XP2200 unlock via simpel draadje!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Ik weet niet of dit al eerder gemeld is, maar je kan een XP2200 nog simpeler unlocken m.b.v. een koperdraadje. :9~

Het unlocken bestaat uit het uitschakelen van de 8x multiplier, oftewel die 5e bit van de L3 reeks die je dus normaltier met zo'n verfpen zou doorverbinden. Maar onderop de processor is dit hetzelfde als het doorverbinden van de pinnen AJ27 (8x) en AH28 (gnd), die (toevallig) naast elkaar zitten. En dun koperdraadje om beide pennetjes heen wikkelen en klaar is kees. En het mooie is, je kan het zo weer weghalen en niemand die het weet. :)

Het is eigenlijk geen echte unlock, maar puur uitschakelen van de 8x multiplier als je L1 bruggen al doorverbonden zijn (unlockt dus, maar dat schijnt bij de XP2200 standaard al zo te zijn). Als je mobo en bios al de 5e bit ondersteunen (je hebt dan nu multipliers van 12.5 tot 22 ofzo) zou deze truuk dus moeten werken. Je moet dan in de bios multipliers van 4.5 tot 12.5 overhouden.

Dit is de link naar de bron:
http://vr-zone.com/Home/news152/news152.htm#2501

Hier een link naar de bridges:
http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

Hier een globaal plaatje waar de pinnetjes zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.beachlink.com/candjac/images/palopinout.jpg

De groene vlak zijn de 5 multiplier bits.

Eerste plaatje is een zoekplaatje. Rechts zitten 2 pinnetjes verbonden:

Afbeeldingslocatie: http://vr-zone.com/Home/news152/TBred-1.jpg

Hier in close-up

Afbeeldingslocatie: http://vr-zone.com/Home/news152/TBred-2.jpg

En hier heb ik de 5 pinnetjes even beschreven:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/xp2200.gif

En in plaats van een draadje om 2 pinnetje, zou je ook een draadje in 2 gaatjes van je socket kunnen stoppen, in de vorm van een omgeekerde U, zodat je de 2 pinnen doorverbind. Als je dun draad gebruikt, kan de CPU er nog gewoon in.

Op onderstaand plaatje heb ik de 2 gaatjes gemarkeerd welke doorverbonden moeten worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/socketdraad.jpg

En nog een optie is een draadje solderen aan de onderkant van de mobo aan de pin AJ27, en die via een 100 ohm weerstand aan de grond hangen, met een schakelaar er tussen. Zo kan je dan zelf bepalen of je de 8x multiplier wel of niet wilt gebruiken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Als je het op je mobo doet hoef je nooit meer te kloten. Dan zijn alle procs unlocked die je erin doet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

op die manier werkt een Socket-A Goldfinger ook.
die onderschept gewoon de L-brug pinnen en je stelt ze dan zelf goed (over of onder clocked) in met een dipswitch.
ik zoek eigenlijk zelf nog zo'n ding maar ze zijn werkelijk nergens te krijgen.
misschien is zelf maken een opslossing?
maar dan moet ik wel een goed schema hebben van de CPU.
ik heb wel een elektro opleiding gehad, maar daar moet je me nu niet teveel meer over vragen want alle moeielijke dingen ben ik vergeten.
Solderen kan ik btw nog wel heel aardig.

edit: dat is dus wel een bruibaar plaatje, maar dan moet ik alleen nog weten wat naar welke brug loopt (eg L5-1 en L5-2 enzo).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
FireWurX schreef op 16 oktober 2002 @ 13:44:
op die manier werkt een Socket-A Goldfinger ook.
die onderschept gewoon de L-brug pinnen en je stelt ze dan zelf goed (over of onder clocked) in met een dipswitch.
ik zoek eigenlijk zelf nog zo'n ding maar ze zijn werkelijk nergens te krijgen.
misschien is zelf maken een opslossing?
maar dan moet ik wel een goed schema hebben van de CPU.
ik heb wel een elektro opleiding gehad, maar daar moet je me nu niet teveel meer over vragen want alle moeielijke dingen ben ik vergeten.
Solderen kan ik btw nog wel heel aardig.

edit: dat is dus wel een bruibaar plaatje, maar dan moet ik alleen nog weten wat naar welke brug loopt (eg L5-1 en L5-2 enzo).
Hier staat de exacte pin layout die je zoekt:
http://www.beachlink.com/candjac/TbredDecode0.htm

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zou dit ook met de 1800+ kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Wel cool alleen ik heb een P4A dus ik heb er niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
saviour schreef op 16 oktober 2002 @ 14:09:
Zou dit ook met de 1800+ kunnen?
Nee!!! Alleen met de XP2200. De 2100 en lager moeten meerdere bruggetjes hebben, dus lukt dat niet met een draadje. Alleen de XP2200 heeft maar 1 bruggetje nodig, en die zitten dus toevallig naast elkaar.
Dus : Niet proberen met andere processors!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Oh, dat is erg jammer.

