Nieuwe VGA kaart (PCI)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb een tweede pc staan, die ik toch wel voor network gaming wil gaan gebruiken. Het is een compaq met een celly 466 met onboard vga (volgens mij i810). Dit is echter zwaar traag (in AOE2 al:)). Nu heeft het moederbord geen AGP maar ik heb nog wel wat PCI sloten over. Dus mijn vraag is: wat is nu een goede PCI vga-kaart?

(de laatste tijd gaat het alleen over AGP kaarten vandaar)

Zijn er ook ergens snelheidsbalkjes te vinden van verschillende GPU's, dan ik ook daar eens naar kijken.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Je kan een Voodoo 5 proberen.
Die zijn er in AGP en PCI verkrijgbaar.

Verwijderd

Voodoo5 kan, maar lijkt me zooo tering duur voor zo'n machine.

Alternatieven: Voodoo2000/3000, TNT2 of zelfs GeForce1 kaartjes schijnen in PCI te bestaan (moeijlijk te vinden, dat wel ja). Zelf zou ik een Voodoo3000 kiezen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Maar als je 'm als 2e pc hebt dan is een V5 misschien overkill. Ik denk dat een V3 beter is qua prijs/prestatie (zeker 2e hands).

En anders kun je ook zoeken naar een V4500 of GF2MX pci (wel lastig denk ik)

*insert signature here

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

haha.... MrT was me net voor :)

*insert signature here

Verwijderd

jesus, bijna eng hetzelfde :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Een V4500 zou ik laten schieten, die komt niet zo best uit de testen. Dan vormt een V3 2000 een beter alternatief. Flashen naar een 3000, fan erop en gaan. Overigens draait Halflife best aardig op een 810i met Celeron 466....

• kross
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik maar voor de voodoo3 3000 ga. Die is nu nog te krijgen. Weet iemand trouwens of ik dan beide vga poorten kan gebruiken (heb namelijk nog een 14" staan:))

Verwijderd

Nee, onboard video wordt automatisch uitgeschakeld als er een andere vga kaart inzit

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 22:56
ja hoor je kunt 2 videokaarten in 1 computer zetten en dan met 2 schermpjes werken

• Pc123
oh je bedoelt de onboard videokaart en de pci videokaart die je gaat kopen. Dat gaat volgens mij inderdaad niet

• Pc123
anders koop je er nog een andere hele goedkope bij

Verwijderd

Er zijn Geforce MX verkrijgbaar in PCI vorm, dus als je een beetje rond vraagt bij de winkel ec. moet het wel mogelijk zijn om er aan eentje te komen

Verwijderd

misschien loop ik nog achter, maar vroeger was het zo dat als je een kaart wilde steken in een compraq machine, je dan wel een compraq kaart moet kopen. Dit is dan wel een gewone (bijv) netwerkkaart van een "goed" en "bekend" merk bijvoorbeeld 3com, die door compraq een beetje gemodificeerd is, zodat het in je compraq past. Dat kost natuurlijk weer F100 meer.

Voorbeeld geheugen(dat is in iedergeval nog steeds aangepast voor compraq)128mb pc100 kost in Zeewolde ( das het dichtstbij ) 995 ballen. En het leuke is je kan niet anders, want je zit aan compraq vast totdat je je puuter uit het raam gooit.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hier een V3 2000@3000 PCI in een Compaq Presario 5190 (AMD K6-2 400 64 Mb onboard ATi Rage Pro LT 8 Mb) en geen centje pijn. Jammer van dat gare geintegreerde Via MVP3 bordje, trage slak...

Verwijderd

Riva tnt2 pci van asus heerlijk kaartje heb ik in me dual pentium1

• kross
  • Niet online
Attn: Rapier

Dat gedoe met compaq geheugen is volgens mij al verleden tijd. Bij deze pc heb ik er namelijk 64mb 133Mhz bijgeprikt zonder problemen.

Dus ik hoop dat m'n nieuwe pci vga kaart ook geen problemen opleverd
Pagina: 1