Als ik de rpm download van het progje AMSN en dit wil installeren met Kpackage vraagt Kpackage naar het Root password. Nu kan ik dit in eerste instantie niet eens intikken maar na een enter heb ik 2 seconden om m,n opgegeven password in te tikken. Na die 2 seconden s m,n password altijd fout en komt er het achtervoegsel ,su, bij. Is het uberhaupt wel mogelijk met deze Live eval om iets te installeren? Zoja help me er dan please uit want ik heb hier nog niet veel kaas van gegeten.
Verwijderd
Niet altijd mogelijk nee, omdat een deel van de meegeleverde RPM's alleen maar op de CD staan, die kun je natuurlijk niet installeren of updaten/veranderen 
Ik denk dat SU een indicatie is dat je als root moet inloggen tijdens het inlogscherm, als Super User ("SU" als commando), in de console moet draaien.
Dat dan omdat Linux probeert een Readonly bestand te overschrijven misschien, maar als dat op de Live Eval CD staat, gaat dat natuurlijk nooit lukken.
RPM's installeren met de Live Eval versie blijft wat moeilijk. Proberen dus.... dus...
Ik denk dat SU een indicatie is dat je als root moet inloggen tijdens het inlogscherm, als Super User ("SU" als commando), in de console moet draaien.
Dat dan omdat Linux probeert een Readonly bestand te overschrijven misschien, maar als dat op de Live Eval CD staat, gaat dat natuurlijk nooit lukken.
RPM's installeren met de Live Eval versie blijft wat moeilijk. Proberen dus.... dus...