Ik heb vrij weinig zin om met (dure) lijm enzo te zitten knutselen aan mijn CPU :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35666

En met hogere processoren dan de XP2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Anoniem: 35666 schreef op 16 oktober 2002 @ 14:43:
En met hogere processoren dan de XP2200?
De pinlayout is hetzelfde, dus kan je de 8x multiplier uitschakelen. Maar wat je dan overhoudt weer ik niet, ik vermoed ook iets van 4-12.5. Maar dat is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40432

Weet iemand dan hoe het wèl moet met een 1800. ? Daar ben ik toch wel benieuw naar. Heb al wel gezocht , maar kon niet echt wat duidelijks vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Anoniem: 40432 schreef op 16 oktober 2002 @ 14:50:
Weet iemand dan hoe het wèl moet met een 1800. ? Daar ben ik toch wel benieuw naar. Heb al wel gezocht , maar kon niet echt wat duidelijks vinden. :(
Kijk eens op www.athlonxp.com, en zoek op google (unlock xp1800), daar kom je je antwoord vast wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

charrel

Cortisol4life..

Maar dan komt je xpeetje toch een beetje scheef te liggen in je socket of niet? Dat lijkt me niet echt bevoorderlijk voor de warmteoverdracht. Kan je dit ook met die zilverpastelijm/verf doen dan of niet dan? En welk spul moet ik dan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
charrel schreef op 16 oktober 2002 @ 15:06:
Maar dan komt je xpeetje toch een beetje scheef te liggen in je socket of niet? Dat lijkt me niet echt bevoorderlijk voor de warmteoverdracht. Kan je dit ook met die zilverpastelijm/verf doen dan of niet dan? En welk spul moet ik dan hebben.
Loopt wel los denk ik. Je gebruikt maar 1 heel dun draadje, en da's maar 1/10 mm dik ofzo.

Voor die andere truuk is achterruit verwarming repareer kit het beste schijnt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35666

Anoniem: 40432 schreef op 16 oktober 2002 @ 14:50:
Hier drie linkjes daarover:

nieuws: Tom's Hardware Guide unlockt de Athlon XP
nieuws: Athlon XP unlocking guide
nieuws: AMD Athlon XP overclocking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

hee microkid, jij hebt hem dus unlocked he op deze manier of niet? zo ja, dan ga ik dat ook maar is ff proberen als ik me verse mobo met geheugen binnen heb })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Ik heb het geprobeerd op de manier met het draadje, het draait wel..

Maar hij wil alleen op multiplier 5.5

draai nu dus op 5.5 x 150 = 825 :/ das dus niet echt de bedoeling.

Iemand een idee wat ik fout doe?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wat voor moederbord heb je dan? mischien scheelt het wel waar je hem op draait. Ik ben benieuwd hoe microkid ze unlock gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

charrel schreef op 17 oktober 2002 @ 22:25:
wat voor moederbord heb je dan? mischien scheelt het wel waar je hem op draait. Ik ben benieuwd hoe microkid ze unlock gedaan heeft.
A7V333

maar kan verder alleen de FSB aan passen.. niet de multiplier :/

Misschien toch niet goed geunlocked.
Ik weet zeker dat de verbinding goed is en op de juiste plaats zit.

Edit: als draadje heb ik een stuk speaker draad gepakt, en daarvan 1 ader gebruikt. Dat is geen koper maar gewoon tjsa.. hoe noem je dat materiaal?

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Loque schreef op 17 oktober 2002 @ 22:16:

Hij zei toch iets over de 8x MP uitschakelen? Dat is bij jou dan gebeurd lijkt me :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32363

je processor is zo wel lekker koel of niet ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Anoniem: 32363 schreef op 17 oktober 2002 @ 22:39:
[...]

je processor is zo wel lekker koel of niet ;) :+
hahaha erg lollig allemaal. :P

Goed heb hem er afgehaald, en denk dat ik het maar met bizon electro ga proberen.

Maar die rommel is zoooo duur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Loque schreef op 17 oktober 2002 @ 23:02:
[...]

hahaha erg lollig allemaal. :P

Goed heb hem er afgehaald, en denk dat ik het maar met bizon electro ga proberen.

