Toon posts:

XP start niet op na crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als Windows XP Home Edition crasht , druk ik op de reset knop , want CTRL , ALT en DEL doet niks. Als de computer tijdens het opstarten bij het Windows XP logo scherm komt (met dat groene balkje , blauw blakje in Pro). Reageert ie na een paar seconden niet meer. Het groene balkje blijf stil staan :'(

Als ik de computer opstart in veilige modus. Zie ik tijdens het opstarten na een paar seconden een knipperend streepje links boven het scherm. Het duurt dan een paar minuten voordat Windows XP in veilge modus opstart.

Bij andere mensen gaat dit veel sneller. En die kunnen Windows XP normaal opstarten. Ze hoeven niet eerst naar veilige modus....

Hoe los ik dit probleem op? Ik heb de Service Pack 1 al geinstalleerd.

Mijn systeem:

AMD Thunderbird 1200 Mhz processor
256 MB DDR-Ram
Geforce 2 Pro 64 MB DDR videokaart
MSI K7T266 Pro moederbord

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:36

megaleo

Special member

Probeer eens systeemherstel. 8)7

• Repeat64
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 18:54
Hoezo "als Windows XP Home Edition crasht"? Gebeurt dit herhaaldelijk? Waar ben je op dat moment mee bezig? Temps?

Check hier mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
XP crasht bij mij heel soms , 1 keer in de maand ofzo. Ik heb systeemherstel al geprobeerd. Vandaag viel de stroom uit. Toen kreeg ik 'm weer met moeite opgestart :'(
Ik heb hetzelfde probleem met Win XP Pro.

Het gebeurd elke keer als de computer crasht. Het is gewoon heel vervelend , dat de computer niet wil opstarten na een crash.

:?

Verwijderd

Veilige modus wil zeggen dat de pc start zonder voorzieningen die stuurprogramma's vereisen .
Deze modus wordt alleen gebruikt om problemen te verhelpen.
Start je pc niet in veilige modus maar wel in gewone modus en er zijn verder geen problemen dan kan je het beter zo laten ,het kan alleen een probleem worden als er een probleem is en dan moet je misschien toch opnieuw installeren.
Start de pc helemaal niet meer ,niet gewoon en ook niet in veilige modus, dan zit er weinig anders op denk ik dan windows te wissen en opnieuw te installeren. Of trek je o'clocken wat minder. Succ6

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat veilige modus is :+

Ik vind het alleen vreemd dat als de computer crasht en opnieuw wordt opgestart , dat ie niet "normaal" opstart. Het groene balkje beweegt na een paar seconden niet meer :'(

Als ik 'm in veilige modus opstart. Duurt het wel ff maar de computer start wel op. En als ik dan de computer opnieuw opstart , is alles weer normaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan Windows XP wel weer opnieuw installeren , maar het probleem verdwijnt niet :'(

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 00:39
voer in dos mode: |fdisk /mbr| in en restart je pc, bij mij hielp het. Had het ook bij xp home
ben overgestapt op pro en raad het iedereen ook aan(mits je een goede pc heb).
veel succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik ga het proberen als ie weer crasht :/

Maar ik had hetzelfde probleem ook in Pro :'(

Verwijderd

Jahzz dies bekent. Probleem heb ik ook gehad. zodra xp moeilijk deed en daadwerkelijk crashte bootte m'n pc wel maar bleef windows bij het booten van de gui hangen. Oplossing was vrij simpel opnieuw booten F8 active directory terug zetten en m'n systeem bootte weer (wat dit met elkaar te maken heeft weet ik niet) maar hij werkte wel weer. (BTW mocht je een oc'er zijn en je koeling nie goed hebben dan is dit probleem vrij standaard bij MS.) _/-\o_

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem bij XP prof, inmiddels met SP 1. Bij mij werkt na een crash echter zelfs de de veilige modus niet. Maar als ik even volledig de stroom eraf haal, dan werkt het weer gewoon. 't is gek. Ik heb niet ge-oc'd ofzo, en het probleem bestaat sinds ongeveer een maand. Heb XP nu sinds februari draaien, en nu pas crashes, met dit gekke resultaat.
Overigens wist ik bij de 1e keer niet dat stroom eraf voor mij de oplossing was. Heb toen na format c opnieuw geinstalleerd. Sindsdien nu twee keer zo'n gekke crash, steeds in en andere situatie. :?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik ben geen OC-er.

Bedankt voor de tips , ik ga het proberen wanneer de computer weer eens crasht...
Pagina: 1