Toon posts:

Sony Vaio PCG-FX602 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even het volgende:

Ik ben op zoek naar een laptoppie voor mijn vriendin. Ze wil graag een laptop i.v.m. de ruimte op haar appartementje, ach ja en zo'n computer is ook zo'n lelijk ding... :D

Maar goed nu heb ik dus ff in de pricewatch gekeken en verder bij de laptopper.
Nou heb ik wel een leuke aanbieding gevonden van pcvergelijk, ze bieden een Sony Vaio PCG-FX602 aan voor 1399,- pleuro's. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.pcvergelijk.com/images/products/fx5000s.jpg

Hieronder even de verdere specificaties:

AMD Duron 1,1 Ghz processor
14,1" TFT scherm
64 kB Cache
STd 256 MB RAM
512 MB Max. RAM
ATi 3D Rage Mobility M1 2x AGP en 8 Mb Ram
16,7 million colours
1024x768 pixels
Dual View
20 GB Harddisk
internal 3.5 inch Diskette drive
internal combo drive (CD-Rw/DVD)
3D Surround
Ports: i.LINK™ (IEEE1394), 400 Mbps • 2 x USB ports • DC-In • Microphone Jack • Headphone Jack • Serial and parallel port • RJ-11 direct port – built-in
modem V.90/K56Flex • VGA connector for monitor • RJ-45 direct port – built-in Ethernet 10 BASE-T/100 BASE-TX • TV out • Docking Station Interface • 1x Type III • 2 x Type I and II PCMCIA:
56k Modem V.90
Ingebouwde Ethernet 10 BaseT/100 Base-TX
324x266x39 mm case dimensions
Weight 3,1 Kg incl. battery
1 jaar garantie (carry in)

Mijn vraag is nu eigenlijk het volgende:

Ik heb gehoord dat die krengen superheet worden, dit i.v.m. de amd processor die erin zit. Is dat ook zo, en geeft dat nog problemen. :? Voor de duur van de accu-tijd maakt het niets uit aangezien ze de laptop toch thuis zal gebruiken.

Ik zag bij de pricewatch dat deze laptop redelijk populair was, dus graag mensen die echt ervaring ermee hebben. Overigens een link naar een review zou ook welkom zijn. Heb zelf nog niet ééntje kunnen vinden over de Sony Vaio PCG-FX602 .

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ff een kleine kick en nu maar hopen dat er wel mensen reageren...

edit:

Oh ja, nog een kleine vraag erbij:
Weet iemand ook of je beter, uitgaande van 256MB intern geheugen in je laptop, of je beter shared video memory kunt hebben tot maximaal 32MB of dat je beter een Ati 8 MB kaartje erin kunt hebben?

Verwijderd

Als je op bijv. www.sallandautomatisering.nl kijkt, kan je een betere laptop kopen voor dezelfde prijs. O.a. een acer-aspire of een promedion.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 07:21
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 08:21:
Als je op bijv. www.sallandautomatisering.nl kijkt, kan je een betere laptop kopen voor dezelfde prijs. O.a. een acer-aspire of een promedion.
die zijn dus _echt_ niet beter dan die sony hoor

Ik heb de opvolger van de 600 serie namelijk de 701, deze heeft ipv de duron een mobile Athlon XP, deze is meestal rond de 26 graden, en je kan hem ook nog in spaarstanden zetten zodat hij nog minder warm word.

Verwijderd

Topicstarter
Dus die hitte valt dus wel mee. Mooi. HOe zit het verder dan met dat video geheugen?

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 07:21
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:09:
Dus die hitte valt dus wel mee. Mooi. HOe zit het verder dan met dat video geheugen?
hij heeft appart videomem, ik kan er ut2003 op draaien dus het is wel ok. Verwacht geen grafische wonderen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Is zon Ati 8MB kaartje vergelijkbaar met een gewoon 8 MB videokaart in een desktop pc?