Maar die rommel is zoooo duur :/
ook al gemerkt?
17,50 voor een miniscuul potje van 3 gram (maar er wordt wel een kwastje van 80 cent bijgeleverd 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
charrel schreef op 17 oktober 2002 @ 22:03:
hee microkid, jij hebt hem dus unlocked he op deze manier of niet? zo ja, dan ga ik dat ook maar is ff proberen als ik me verse mobo met geheugen binnen heb })
Nee, ik heb het zelf nog niet zo geprobeerd, maar ga het van het weekend proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter

Ik begreep dat na deze ingreep de PC de eerste keer boot op 5.5, maar dat je daarna in de BIOS gewoon een hogere multiplier kan instellen, mits je BIOS wel de 5e bit op de L3 ondersteud. Dit kan je zien in je bios. Als je voorheen hogere multipliers dan 13.5 kon ingeven ondersteund je mobo dat. Bijvoorbeeld de A7V333 ondersteund de 5e bit, en gaat tot multipliers tot 22. Niet alle mobo's en biossen ondersteunen de 5e bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Standaard kan ik voor 1200 1800 en 2250 kiezen

Meer kan ik niet op mijn moeder bord. En toen ik hem geunlocked had kon ik max 5.5 x 150 :/ (zelfs na een aantal keren opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Microkid schreef op 18 oktober 2002 @ 08:08:
[...]

Ik begreep dat na deze ingreep de PC de eerste keer boot op 5.5, maar dat je daarna in de BIOS gewoon een hogere multiplier kan instellen, mits je BIOS wel de 5e bit op de L3 ondersteud. Dit kan je zien in je bios. Als je voorheen hogere multipliers dan 13.5 kon ingeven ondersteund je mobo dat. Bijvoorbeeld de A7V333 ondersteund de 5e bit, en gaat tot multipliers tot 22. Niet alle mobo's en biossen ondersteunen de 5e bit.
Is het niet zo dat, wanneer je mobo dat ondersteunt, je helemaal niet meer hoeft te unlocken? Dat is bij de 2400+ wel zo namelijk. Als je een 2400+ met een KD7 hebt kun je zo de MP instellen zonder unlocken.. Gewoon zo uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Anoniem: 5897 schreef op 18 oktober 2002 @ 17:44:
[...]

Is het niet zo dat, wanneer je mobo dat ondersteunt, je helemaal niet meer hoeft te unlocken? Dat is bij de 2400+ wel zo namelijk. Als je een 2400+ met een KD7 hebt kun je zo de MP instellen zonder unlocken.. Gewoon zo uit de doos.
Hmm, geen idee. M'n eigen A7V333 loopt van 13 tot 22. Lager gaat ie nu niet. Maar morgen gaat dat draadje erin, en horen jullie het resultaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
HET WERKT!!!! :9~ :9~ :9~ :)

Heb net m'n CPU er effe afgehaald, en een piepklein koperdraadje op de socket geplaatst over de 2 aangewezen gaatjes. CPU er weer op, kast in elkaar en booten maar. Meteen in de BIOS en jawel, alle multipliers van 4.5 tot 12.5 tot m'n beschikking. :o

PC loopt nu op 12x170, en we gaan nog hoger!!! Sandra nu 2407/2230. En dat allemaal zonder metaalverf of andere kliederzooi. En op standaard voltages ook nog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DAMN IK WIL OOK !!!!!!!!!!!! }) Maar ja, me mobo en me geheugen is nog niet binnen, dat gaat dus lekker lukken zonder dat :P
Heb je dit trouwens voor elkaar met die zalman cooler of had je andere cooling op je proc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
charrel schreef op 19 oktober 2002 @ 14:40:
DAMN IK WIL OOK !!!!!!!!!!!! }) Maar ja, me mobo en me geheugen is nog niet binnen, dat gaat dus lekker lukken zonder dat :P
Heb je dit trouwens voor elkaar met die zalman cooler of had je andere cooling op je proc???
Gewoon met de Zalman koeler ja (zie m'n specs). Geregeld via Speedfan. Heerlijk stil, stress temp rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

zo, na veel gepruts dat draadje netjes om die pootjes gekregen :D Dat kostte wel wat moeite zeg. Bij jou ook microkid? ho, lees nu al dat je hem in je socket gelegd heb, daar zat ik ook al aan te denken. Lijkt me een stuk handiger idd. Nu alleen nog ff een mobo en geheugen op het op te proberen :P Maar ja, hopen dat ie maandag binnenkomt.................ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Yeehaa, het draait allemaal op me verse bordje. Moet nog wel ff zwaar bijtunen. Het loopt nog niet allemaal lekker stabiel. Het draadje werkt dus wel gewoon. Kan wel alle mp's kiezen maar alsje te hoog zit start ie gewoon niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
charrel schreef op 21 oktober 2002 @ 23:34:
Yeehaa, het draait allemaal op me verse bordje. Moet nog wel ff zwaar bijtunen. Het loopt nog niet allemaal lekker stabiel. Het draadje werkt dus wel gewoon. Kan wel alle mp's kiezen maar alsje te hoog zit start ie gewoon niet meer op.
Probeer eens 12x166. Loopt bij mij al een paar dagen rete-stabiel, geen enkele crash of BSOD meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

11.5x170 loopt stabiel, voltage staat wel wat hoger van cpu en ddr. Dat gaan we zo ff verlagen kijken of ie dan ook stabiel blijft. Lijkt er wel op dat het nog hoger kan met deze voltages, proc word stressed 54c. Tot nu toe scoort ie aardig : http://service.madonion.com/compare?2k1=4838595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Yo ik krijg morgen mn unlock kitje maar wat vinden jullie van deze nog niet unlockte oc, 2200+ @ 2 Ghz (150 FSB)
rete stabiel komt altijd door 3d mark heen, opgevoerde Asus V8420 DT erin @ 309/560 en ik heb 12600 punten >:)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29273

Gaat het ook zo op als je je cpu geunlockt hebt dat je elke fsb kan gebruiken??

