlarm is of dat het toeval is...
Is er een mogelijkheid om ZoneAlarm te draaien én mensen toe te laten op mijn schijf (en andere te bezoeken?). Ik heb het probleem in de search gevonden, maar geen oplossing! :(
zorg dat je de poorten van netbios ik geloof iets van 135,136 en 137 open hebt staan zowel inbound als outbound in zonealarm, aangezien je toch achter freesco zit maakt dat niet uit ;)
Ook kan je die poorten enkel voor je lokale ip range open zetten, heeft hetzelfde effect, echter geeft iets meer zekerheid :P
En het tweede is dus over het instellen van de firewall van FreeSCO om MSN file transfers goed te krijgen. Hier is al eerder een topic om gesloten omdat ik dat kon vinden in de search... maar dat was dus niet zo!

Ik vond dit topic... freesco msn file transfer
Hier wordt ik dus niet veel wijzer van... zowieso is het al lastig te snappen hoe dat allemaal werkt met die poorten e.d.
Waar voer je dat eigenlijk in? :?
poortforwarding voer je in in de webadmin (is het eenvoudigst)
echter ik heb msn filetransfer niet werkend gekregen met freesco, maar ik zou je graag willen doorverwijzen naar -=Het grote Msn Messenger topic=- ;)
btw wil je voortaan niet twee verschillende onderwerpen in 1 topic duwen :)

• iAR
  • Niet online
Erkens schreef op 17 oktober 2002 @ 11:25:
zorg dat je de poorten van netbios ik geloof iets van 135,136 en 137 open hebt staan zowel inbound als outbound in zonealarm, aangezien je toch achter freesco zit maakt dat niet uit ;)
Ook kan je die poorten enkel voor je lokale ip range open zetten, heeft hetzelfde effect, echter geeft iets meer zekerheid :P
Ja eh... oke. Hoe doe je dat in ZoneAlarm? Ik bedoel kun je dat op poort niveau doen? Dus als je een how-to of link hebt!? :)
Erkens schreef op 17 oktober 2002 @ 11:25:
poortforwarding voer je in in de webadmin (is het eenvoudigst)
echter ik heb msn filetransfer niet werkend gekregen met freesco, maar ik zou je graag willen doorverwijzen naar -=Het grote Msn Messenger topic=- ;)
btw wil je voortaan niet twee verschillende onderwerpen in 1 topic duwen :)
Sorry, maar als ik het apart had gedaan was het topic toch dicht gegooit...
Ik zal het topic eens ff doorlezen! :)
Wordt dus lastig met FreeSCO... :(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zerosignal schreef op 17 oktober 2002 @ 11:48:
[...]

Ja eh... oke. Hoe doe je dat in ZoneAlarm? Ik bedoel kun je dat op poort niveau doen? Dus als je een how-to of link hebt!? :)
F1 ;)
Sorry, maar als ik het apart had gedaan was het topic toch dicht gegooit...
Ik zal het topic eens ff doorlezen! :)
Wordt dus lastig met FreeSCO... :(
en zo zou die wel open blijven :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus de genoemde tips van Erkens. Hiermee is deel1 van je probleem opgelost.
Voor probleem2 verwijs ik je graag door naar : -=Het grote Msn Messenger topic=-

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.