En is dus 8MB eigen video geheugen sneller dan shared t/m 32MB?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:46
Een ATI Rage kan alles behalve snel 3D beelden tevoorschijn toveren. Het is dus niet echt bedoelt voor 3D games.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik heb ook niet voor die laptop gekozen omdat die videokaart mij niet goed genoge leek, ik ben voor een asus gegaan, maar mijn budget lag net iets hoger (ik vind asus een aanrader).

als je het mij vraagt, zou ik even verder zoeken, ik denk dat je wel een betere laptop kan vinden voor die prijs. succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net nog eens overlegd met mijn vriendin, en haar budget moet je maximaal zien op 1600 euro. Ze had het eerst over tussen de 3000 en 4000 gulden.
Ik heb haar even verteld dat ze de knoop moet doorhakken want meer dan 50% van de aangeboden laptops liggen in die prijsklasse, tja en dan is het wel erg moeilijk om een advies te geven.
Ga je dan voor een budget laptop of voor toch een heel mooi machientje waar ze aankomende tijd echt wat aan heeft?
Ze heeft nu maar een beslissing genomen en het maximum gezet op ongeveer de helft. 1600 euro dus.

Iemand wellicht een voorstel voor een perfecte laptop voor die prijs? (Ik ga zelf natuurlijk ook weer verder zoeken)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet niet of dit overbodig is, maar zou de titel van dit topic wellicht aangepast kunnen worden. De huidige titel dekt niet meer de inhoud van dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het zoeken geweest, ja ik weet dat het al nacht is...
En heb de onderstaande gevonden, volgens mij is dit het maximaal haalbare voor dus zo'n 3500,- gulden. (tja kan maar niet wennen aan die euros)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs2.nl/notebooks%20clevo/Photo%27s/Promedion%20d620s1.JPG

Het is dus een Promedion D620s met de onderstaande speficaties:
Processor (cache) Intel® Celeron 4 processor 1.8 GHz (128 KB L2 cache)
Display (max. resolution) 14.1“ XGA TFT (1024 x 768)
Graphics 8 - 64MB shared video memory ultra AGP
Hard disk 40 GB
Memory (max.) 512 MB SDRAM (1024 MB)
Optical device 8x DVD-ROM
:? Floppy Disk Drive Optional :?

Staat nergens een meerprijs of optie om het erbij te bestellen!
56Kbps modem
Networking wired LAN 10/100
Audio Audio system with speakers

1 x Type II PCMCIA slots (ZV port & Cardbus support)
1 x RJ-11 jack for Modem
1 x RJ-45 jack for Ethernet
1 x DC-in jack for AC adapter
1 x PS/2 port for mouse/keyboard
1 x VGA for Monitor
1 x Headphone
1 x Microphone
1 x S/PDIF (stereo digital audio)
3 x USB ports
1 x FIR (Fast Infrared) port
1 x Firewire/IEEE 1394 port
1 x S-Video Out port

Battery Type Li-Ion
Weight 3.6 kg / 7.89 lbs
Dimensions (W x H x D) 331 mm (W) x 44.5 mm (H) x 280 mm (D)
Warranty (countries) 2 Year Carry-in
Other important specifications Luxury Carrying Case
Deze laptop kun je dus krijgen bij Computerpirates voor 1336.14 euro exclusief, dat is dus 1590 euro inclusief. Opties moet je zelf ff aangeven. Overigens staat er ook geen adapter bij, terwijl er wel weer een adapter extra is te bestellen. :? Op de site van Promedion staan de volgende specificaties:
(dit is makkerlijker: specificaties)
-Intel Celeron/Pentium4 processor
-SiS 650 chipset
-14,1" TFT XGA 1024x768 / 15,1" TFT XGA 1024x768
-256MB PC2100 DDR RAM, Max. 1GB
-DVD-ROM
-20GB harddisk
-8MB tot 64MB shared video geheugen ultra AGP
-Fast infrared
-3x USB connector
-1x PS/2 poort
-S/PDIF Digitale uitgang (5.1 channel)
-VGA en S-VHS video uitgang
-56k fax/modem
-IEEE 1394 Firewire
-10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA Type II
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-Touchpad
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION batterij
-3D surround audio met wavetable
-Headphone uitgang, microphone ingang
-2 jaar carry-in garantie
-Luxe draagtas
-Afmetingen 331mm(B) x 280mm(D) x 44,5mm(H)
-Gewicht: 3,6Kg
Dus ik neem maar even aan dat ze niet zo lullig doen om dat ding er niet bij te leveren.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik het een zwaar en lelijk ding vind. De zwaarte maakt niets uit aangezien ze niet met het ding gaat slepen, het is een vervanging van de desktop. Dat het ding lelijk is vind ik wel jammer, maar wellicht bedriegt zo'n klein plaatje wel.