Dus bv mijn xp 1800 @ 1533 133 x 11.5 op 1533 166x 9 of 9.5???

ik hoop het wel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

caspergt schreef op 22 oktober 2002 @ 20:06:
Yo ik krijg morgen mn unlock kitje maar wat vinden jullie van deze nog niet unlockte oc, 2200+ @ 2 Ghz (150 FSB)
rete stabiel komt altijd door 3d mark heen, opgevoerde Asus V8420 DT erin @ 309/560 en ik heb 12600 punten >:)
Waar heb je een unlock kitje voor nodig bij een xp2200? neem aan dat je ook alleen de mp wil verlagen. Dat draadje werkt daar prima voor, heb gewoon ook een stukje vd Hul speakerdraad uit me kabels geplukt. Dat er tussen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 29273 schreef op 22 oktober 2002 @ 20:34:
Gaat het ook zo op als je je cpu geunlockt hebt dat je elke fsb kan gebruiken??

Dus bv mijn xp 1800 @ 1533 133 x 11.5 op 1533 166x 9 of 9.5???

ik hoop het wel ??
Dat is wel de bedoeling als je hem unlocked ja, maar of je de 166mhz haalt hangt van zoveel dingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:16

MagicTempest

Fly pig!

dit is echt ontzettend lang geleden al in het nieuws geweest, toen de xp net uit was was deze truc al bekend hoor.

edit, twas iets laters

hier is de link:

nieuws: AMD Thoroughbred unlocking middels pin connect

in ieder geval dus al een paar maanden terug.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Ik ga het dus zo proberen, wat is het slimst om de pinnetjes of gewoon het dunne draadje in de gaatjes van me socket porren en de proc er weer op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
MagicTempest schreef op 22 oktober 2002 @ 21:17:
dit is echt ontzettend lang geleden al in het nieuws geweest, toen de xp net uit was was deze truc al bekend hoor.

edit, twas iets laters

hier is de link:

nieuws: AMD Thoroughbred unlocking middels pin connect

in ieder geval dus al een paar maanden terug.
Ach, op deze manier is het weer eens onder de aandacht gebracht. Ik wist het trouwens niet. Je kan nu eenmaal niet van alles op de hoogte blijven ;)

Update: pc loopt nu op 10x190 :9~ . Sandra scores: 2611/2374. Bijna het maximaal haalbare dus (2700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
The_Dart schreef op 22 oktober 2002 @ 22:30:
Ik ga het dus zo proberen, wat is het slimst om de pinnetjes of gewoon het dunne draadje in de gaatjes van me socket porren en de proc er weer op? :)
Het slimst is in de socket, want een draadje om die pinnetjes wikkelen is priegelwerk. Een draadje in de vorm van een U buigen en dat in de socket stoppen met een pincet is veel makkelijker. Let er wel op dat je een vrij dun draadje gebruikt. Anders wil je CPU er niet meer in. Gewoon effe in de garage zoeken in de rommelbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Microkid schreef op 22 oktober 2002 @ 22:32:
[...]

Het slimst is in de socket, want een draadje om die pinnetjes wikkelen is priegelwerk. Een draadje in de vorm van een U buigen en dat in de socket stoppen met een pincet is veel makkelijker. Let er wel op dat je een vrij dun draadje gebruikt. Anders wil je CPU er niet meer in. Gewoon effe in de garage zoeken in de rommelbak ;)
Heel erg bedankt !!

Ik ga nu me pc'tje uitzetten (eerst nog ff de plaatjes duidelijk uitprinten :) ) en dan proberen de boel draaiende te krijgen ik streef naar 11,5x170 ik draai nu namelijk 13,5x148

moet lukken ?

Hoelang moet het draadje ongeveer wezen? en geeft het als ie zeg maar tot de bodem van die gaatjes in me socket komt of is dta juist de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55194

The_Dart schreef op 22 oktober 2002 @ 22:35:
[...]

Heel erg bedankt !!

Ik ga nu me pc'tje uitzetten (eerst nog ff de plaatjes duidelijk uitprinten :) ) en dan proberen de boel draaiende te krijgen ik streef naar 11,5x170 ik draai nu namelijk 13,5x148

moet lukken ?

