Toon posts:

Tray / Boxed

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Kort vraagje; wat is nu juist het verschil als je een processor koopt waar boxed of tray achter staat. Ik dacht dat boxed wilt zeggen processor in doos met koeler. Boxed meestal dus iets duurder. Maar als ik nu prijs vergelijk tussen een P4 2,53 boxed en tray mark ik dat tray iets duurder is. Kan iemand mij verder helpen? Processors bulk kopen gaat niet meer?...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat bulk hetzelfde is als tray... namelijk alleen de processor, kaal vanaf een grote tray.
Boxed betekent per stuk in doos met cooler geleverd.
Als de tray duurder is dan de boxed dan is dit idd vreemd.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Je hebt gelijk. Boxed cpu's worden idd geleverd met koeler. Tray (of bulk) processors worden ook gewoon geleverd, en toevallig staat in de pricewatch 1 winkel die meer vraagt voor de tray dan voor de boxed P4 2,53 GHz. Normaalgesproken is tray natuurlijk goedkoper.

Bij een boxed cpu krijg je doorgaans een kleinere minder krachtige heatsink die niet zoveel lawaai maakt (al beweren sommigen dat deze juist wel herrie maken).
Als je het interessant vind om een goede heatsink op je cpu te zetten, dan kun je beter een tray cpu kopen, zodat je zelf een heatsink kan uitzoeken op basis van reviews die je kunt lezen op sites zoals THG.

Lees het artikel (en de reacties) op T.net van gisteren maar eens. Postorderbedrijf prefereert AMD 'boxed' boven 'tray' CPU's

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle respons guys. Ben er veel wijzer uitgekomen!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Bij INTEL geldt inderdaad meestal dat de TRAY, ook wel BULK genoemd, duurder zijn dan de BOXED versies.
TRAY betekend inderdaad zonder heatsink/fan combo met 1 jaar garantie.
BOXED houdt in dat de processor zeker weten nieuw is (gesealde verpakking), een goedgekeurde heatsink/fan combo en 3 jaar garantie.
Als je dus de keuze hebt, dan mag dit niet moeilijk te maken zijn, zeker bij Intel processoren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

hoi Rick,

is je adres als in de profile aangegeven nog steeds OK ?

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Dat tray goedkoper is dan boxed kan ook komen dat het 2 verschillende shops zijn!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
EternalDragon schreef op 20 oktober 2002 @ 00:34:
Dat tray goedkoper is dan boxed kan ook komen dat het 2 verschillende shops zijn!
Dat tray goedkoper is lijkt me logisch,
je bedoelt vast dat als boxed goedkoper is als tray dat dat aan verschillende shops kan liggen !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is onderhand wel duidelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.