Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestaat SMS in America

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Dubbelpost, sorry*

SMS in america

Ik had een topic in HK geopend maar bedacht dat die eigenlijk hier hoort.

De vraag:

Bestaat SMS (al lang) in america. Of is het vrij nieuw en is daarom ook de blackberry zo bekend daar.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

SMS is net nieuw in Amerika!

Ik was er begin dit jaar een half jaar en toen werd het dus net gelanceerd. Dat was heel raar om te zien, dat ze zoiets simpels als sms nog niet hadden.
AT&T had een hele coole reclamecampagne om het te promoten, dat mensen hun duimen gingen trainen enzo, en dat ze de duimen van handschoenen gingen knippen.

Maar ze kenden al wel weer MSN via de telefoon en via pagers kon je ook al tekstbercihten sturen. Het is dus allemaal heel anders daar op het gebied van telefonie!

Verwijderd

Topicstarter
Pff gelukkig.

Ik dacht al dat ik gek werd. In HK werd beweerd dat het allang bestaat en ik heb in Januari dit jaar dacht ik gelezendat het nieuw was. Ik zei dit tegen anderen maar niemand gelooft dit.

Gelukkig is iemand het eens!

Verwijderd

Volgens mij bestaat het al behoorlijk lang daar, maar het zenden van het ene naar het andere netwerk is nieuw...

Verwijderd

Topicstarter
bedoel jij niet gewoon de buzzer of bedoel je echt sms

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het zou kunnen zijn dat het per netwerk verschilt en zelfs per staat. Maar AT&T veruit de grootste heeft het pas maart dit jaar ofzo gelanceerd.
En ze hebben er veel aandacht aan besteed dus als het echt al bestond in Amerika hadden ze alleen hoeven te melden dat ze het nu ook konden.

Echt SMS (dus niet een variant erop) bestaat pas sinds dit jaar in de US.

Ik had daar ook contact met een meisje uit Zweden dat er permanent zat en die was ook heel blij dat ze eindelijk een sms kon sturen terwijl ze het dus ook al lang kende uit Zweden.

Het was al wel mogelijk dat een operator een bericht verstuurde naar een telefoon (want het zijn daar in principe geen GSM's) maar het was niet mogelijk om van een telefoon een bericht naar de operator te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
oscar28 bedankt

Verwijderd

heb sinds een paar weken ATT GSM/GPRS hier in Philadelphia maar ATT heeft het internationale gebruik (zowel versturen als ontvangen van SMS) afgesloten!!! Kan dus nog steeds niet met familie en vrienden SMSen hier, heb al wel veel kwade emails naar ATT gestuurd. Men verwacht dat ze het wel gaan openstellen maar weet nog niet wanneer... BARF!!!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
SMS (het verzenden van tekstberichten - het wordt hier nietr SMS genoemd) bestaat al enige tijd, alleen het is nooit aangeslagen. Pas in de laatste maanden adverteren een aantal mobiele telefoonbedrijven met "2 way text messaging".

Ik maakte er in Nederland ook nooit gebruik van, dus ik mis het ook niet echt :) Ik heb nooit begrepen wat de lol is van het tikken van een bericht op je mobiele telefoon..... duurt veels te lang :)

Mijn telefoon (AT&T in California) heeft wel de mogelijkheid tot text messaging, ik heb het alleen nog niet geprobeerd.... Men gebruikt hier voornamelijk CDMA op 1900 Mhz. De GSM technologie wordt nu ook geimplementeerd (Cingular, T-Mobile, en AT&T gaat over van CDMA naar GSM) dus mischien dat het daar ook mee te maken heeft.....

Het was er wel, maar het is nooit echt gebruikt door de Amerikanen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
in america bestaat het wel ja, heb je alleen kans dat je geen ontvangst heb met ben/o2/orange...

in amerika werkt het ook, ik kon iig een sms sturen vanuit texas naar nederland...
Pagina: 1