Hoelang moet het draadje ongeveer wezen? en geeft het als ie zeg maar tot de bodem van die gaatjes in me socket komt of is dta juist de bedoeling?
de twee pinnen moet elkiaar zeg maar aanraken doormiddel van dat draadje.

de 2400+ en 2600+ zijn al standaard unlockt :9~ :9~ . En wat ga ik kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
The_Dart schreef op 22 oktober 2002 @ 22:35:
[...]

Heel erg bedankt !!

moet lukken ?

milimeter of 5, Je moet je in een U vorm buigen, en de pootjes moeten lang genoeg zijn om in de gaatjes van de socket te vallen, en niet te kort, anders maakt ie geen goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Hoe heb je dat in godsnaam voor mekaar gekregen ??
ik heb hier ene draadje van puur koper, ongeveer 5mm maar ik krijg het nooit voor mekaar hem in een U vorm te buigen :(
Heb nu gisteravond de hele avond lopen prutsen en nu de ochtend nog, enige tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
The_Dart schreef op 23 oktober 2002 @ 14:17:
Hoe heb je dat in godsnaam voor mekaar gekregen ??
ik heb hier ene draadje van puur koper, ongeveer 5mm maar ik krijg het nooit voor mekaar hem in een U vorm te buigen :(
Heb nu gisteravond de hele avond lopen prutsen en nu de ochtend nog, enige tips??
Zo moeilijk is dat echt niet. Gewoon een electradraad ofzo uitvlechten, en daar 1 enkel draadje afhalen (moet echt dun zijn). Afknippen tot 5 mm, en met je pincet in het midden vastpakken. Dan me je vingers erlangs, en voila, je hubt een U. dan in de socket en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
YES HEBBEN !!!!

11,5x170 NO problemo !!!

ik probeer nu 11,5x174 brb !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
het is idd een stuk makkelijker dat dat unlocken (heb ik toen laten doen). wel relaxed voor jullie :Y)

ik heb nu een p4, hoef niet te unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
11,5x164 is gelijk de max :)

Geheugen draait nu bijna als PC3200 (scheelt met sandra slechts 110 punten)
Maar het is dus PC2100 geheugen !!!
Unlocken koste me ff tijd vanwege dat draadje in een U te krijgen :o
Echt bruut :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

The_Dart schreef op 23 oktober 2002 @ 15:55:
11,5x164 is gelijk de max :)

Geheugen draait nu bijna als PC3200 (scheelt met sandra slechts 110 punten)
Maar het is dus PC2100 geheugen !!!
Unlocken koste me ff tijd vanwege dat draadje in een U te krijgen :o
Echt bruut :) :) :)
maar dan draait je agp en pci toch superhoog.. of paast jou moederbord je divider naar 1:5 ?? het lukt mij namelijk niet met een gigabyte 7vrx

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Tutti-frutti schreef op 23 oktober 2002 @ 16:15:
[...]

maar dan draait je agp en pci toch superhoog.. of paast jou moederbord je divider naar 1:5 ?? het lukt mij namelijk niet met een gigabyte 7vrx
vanaf FSB 166 begint de PCI klok weer op 33, PCI klok draait nu dus iets van 35mhz dat kan ie makkelijk aan, als je me PC3200 geheugen geeft kom ik nog hoger als 174mhz FSB.
Als ik hem nu hoger zet draait ie wel maar zodra ik geheugen benchmarks uitvoer loopt de boel vast, maarja wat wil je eht is maar PC2100 geheugen wat ff op bijna PC3200 draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

The_Dart schreef op 23 oktober 2002 @ 16:16:
[...]

vanaf FSB 166 begint de PCI klok weer op 33, PCI klok draait nu dus iets van 35mhz dat kan ie makkelijk aan, als je me PC3200 geheugen geeft kom ik nog hoger als 174mhz FSB.
Als ik hem nu hoger zet draait ie wel maar zodra ik geheugen benchmarks uitvoer loopt de boel vast, maarja wat wil je eht is maar PC2100 geheugen wat ff op bijna PC3200 draait :)
is wel zeer flex idd ;) maarja ik heb een 2000+ , geunlocked met zilverlijm :P maarja... hij wilt niet op 10x 166 :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

ff voor de genen die het niet helemaal snappen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/how.jpg

die 2 pennetjes

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic1.jpg

draadje maken

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic2.jpg

:)

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic3.jpg

lusje maken

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic4.jpg

aantrekken

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~b.zuidema/pic5.jpg

beetje omhoog trekken en afknippen(nagelschaartje), en vervolgens naar beneden duwen.

et voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
/me pix doen het niet allemaal

al gefixed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Zie ent dat ik misschien toch hoger kan, hij liep waarschijnlijk vast omdat ik me geluidskaart eruit trok terwijl pc'tje nog aanstond was ff vergeten :P
draait nu 11,5x176 nog steeds stable na ff gamen van UT2003 tijdens eten laat ik hem de hele tijd benchen, resulst komen er straks aan ook PCmark score zal ik ff neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kun je die pinnetjes ook aan elkaar solderen?
En bij langzamere XP's die pinnetjes verbinden, lukt dat ook met meerdere koperdraadjes? Want ik meende dat ze boven elkaar zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

REDFISH schreef op 23 oktober 2002 @ 17:26:
Kun je die pinnetjes ook aan elkaar solderen?
En bij langzamere XP's die pinnetjes verbinden, lukt dat ook met meerdere koperdraadjes? Want ik meende dat ze boven elkaar zaten.
Ik denk van niet, aangezien je dan een te groot oppervlakte verschil krijgt en de cpu makkelijker scheef raakt.

EN, is het veelste klein om fatsoenlijk te kunnen solderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
The_Dart schreef op 23 oktober 2002 @ 17:16:
Zie ent dat ik misschien toch hoger kan, hij liep waarschijnlijk vast omdat ik me geluidskaart eruit trok terwijl pc'tje nog aanstond was ff vergeten :P
draait nu 11,5x176 nog steeds stable na ff gamen van UT2003 tijdens eten laat ik hem de hele tijd benchen, resulst komen er straks aan ook PCmark score zal ik ff neerzetten :)
Je hebt dezelfde setup als ik, dus moet je net zoals ik op 10.5x190 (=2000) kunnen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Microkid schreef op 23 oktober 2002 @ 21:27:
[...]

Je hebt dezelfde setup als ik, dus moet je net zoals ik op 10.5x190 (=2000) kunnen komen. :)
als ik hem namelijk op 10,5x190 zet krijg ik corrupted data op me HD'tje :)
Bij 11,183 krijg ik het neit maar is mijn score qua CPU in Sisoft Sandra beduidend lager als dat ik hem op 11,5x175 zet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42149

Whargh guys help me out, ik krijg me FSB absoluut niet hoger dan 157, met mp op 12,5 heb een apogee 7vjl bordje met die 166 bug, kan wel in de bios naar de 166 maar dat wil me pctje niet, verder heb ik 512 mb en een GF 4 ti 4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Anoniem: 42149 schreef op 24 oktober 2002 @ 00:39:
Whargh guys help me out, ik krijg me FSB absoluut niet hoger dan 157, met mp op 12,5 heb een apogee 7vjl bordje met die 166 bug, kan wel in de bios naar de 166 maar dat wil me pctje niet, verder heb ik 512 mb en een GF 4 ti 4200
Probeer eens op 11x180 ?
kan je geheugen het misschien niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:50
Hey Loque !!

Ouwe prutser !! Hoest?

Ik ga mij xp1800+ ook maar weer es onder handen nemen, ooit.. :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42149

Zodra ik hem op 11x180 zet dan komt hij niet voorbij de geheugentest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Stinger_ schreef op 25 oktober 2002 @ 00:06:
Hey Loque !!

Ouwe prutser !! Hoest?

Ik ga mij xp1800+ ook maar weer es onder handen nemen, ooit.. :P
kna niet op deze manier met koperdraadjes hor

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 18:50
Tutti-frutti schreef op 25 oktober 2002 @ 11:27:
[...]

kna niet op deze manier met koperdraadjes hor
weet ik..
maar er zijn zat andere manieren :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-06 07:30
He MicroKid. Waarom doen sommige pics het niet meer. Zou graag de pic nog eens zien waarop de socket en de punten waar je het draadje mee moet verbinden. Dat is volgens mij de laatste.

Ik ga namelijk mijn waterkoeling het weekend aanpassen en wou dan gelijk mijn xp 2200+ unlocken want die moet toch iets harder kunnen lopen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:32
zijn er ok foto's van waar het u pinnetje in de socket moet?
omdat op de eerste pagina op theforumisdown stond en die is ehct down dus kan iemand ff plaatje uploade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

Ik krijg deze waarschuwing als ik hem hoger zet als 150 FSB
Caution: System memory can only operate at frequency higher than or equal to CPU FSB Frequency, Please make sure the DRAM Max Frequency is not less than 333mhz.

p.s. Asus zijn engels is niet al te best (letterlijk over genomen)
Als ik hem op 166 FSB wil laten lopen zodat de PCI weer op 33 loopt. boot hij totaal niet.
Vcore op 7.50

Wat moet ik nog aanpassen? iets met de geheugen snelheid of ben ik iets anders vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:14
Kan dit ook met de XP1800?

edit: nee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Wowzers heey als je je vcore op 7.5 wilt hebben moet je toch echt 20 dubbele prometia koeling hebben , hoe hoog krijg je hem nu ? :? :? :P ;)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Dit werkt dus echt? Dan ga ik het namelijk ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2024
Ik heb het nu ook gedaan met dat draadje. Eerst gaf hij allerlij vage multipliers aan. Toen heb ik de bios (a7v333 Raid) van 1011 naar 1015 flashed. Toen kon ik wel de multipliers goedzetten. Het nadeel is alleen dat die van mij niet hoger dan 150 wil posten. De multiplier kan nu maximaal 12.5x150. Niet echt interessant want ik had eerst 13.5x148. Wat dus gewoon hoger is.

