Reboot probleem => geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Freds_28
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 08:25
Ik heb een nieuwe kast (Xaser 5000) gekocht en mijn hardware overgezet. Alles werkt prima, behalve wanneer ik reboot. De pc sluit af en start op zonder beeld. Althans zover ik kan zien :)

Het vreemde is dat dit voorheen in de oude kast nooit gebeurde!

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik heb "alles" al geprobeerd, maar niets kunnen vinden! Zelfs als ik de pc helemaal strip blijft het gebeuren.

Thanks,
Frederik

---
Thermaltake Xaser 5000
K7T Turbo 2
AMD 1800
Geforce2Pro
5 case fans
Modem, geluidskaart, netwerkkaart
Dvd & CDRW

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
ergens kortsluiting? alles uit de pc, op anti-statische zak leggen (op een tafel) en dan proberen?

• Galois
  • Laatst online: 07:44

Galois

1811 - 1832

RailLuc schreef op 16 oktober 2002 @ 15:21:
ergens kortsluiting? alles uit de pc, op anti-statische zak leggen (op een tafel) en dan proberen?
Kortsluiting, ja daar is ook het eerste waar ik aan denk. Branden er nog wel lichtjes van bv je usb poorten/ netwerkkaarten? Als dat niet zo is, weet je zeker dat er een kortsluiting is geweest in je mobo.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Als je met 'reboot' bedoelt dat je de RESET knop indrukt, zou ik nog ff checken of je die wel goed op het MoBo hebt aangesloten...

• Galois
  • Laatst online: 07:44

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:36:
Als je met 'reboot' bedoelt dat je de RESET knop indrukt, zou ik nog ff checken of je die wel goed op het MoBo hebt aangesloten...
Ja, maar als dat niet zo zou zijn, dan zou hij sowieso niet rebooten. Hij reboot wel, maar zonder beeld als ik het goed begrijp. Misschien zit de reset op de on/off switch?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Freds_28
Bedankt voor de suggesties. Ik heb inmiddels de PC uit elkaar gehaald. MB op kussen, PSU aangesloten, power en reset knop aangesloten, AGP kaart, monitor en geheugen. Desondanks blijft het probleem bestaan! Ander voeding, videokaart (PCI) en powerknop geprobeerd. Niets helpt. Wellicht is het geheugen niet goed?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb hetzelfde weleens, niet altijd, sinds ik een Radeon 7000 in mijn comp heb.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Volgens mij bekend probleem. Kijk even of je 3D kaart goed in je AGP/PCI slot zit.
Zo nee: Duw hem er goed in en probeer het opnieuw.
Zo ja: Als je zeker weet dat alle onderdelen apart goed werken (dus niet stuk zijn) Kijk dan even of je je jumper instellingen op je moederbord goed hebt gezet van je processor.
(V/Core en I/Core, Kijk ook even of je je voeding stekker er goed in hebt zitten op je moederbord. Vooral bij AT borden kan je de boel net verkeerd omhebben.
Al heb je een ATX board, kijk dan of de stekkertjes van je kast naar het moederbord gaat om zitten. Dus de Power switch, Reset Switch, Speaker, etc.. etc.. Succ6

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
toevallig een k7s5a, en geeft hij bij het booten geen beeld en gaat hij de cd-rom drives afzoeken ?

• Freds_28
Nee een MSI K7T Turbo2. Bij het booten worden even kort de cdroms gecheckt en dan gebeurd er niets meer. Normaliter wordt dan de floppy even aangesproken, maar nu niet.

Verwijderd

Ja wat wil je ook met een MSI....k*t dingen........veel te veel productiefouten |:(

• Freds_28
Haha .. OPGELOST !!!

Dacht niet dat ik het kon verhelpen, dus ben verder gaan tweaken. Van alles vernadert in bios en Geforce2GTS overclockt. En ineens probleem verholpen! Geen idee hoe, maar daarover hoor je mij niet klagen.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Freds_28 schreef op 18 oktober 2002 @ 22:41:
Haha .. OPGELOST !!!

Dacht niet dat ik het kon verhelpen, dus ben verder gaan tweaken. Van alles vernadert in bios en Geforce2GTS overclockt. En ineens probleem verholpen! Geen idee hoe, maar daarover hoor je mij niet klagen.
Hoe kan je een Geforce2GTS overklokken zonder beeld :?

Like this yall...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
mrFreeZe schreef op 19 oktober 2002 @ 00:28:
[...]

Hoe kan je een Geforce2GTS overklokken zonder beeld :?
Het kan, met een ingestelde bios :)

Maar in dit geval kun je die moeilijk in dit systeem hebben teruggezet naar het origineel.

Verwijderd

Tycho2 schreef op 17 oktober 2002 @ 13:20:
toevallig een k7s5a, en geeft hij bij het booten geen beeld en gaat hij de cd-rom drives afzoeken ?
dat legt aan je geheugen timing vooral met ddr geheugen zet alles op fast en spd op 2,5 t dan is het als het goed is over :)
Pagina: 1