Toon posts:

XP wil niet afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een drietal weken mijn pc, nog praktisch geen problemen gehad.
Windows XP Pro, draait zeer vlot, alles gaat bijna perfect, het enige probleem is dat hij zo fanatiek draait dat hij weigert af te sluiten. Als ik via start afsluiten ga slaat hij de instellingen op, en blijft dan hangen op het scherm dat windows afgesloten wordt. Ook via opnieuw opstarten gebeurd dit. Is hie riets aan te doen? Ligt dit aan mijn hardware, of is er enkel een probleem met XP?
De hardware is een AMD XP 2200, 512 DDR Ram, GeForce 4 420MX, ouwe soundcard, K7S5A MB.
Wie kan me helpen plzz?
Greetzz

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:14
Hoe lang blijft het beeld staan dat windows afgesloten wordt?

Uit mijn ervaring leert me dat dit varieert van enkele seconden tot meer dan een minuut. Dit is afhankelijk van hoelang en wat de computer gedraaid heeft.

Als pas na enkele minuten de computer niet afgesloten wordt is er pas een probleem

Verwijderd

Mijn computer heeft er wel eens een half uur over gedaan om af te sluiten... 8)7

Het probleem is dan dat er waarschijnlijk te veel apps draaien achter de schermen. Probeer eens voordat je uitlogt om even in de taskmanager naar de processes te kijken...

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:23
die van mij gaat alleen maar uit als ik naar een lanparty ga,

heb je de nieuwste updates al geinstalleerd?

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Waarschijnlijk heb je een programma lopen die niet afgesloten wil worden op de één of andere manier. Je kunt in XP instellen dat hij ook al wil een programma niet afsluiten het toch doet (zoals taak beïndigen). Als volgt:

Ga naar de register editor -> HKEY_CURRENT_USER -> control panel -> desktop en zet AutoEndTasks op 1.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

kan ook ergens een shutdown progje vandaan halen, dat instaleren en uitvoeren als je em wilt afsluiten, bij mij knikkerde tie binnen 6 sec t systeem af, normaal iets v 20 sec :P

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Galois

1811 - 1832

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:15:
kan ook ergens een shutdown progje vandaan halen, dat instaleren en uitvoeren als je em wilt afsluiten, bij mij knikkerde tie binnen 6 sec t systeem af, normaal iets v 20 sec :P
Kan natuurlijk ook altijd... Maar of je systeem dat zo leuk vind is een andere vraag.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Pagina: 1