Uhhh help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 14:20
12x166? dan zijn de pci en agp bus weer 33/66Mhz.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ik krijg net een ideetje.
je kan toch ipv dat draadje ook wel een beetje bison elektro tussen die twee pinnetjes kunnen verven?
er zijn namelijk mensen hier die er een beetje tegenop zien om dat draadje erom te doen, en zo de cpu wat scheef te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:38

Dark

who tweaked the light?

FireWurX schreef op 30 november 2002 @ 23:23:
ik krijg net een ideetje.
je kan toch ipv dat draadje ook wel een beetje bison elektro tussen die twee pinnetjes kunnen verven?
er zijn namelijk mensen hier die er een beetje tegenop zien om dat draadje erom te doen, en zo de cpu wat scheef te hebben zitten.
je bedoeld zo:
http://darkforce.dyndns.org/pics/proc/bottom.jpg
ja hoor, is heel makkelijk en werkt prima...[/quote]

edit:
er is nog een oplossing; een schakelaartje.
Dan moet je onder op het mobo aan pennetje AJ47 van de socket (*) een weerstand van 100 Ohm solderen, vandaar via een schakelaartje naar de massa. Contact met massa is unlocked, open is locked stand... ! dat schakelaartje uiteraard alleen bedienen als de power van het bord af is

*=(zelfde pennetje waar je anders verft of draadje legt, de onderste van de 2 op bovenstaand plaatje, maar dan op de achterkant van je mobo aan het socket)

[ Voor 35% gewijzigd door Dark op 01-12-2002 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

[dubbelpost] sorry deze kan weg

[ Voor 102% gewijzigd door Dark op 01-12-2002 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Dark schreef op 30 november 2002 @ 23:59:
[...]

je bedoeld zo:
http://darkforce.dyndns.org/pics/proc/bottom.jpg
ja hoor, is heel makkelijk en werkt prima...
[/quote]

Ja, maar dat is permanent, en een draadje kan je weer verwijderen.
Tip voor als je het met een draadje wilt doen: neem een zo dun mogelijk koperdraadje, bijv uit een oude koptelefoonkabel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
HitmanWVU schreef op 30 november 2002 @ 14:21:
Ik heb het nu ook gedaan met dat draadje. Eerst gaf hij allerlij vage multipliers aan. Toen heb ik de bios (a7v333 Raid) van 1011 naar 1015 flashed. Toen kon ik wel de multipliers goedzetten. Het nadeel is alleen dat die van mij niet hoger dan 150 wil posten. De multiplier kan nu maximaal 12.5x150. Niet echt interessant want ik had eerst 13.5x148. Wat dus gewoon hoger is.

Uhhh help?
Heb je de divider teruggezet van 4:5 naar 1:1? Anders loopt je geheugen ws te snel. Mijn XP2200 loopt nu op 10.5x190, met een divider van 1:1, dus het geheugen loopt op 380. (zou de divider 4:5 zijn, dan loopt het geheugen op 475mhz lopen, en dat trekt ie natuurlijk nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dit plaatje mag hier ook niet ontbreken:
http://darkforce.dyndns.org/pics/rswitch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051

Weet iemand waarom ik van mijn palomino xp 2000+ de fsb niet hoger krijg dan 140, maar 6 mhz`tje hoger dan standaard dus, ik heb een Gigabyte GA7vrx rev2.0 mobo met samsung original 512 pc2700 geheugen, rara hoe komt dit de stressed temp is 50 graden, dit is toch niet zo hoog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:40

Shunt

Boe

Anoniem: 61051 schreef op 04 March 2003 @ 11:34:
Weet iemand waarom ik van mijn palomino xp 2000+ de fsb niet hoger krijg dan 140, maar 6 mhz`tje hoger dan standaard dus, ik heb een Gigabyte GA7vrx rev2.0 mobo met samsung original 512 pc2700 geheugen, rara hoe komt dit de stressed temp is 50 graden, dit is toch niet zo hoog??
erm beetje on nuttige schop voor een daadje dat al een redelijke tijd stil staat he :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051

Shunt schreef op 04 maart 2003 @ 11:42:
[...]

erm beetje on nuttige schop voor een daadje dat al een redelijke tijd stil staat he :D
`