Nou jullie mening over deze laptop, is het wat?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gaat je vriendin gamen op dat ding of is het gewoon om op te internetten en teksten te typen? De wat slechte 3D performance van de ATi Rage Mobility M1 maakt dan niet zoveel uit. Als ik een laptop zou kopen zou ik toch de voorkeur geven aan een nette Sony dan aan een of ander slecht afgewerkt en goedkoop uitziend low-budget B-Merk geval (en de Vaio's met AMD processors zijn trouwens helemaal niet slecht geprijsd).

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
wil je perse een mobile processor of kan een desktop proc. ook??

anders zou ik toch 100 euro bij leggen en voor die asus gaan zoals ik heb gedaan.

Verwijderd

Kijk eens op www.degreef.nl, daar heb je mooie laptops en er zitten asus lappies bij voor een interessante prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Femme schreef op 18 oktober 2002 @ 02:19:
Gaat je vriendin gamen op dat ding of is het gewoon om op te internetten en teksten te typen? De wat slechte 3D performance van de ATi Rage Mobility M1 maakt dan niet zoveel uit. Als ik een laptop zou kopen zou ik toch de voorkeur geven aan een nette Sony dan aan een of ander slecht afgewerkt en goedkoop uitziend low-budget B-Merk geval (en de Vaio's met AMD processors zijn trouwens helemaal niet slecht geprijsd).
Oke hij ziet er niet geweldig uit denk ik. Maar betekend dit ook direct dat het een slecht afgewerkt en kwalitatief minder ding is?

Ze gaat er niet mee gamen, maar het is wel de bedoeling dat ze er een aantal jaren mee vooruit kan. En dan vind ik de specificaties wel heel veel beter dan die sony.

Verwijderd

Topicstarter
juanp schreef op 18 oktober 2002 @ 10:29:
wil je perse een mobile processor of kan een desktop proc. ook??

anders zou ik toch 100 euro bij leggen en voor die asus gaan zoals ik heb gedaan.
Mobile processor maakt me niet zo veel uit aangezien het toch een vervanger is van de desktop. Ze zal er 99% thuis op werken, eventueel met netstroom.

Moet natuurlijk niet zo heet worden dat er nare gevolgen van komen of dat het is alsof je een koelkast aan hebt staan uit de jaren 50.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 18:37
stiena schreef op 17 oktober 2002 @ 12:33:
[...]

die zijn dus _echt_ niet beter dan die sony hoor

Ik heb de opvolger van de 600 serie namelijk de 701, deze heeft ipv de duron een mobile Athlon XP, deze is meestal rond de 26 graden, en je kan hem ook nog in spaarstanden zetten zodat hij nog minder warm word.
een athlon xp diemaar 26 graden word :X

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Deze prijzen zijn zeker met 1 jaar garantie? Reken nog een extra 260 euro om deze naar 3 jaar uit te breiden, want je vriendin wil niet na een jaar met een kapotte laptop zitten. Iets waar je goed op moet letten: sony/toshiba biedt standaard 1 jaar, asus/acer sl standaard twee jaar om wat voorbeelden te noemen.

