Toon posts:

[2k] programma permanent installeren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil onder Windows 2000 een programma installeren dat
1. bij het opstarten van de pc gestart wordt
2. niet af te sluiten is (ook niet door de administrator)
3. niet gede-installeerd kan worden (ook niet door de administrator)

is er een manier om dit klaar te spelen? het programma dient lokaal geinstalleerd te worden...

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 10:20
Wie wil je voor lul gaan zetten dan? Je systeembeheerder?

Verwijderd

Optie 1 is mogelijk, 2 en 3 niet behalve als je het administrator account zou disablen :)
Maar ik denk niet dat de beheerder het leuk zal vinden als je zo'n programma zou installeren. Zeker voor op school?

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Internet Explorer klonen?

Verwijderd

Topicstarter
Hehe lol neej... ik deel een pc met nog een andere persoon, en die heeft er een handje aan mijn programmatuur te deinstalleren (zoals bijv een firewall en een virusscanner)... aangezien hij niet wil luisteren moet het maar op deze manier....

Ik heb het al klaar gespeeld om de ownership van administrator af te halen en om te zetten naar een andere gebruiker, zodat de admin ook niets kon deinstalleren.... maarja tis een FAT32 partitie en hij had een bootdisk bij zich....

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

misschien dat je even moet kijken of je een wachtwoord op het programma kunt zetten.
dus als je het programma wilt stoppen dat je eerst een wachtwoord moet intypen.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 18:54
Wat dacht je er van om je BIOS te beveiligen (w8woord er op en alleen laten booten van je hd).

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Wat dacht je van directe communicatie? Iets in de geest van:'Wil je voordat je wat de-installeert, dat eerst kortsluiten met mij?'
Erg simpel en erg effectief...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:03
FoolZero schreef op 16 oktober 2002 @ 14:28:
Wat dacht je van directe communicatie? Iets in de geest van:'Wil je voordat je wat de-installeert, dat eerst kortsluiten met mij?'
Erg simpel en erg effectief...
En als dat niet helpt nog directer ... "Als je het nog 1 keer doet dan trap ik mijn voet zo diep in je hol, etc."
;)

-

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Mare waarom denk jij een bepaalde dingen zo dicht te kunnen timmeren op een FAT 32 systeem, terwijl hij kennelijk creatief en inventief genoeg is om dat te omzeilen? Volgens mij blijf je achter de feiten aanlopen.
Persoonlijk zou ik voor Juicy's oplossing gaan >:)

Heal the internet ...

Verwijderd

fat32 valt niet te beschermen :P zoals foolzero al opmerkt.

geef hem gewoon een kladblok en een pen alsie de volgende keer je pc nodig heeft.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een eigen computer kopen..

Of onder elk account andere programma's installeren én niet met andermans account klooien, dan is iedereen tevreden.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

eerst ff ntfs van maken met c:\winnt\system32\convert.exe. Dan kan die in ieder geval niet meer met een bootflop bestanden wissen. Dan het Administrator password wijzigen. (Door NTFS kan hij ook SAM niet meer weggooien vanuit dos)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Je kunt in je registry aangeven of een programma in de lijst met te deinstalleren programma's moet voorkomen. Waar weet ik niet, moet je zelf maar zoeken.

Verwijderd

White Feather schreef op 16 oktober 2002 @ 15:08:
Je kunt in je registry aangeven of een programma in de lijst met te deinstalleren programma's moet voorkomen. Waar weet ik niet, moet je zelf maar zoeken.
Het gaat er toch juist om dat het of filesystem nivo niet meer mogelijk is om bestanden in c:\program files en c:\winnt te wijzigen/wissen? Als je niet kan deinstalleren kan die wijsneus altijd nog gewoon de hele programma directory verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
1. Hem toegang tot de PC ontzeggen is geen optie, de PC is niet van mij
2. Hem toegang tot de administrators account ontzeggen is ook geen optie (helaas)
3. Ik heb een eigen computer, meerdere om precies te zijn. We moeten echter met een keten van computers werken (webserver, database server, etc etc, ingewikkeld verhaal ;)

De oplossing van white feather komt in de buurt...

Is er wellicht een optie om bepaalde programmatuur als service te laten lopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:12:
Is er wellicht een optie om bepaalde programmatuur als service te laten lopen?
Een normaal programma is geen service en kan dat ook niet worden.

Als je delphi hebt is het in principe niet echt ingewikkeld om een service te bouwen. In die service kan je dan allerlei checks en locks bouwen op programma's. Ook het opstarten van andere programma's kan.

Ik vraag me echter wel af of dit wel zo netjes is als het niet jouw PC is ?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Daarentegen heeft het installeren van services toch geen zin als hij toch onder DOS icm FAT32 de service executables verwijdert.

Heal the internet ...

Verwijderd

FoolZero schreef op 16 oktober 2002 @ 15:23:
Daarentegen heeft het installeren van services toch geen zin als hij toch onder DOS icm FAT32 de service executables verwijdert.
als die persoon administrator is, kannie zelfs in windows alle bestanden/mappen verwijderen.

ps. hoeftie geen eens administrator voor te zijn.

als je nou ff aanneemt dat als de schijf FAT is, en hij administrator, je er NIKS aan kunt doen.

Want de administrator kan alles!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:19:
[...]Ik vraag me echter wel af of dit wel zo netjes is als het niet jouw PC is ?
We zijn samen verantwoordelijk voor de software op die PC. Draait de bak niet dan is dat ons probleem verder niemand...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:25:
Want de administrator kan alles!

Precies, alles wat jij doet kan iemand met adminrechten ongedaan maken als ze het echt willen (behalve misschien deleten :D)

Je hebt uiteindelijk maar 2 opties:
- praat het met hem uit
- stap naar jullie baas en zeg dat dit zo niet gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 21:57
Misschien is het een optie om het programma door het Systeem te laten kenmerken als een programma gebruikt door het NT Authority. Standaard kan een Admin em dan niet uitschakelen, maar het is voor iemand met admin-rechten wel mogelijk om zich uiteindelijk als onderdeel van het Systeem aan te melden (mits ie dit weet te vinden natuurlijk :)) en het als nog uit te schakelen...

[ Voor 0% gewijzigd door Clueless op 16-10-2002 18:01 . Reden: toevoeging ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
FJK: de "baas" kan dit niet intresseren... dat moeten we zelf maar oplossen.... en tot praten is die freak niet bereidt...

Clueless: klinkt goed, maar hoe doe je dat?
Pagina: 1