Draadje zou je bedoelen :( :(

niemand een hulpvol reply?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ja, ik vraag me af... deze manier van unlocken moet toch ook kunnen bij een palomino core. Dat zou wel erg nais zijn iig scheelt mij weer een hoop gekut met secondelijm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58348

Ik hoor van verschillende mensen dat de AMD XP 2200+ Thoroughbred niet gelocked is. Maar van anderen hoot ik dat hij wel gelocked is. :S Hoe kan dit? Mijn FSB wil ook niet hoger dan 140 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74832

Werkt dit alleen op een 2200? of ook op andere? :)

Ik ben wel nieuwschierig, aangezien ik nog een oude Pal. 2000 heb ligge, kan dit goed van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58348

In het begin van de topic stond ergens dat het alleen met XP 2200 kon.
Anoniem: 74832 schreef op 04 March 2003 @ 18:54:
Werkt dit alleen op een 2200? of ook op andere? :)

Ik ben wel nieuwschierig, aangezien ik nog een oude Pal. 2000 heb ligge, kan dit goed van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35766

Me is going to try this in the weekend,

als je dat draadje in je socket stop tloop je dan geen kans dat het draadje ook andere pinnetje raakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 58348 schreef op 04 March 2003 @ 18:48:
Ik hoor van verschillende mensen dat de AMD XP 2200+ Thoroughbred niet gelocked is. Maar van anderen hoot ik dat hij wel gelocked is. :S
Dat ligt helemaal aan het mobo wat ze er bij gebruiken. Met een KT333, KT400 en nForce2 chipset zijn ze standaard wel unlocked, maar met oudere niet.
Ik heb een 2200+ met een KT133A en wil dus ook wel eens proberen te unlocken. Kom nu niet hoger dan 148x13.5=2Ghz en ik weet dat m'n geheugen wel tot zeker 153 kan. Ligt dus aan de proc (Tbred A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77164

Anoniem: 61051 schreef op 04 March 2003 @ 14:10:
[...]

Draadje zou je bedoelen :( :(
niemand een hulpvol reply?
Vind je het zelf niet erg onbeleefd om zo te reageren vanwege het feit dat shunt jou erop wijst dat je een wat ouder topic omhoog kickt terwijl er zoveel over te vinden is in de wat hedendaagse topics. :)
Dit was even mijn zegje nu het antwoord:

Palomino's zijn gewoon practisch bijna niet te overclocken.
:)
De enigste oplossing hiervoor is een T-bred kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Laatst online: 29-11-2024
Nou, ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet :'( Ik krijg 4 rode d-leds wanneer ik de comp aanzet (MSI K7T Turbo). Ook wanneer ik de laatste l3 brug inkleur start ie niet op :(
Na ja, misschien werkt het inderdaad alleen met moederborden die een 5-bits multiplier ondersteunen. Deze gaat maar tot max 15 in de bios.
Draadje weer weggehaald en hij doet het gelukkig weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij is het wel gelukt, ik draai nu 11,5 x 175!!!
Heb een msi kt4v met een 2200+ en das nu een 2400+

Hij blijft netjes 46 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Dingdong, topic van septemper 2002 :P

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

ik heb het via achterkant van een mobo gedaan bij een vriend met een 2200+ hij loopt op 2600+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweak_freak schreef op 08 March 2003 @ 16:17:
ik heb het via achterkant van een mobo gedaan bij een vriend met een 2200+ hij loopt op 2600+
Dat probeerde ik ook, maar hij gaf het wel aan, maar deed verder niks.
Weet je nog wat de waarde´s waren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

OMG, das wel erg verg terug... heb je daar speciaal om lopen zoeken om te melden dat het wel werkt bij jou??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is t ook mogelijk om je Vcore hoger te zetten via een draadbrugje ? Ik zag op het plaatje dat er ook een paar pennen zijn voor de Vcore...

Kep dit nodig aangezien mijn ECS L7S7A2 max 5% extra vcore wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Even een oud topic omhoog halen:

Ik heb een A7V333 rev 1.02 en een Barton 2500+. Standaard kan ik in de BIOS alleen de multipliers 5 t/m 12,5 kiezen. Maar natuurlijk wil ik hoger >:)

Nu heb ik zo'n heel kort stuk koperdraadje in een U-vorm gebogen en tussen de desbetreffende pinnen gedaan zodat de multipliers 13 + te selecteren zouden moeten zijn, maar dit lukt mij niet.
Ik heb de fsb op 100 Mhz gezet, verschillende "start" multipliers in de BIOS geselecteerd en hierna de mod uitgevoerd. Verder heb ik ook de BIOS gereset na de mod.

Telkens krijg ik dan bij het opstarten de melding: System failed CPU-test :(

Als ik het draadje verwijder start het systeem prima op.

Iemand suggesties want ik weet dat ik veel meer uit mijn Barton moet kunnen halen...
Pagina: 1 2 Laatste