Een heel groot en stoer systeem.

• seef

seef

Duizend

Kijk trouwens ook eens naar de SONY VAIO PCG-FX701 AMD Athl.1.4Ghz,256Mb,20Gb,14.1",DV op www.degreef.nl

Die kost daar 1359,- en daar zit een mobile amd XP in, die lijkt mij sneller dan degene die jij op het oog hebt.

Verwijderd

Topicstarter
seef schreef op 18 oktober 2002 @ 15:46:
Kijk trouwens ook eens naar de SONY VAIO PCG-FX701 AMD Athl.1.4Ghz,256Mb,20Gb,14.1",DV op www.degreef.nl

Die kost daar 1359,- en daar zit een mobile amd XP in, die lijkt mij sneller dan degene die jij op het oog hebt.
Dit zijn dus de specs van die Sony:
Processor: 1400+ Mobile AMD Athlon XP Processor featuring AMD PowerNow Technology
Geheugen: 256 Mb uitbreidbaar tot 512 MB SDRAM SO-DIMM Cache: 256 KB L2 Cache (on die)
Harddisk: 20 Gb
DVD drive: 8 speed (DVD / 24 speed (CD)
Floppydrive: Removable 1,44 Mb
Beeldscherm: 14,1" TFT Kleur
Videokaart: ATI 3D RAGE Mobility-M1 8 MB SDRAM and 3D accelerator
Resoluties: 1024 x 768 XGA
Multimedia: Windows sound system and 3D Surround Built-in stereo speakers
Muisbesturing: Touchpad
Batterij: Li-Ion, batterijduur +/- 2,25 uur
Voedingsadapter
Garantie: 1 jaar pickup & return
Is die Amd Mobile 1400+ beter dan 1,8 GHz celeron?

Enne toch had de promedion die ik had geselecteerd 40 Gig Hd en 512 intern geheugen. Enne de videokaart die in die sony zit word ik niet wild van, volgens mij is dan het shared geheugen van de promedion ongeveer net zo goed.

Toch?

Hij is wel een stukkie goedkoper dus dat is wel zo.

Promedion geeft 2 jaar garantie, niet 1 jaar.

• seef

seef

Duizend

Ik had het over de Sony waar je topic mee opende.

Die promedions schijnen snel te zijn, maar ook veel lawaai te maken. En die videokaart hoef jij niet wild van te worden, hij is toch voor je vriendin? Zelf zou ik nooit een promedion kopen, ook al zijn er aardig wat mensen positief over. Als ik een laptop koop moet deze stil en degelijk zijn, waardoor ik bv. eerder een sony dan een promedion zou aanschaffen.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik heb de PCG-FX501 (vorige serie met 1Ghz Duron cpu)
op zich niet een slecht laptopje, maar 3D gamen? nee. :( Q3 wil dan nog wel, op een lage resolutie, maar b.v. GTA3 kan je rustig vergeten. deze laptop heeft ook een ATI rage M1 Mobility met 8Mb ram, dus ik denk dat de prestaties ongeveer gelijk zijn.
de warmte waar je het over had, is soms wel es heftig.. je kan bijna je haar er mee föhnen :+ maar geen probs mee gehad (en ik beul em soms best af)
mijn laptop heeft trouwens nog een probleempje... DivX loopt maar al te gemakkelijk vast, iemand een idee hoe dat komt? divx 3.11 is geen prob, maar als ik de nimo codec pack heb geinstalled, loopt alle divx vast, soms met een blue screen dat gevolgd wordt door een reboot die blijft hangen. :(

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

gfo schreef op 18 oktober 2002 @ 13:47:
een athlon xp diemaar 26 graden word :X
Nee: Stiena had het over een mobile Athlon XP. Maar 26 graden is i.d.d. wel erg weinig, volgens mij.
Pagina: 1