[Mac OS X] Proxy server?

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik werk op het werk (zoals je misschien eerder hebt gelezen) aan een nieuwe OS X server (De Jaguar versie 10.2).
Het werkt heel fijn, en er zit super veel UNIX in :9~
In de oude versie Mac OS X 1.2 (antieke baggershit met andere woorden) had ik Squid draaien. Een PKG file, welke ik lekker kon installeren en ik had een fijne UNIX proxyserver draaien. Maar met de nieuwe versie kan squid zich op een of andere manier niet meer aan een poort binden. Met webmin heb ik dit probleem ook. Als ik Squid start (goed geconfigureerd) dan draait de applicatie wel, maar er hangt geen poort aan. Ik kan de proxy dus niet bereiken.

Mijn vraag is nu, weet iemand waar dit aan kan liggen, heeft iemand al met 10.2 gewerkt en hetzelfde gehad? Of zijn er eventueel andere (gratis) proxy server pakketten te vinden voor Mac OS X 10.2?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Waarom gebruik je de build-in sharing niet. Zit in sharing onder tab-blad internet.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:59:
Waarom gebruik je de build-in sharing niet. Zit in sharing onder tab-blad internet.
Mjah, hij moet als client-cache hangen onder een Kennisnet proxy. Kan dat?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Gebruik de mac niet beroeps matig. Er is nog een andere manier om toch squid te gebruiken.
http://fink.sourceforge.net/pdb/package.php/squid

http://fink.sourceforge.net/index.php is de homepage.
Misschien heb je anders hier wat aan. Bedenk wel dat je dan ook voor unstable pakketten moet kiezen. Kun je je eigen squid compileren.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 12:28:
Ik zou het niet weten. Gebruik de mac niet beroeps matig. Er is nog een andere manier om toch squid te gebruiken.
http://fink.sourceforge.net/pdb/package.php/squid

http://fink.sourceforge.net/index.php is de homepage.
Misschien heb je anders hier wat aan. Bedenk wel dat je dan ook voor unstable pakketten moet kiezen. Kun je je eigen squid compileren.
Mjah, ik heb dus de Squid source gedownload, gecompiled (met ADK en niet met Fink) hij start nu enz. Maar heb een ander probleem dat hij geen poort bind. Misschien iets nieuws in 10.2.1?

Een 2e vraag. Als ik in Mac OS X mijn 2e netwerkkaart bovenaan de configuratie zet (is nodig voor Netboot en Macintosh Manager), dan past hij de default route ook aan naar die netwerkkaart. Maar, hij moet dus default routen naar de andere kaart. (Mac netwerk is een aparte switch bij ons). Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 0% gewijzigd door DGTL_Magician op 17-10-2002 13:56 . Reden: 2e vraagje :P ]

Verwijderd

Dat zou ik zo niet weten. Ik weet zo niet waar en of er zoiets als een routings-tabel is. Ik zou zeggen verwissel de volgorde van de netwerk-kaarten in de netwerk poort configuratie. Maar je zei al dat dat geen oplossing is.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:33:
Dat zou ik zo niet weten. Ik weet zo niet waar en of er zoiets als een routings-tabel is. Ik zou zeggen verwissel de volgorde van de netwerk-kaarten in de netwerk poort configuratie. Maar je zei al dat dat geen oplossing is.
Neej. En de grap is, in de UNIX routing tabel staat de goeie kant wel als default route opgegeven, maar het werkt doodgewoon niet. Wissel de volgorde van kaarten om en het werkt wel. Grrr, ik krijg een punthoofd van dat Mac-gedoe :P
Toch maar eens een Debian PowerPC cdtje proberen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:24

chem

Reist de wereld rond

OS X gebruikt idd vrijwel geen files maar de NIM voor de meeste data.

Wat wil je nu pcies doen? Draait squid nu? Kan je wel een telnet openen?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1