Spontane Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 16:15
Een jaar lang heeft mijn systeem prima gedraaid met een kapotte core... (is een heel klein stukkie af).
Maar goed hij draaide perfect en stabiel.

Na dat jaar begonnen de problemen "vastlopers", maar niet altijd, het kon maar zo zijn dat het systeem een maand/soms wel 2 maanden perfect draait, totdat hij weer vastloopt. het systeem wil dan het eerste half uur niet meer aan, daarna wel weer.

Verder ligt het naar mijn zeggen ook niet aan de koeling proc wordt 35a40 graden.

Wat heb ik gedaan?

Nieuwe installatie win-xp pro nl
Nieuwste drivers/bios
Voeding vervangen
mobo vervangen
proc vervangen

Maar de problemen blijven.

Specs's

Msi k7t-pro2
Amd 1000mhz.... vervangen door een Duron 1200mhz
Geheugen 256mb pc133
Geforce 2 mx 32mb
2 nic 10mbit
hercules geluidskaart ( maxi sound muse)
Seagate 20gb 5400rpm's
dvd speler
brander> plex 8/4/32A
koeling Thermaltake volcano

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mobo vervangen :?

Wanneer dan? De K7T staat overigens bekend om diens relatief hoge uitvalpercentage.
Zie ook de troubleshooter zoals aangehaald in Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!

• NOFEAR
Kort geleden +/- een week of 2, heb een gerbuikte terug gekregen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een gebruikte K7T.. Check eens die troubleshooter en je zult daarin een hoop info terugvinden mbt desbetreffend moederbord :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer je pc eens te draaien met zo min mogelijk componenten, dus ff kaarten enzo eruit halen
Ik heb namelijk hetzelfde gehad en het kwam doordat mijn netwerkt kaart kapot was :)

• NOFEAR
PilatuSSS schreef op 16 oktober 2002 @ 13:43:
probeer je pc eens te draaien met zo min mogelijk componenten, dus ff kaarten enzo eruit halen
Ik heb namelijk hetzelfde gehad en het kwam doordat mijn netwerkt kaart kapot was :)
Ik heb idd het systeem alleen laten draaien met geheugen, proc, mobo.
Maar nog steeds vastlopers

• NOFEAR
BalusC schreef op 16 oktober 2002 @ 13:43:
Een gebruikte K7T.. Check eens die troubleshooter en je zult daarin een hoop info terugvinden mbt desbetreffend moederbord :/
Dat kan idd doen, maar het vage is dat ie niet altijd vastloopt, en hij heeft een jaar lang gedraaid met dezelfde hardware ...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is idd niet zo dat ze meteen kapot gaan, maar ze vergaan wel langaam maar zeker..

offtopic:
Wil je aub niet kort achter elkaar posten? Dat stoort namelijk een beetje.. Gebruik daartoe eventueel het edit knopje. Zie FAQ Forumgedrag voor details.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
geheugen ?

• NOFEAR
BalusC schreef op 16 oktober 2002 @ 14:43:
Het is idd niet zo dat ze meteen kapot gaan, maar ze vergaan wel langaam maar zeker..

Dus wat is dan volgens jou de optie?? nieuwe kopen?

offtopic:
Wil je aub niet kort achter elkaar posten? Dat stoort namelijk een beetje.. Gebruik daartoe eventueel het edit knopje. Zie FAQ Forumgedrag voor details.
Sorry voor het vaker posten

Geheugen heb ik inmiddels ook vervangen... maar het probleem blijft.
Waar kan dit nou aan liggen?
Pagina: 1