Toon posts:

[C, ncurses onder linux]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was thuis bezig met de interface van een programma, hiervoor gebruikte ik de ncurses library onder linux. Zag er allemaal wel aardig uit.

Ik stelde de achtergrond kleur in op blauw en vulde het hele scherm met spaties, heel mooi het hele scherm werd blauw. Nog een mooi frame'pje er omheen en ik was tevreden.

Maar nu bekijk ik hetzelfde programma vanaf een windows machine, dmv putty en nu krijg ik alles te zien, behalve de blauwe achtergrond, hij laat de achtergrond gewoon zwart. Blijkbaar pakt ie de spaties die ik teken niet in deze pseudo terminal. Als ik in plaat van een spatie een * teken, vult ie wel het hele scherm met sterretjes MET de blauwe achtergrond kleur.

Ik heb de curses.h al doorgespit op alle ACS_* constanten, maar ben geen speciale ACS_EMPTY of ACS_SPACE ofzo tegengekomen, die ik eventueel zou moeten gebruiken.

Iemand enig idee waarom dit verschil er is, tussen een normale tty* en een pts/*?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

geen idee, maar misschien een idee om t te vullen met ascii teken 255? Dat is geen spatie, maar wel een leeg teken.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

unteraarsch>> waarom denk je dat het een curses probleem is? Als je op de console en via een xterm blauwe output krijgt dan lijkt het mij veel waarschijnlijker dat putty het fout doet dan ncurses. (Misschien heeft putty ook zoiets als een termcap file en kun je dit soort dingen instellen.)

Verwijderd

Topicstarter
LordLarry schreef op 16 oktober 2002 @ 14:46:
geen idee, maar misschien een idee om t te vullen met ascii teken 255? Dat is geen spatie, maar wel een leeg teken.
Heb ik inderdaad geprobeerd, maar de meeste windows font laten dan een 'y' met twee puntjes daarbovenop zien. helaas.
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:33:
unteraarsch>> waarom denk je dat het een curses probleem is? Als je op de console en via een xterm blauwe output krijgt dan lijkt het mij veel waarschijnlijker dat putty het fout doet dan ncurses. (Misschien heeft putty ook zoiets als een termcap file en kun je dit soort dingen instellen.)
Ik denk niet dat het probleem zozeer in de ncurses library zit, maar blijkbaar wel in de combinatie van ncurses met putty. Ik kan me alleen niet zo goed voorstellen dat putty het 'fout' doet. Ik was alleen benieuwd of mensen dit eerder tegengekomen waren en wellicht een oplossing gevonden hadden. Ik namelijk nog niet :(.

Verwijderd

probeer anders in je putty eerst eens
export TERM=linux
te doen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:52:
probeer anders in je putty eerst eens
export TERM=linux
te doen..
nee dat werkt ook niet, stond ie ook al op ingesteld...

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
is idd bekend. Bij het installeren van een nieuwe kernel, probeer maar eens 'make menuconfig' te doen, om de instellingen van je nieuwe kernel te selecteren. Krijg je ook een mooi blauw scherm op je tty, maar niet via PuTTY...

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Zet je term eens op xterm color
dus: export TERM=xterm-color

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
dat werkt nog ook :P (iig in mijn geval)

Verwijderd

man 5 termcap:
in Terminal inserts nulls, not spaces, to fill whitespace
En nu nog vinden hoe je dit bij putty instelt ;)
edit:
Najah, al gevonden, blijkbaar houdt putty ervan zich uit te geven voor iets dat het niet is

Verwijderd

Topicstarter
rlensen schreef op 16 oktober 2002 @ 17:04:
Zet je term eens op xterm color
dus: export TERM=xterm-color
perfect!! werkt precies zoals het moet. :)
Pagina: 1