PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Monitors doen dat soms...
Controleer of het probleem zich ook in andere kamers (andere stekers) zich voordoet...
Controleer of het probleem zich ook in andere kamers (andere stekers) zich voordoet...
Forget your fears...
...and want to know more...
Had ik ook met mijn voeding, ik heb de voeding gewoon vervangen, is volgens mij ook de simpelste oplossing.
You are free to do as we tell you to
Misschien overbodig om te vragen maar zit je pc in een geaard stopkontakt? Dat wil nog wel eens problemen oplossen...
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
de piep is niet erg hard.
maar zou dit kwaad kunnen voor mn hardware?
maar zou dit kwaad kunnen voor mn hardware?
Die piep komt waarschijnlijk uit een trafo. Daar gaat dan iets met 50Hz trillen. Maar zolang het stopt als je je pctje uit zet, kan het geen kwaad denk ik.
Verwijderd
Het stopt nie alstie zun pctje uitzet, dan begint het pas!!!! Goed lezen!!!
Verder weet ik echt nie wat ut zou kunnen zijn, 50Hz is niet echt een piep hè?

Neej een bromVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:30:
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
uhmm nee als z'n pc uit staat...niet alsie uit is gezet...het is dus alleen niet zo als z'n pc aan staatVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:30:
Het stopt nie alstie zun pctje uitzet, dan begint het pas!!!! Goed lezen!!![afbeelding]
logisch... al je pc aanstaat, gaat er een ander circuit in je voeding lopen... dus dat zoemt niet.
maar omdat je mobo altijd ietsje spanning heeft(ook alstie uitstaat), zodat bijvoorbeeld een WOL (wake on LAN) functie kan werken, en waardoor je normale "aan-schakelaar" het doet, moet er een tweede circuit in je voeding aanwezig zijn. Dat is een circuit dat nauwelijks stroomsterkte levert en daardoor ook geen koeling (fan) nodig heeft... alleen zal 't soms kunnen trillen met 50 Hz... ga maar eens luisteren bij een trafo-huisje van de gemeente, daar hoor je dat ook
Volkomen normaal geluid.
maar omdat je mobo altijd ietsje spanning heeft(ook alstie uitstaat), zodat bijvoorbeeld een WOL (wake on LAN) functie kan werken, en waardoor je normale "aan-schakelaar" het doet, moet er een tweede circuit in je voeding aanwezig zijn. Dat is een circuit dat nauwelijks stroomsterkte levert en daardoor ook geen koeling (fan) nodig heeft... alleen zal 't soms kunnen trillen met 50 Hz... ga maar eens luisteren bij een trafo-huisje van de gemeente, daar hoor je dat ook
Verwijderd
waarschijnlijk hoor je het hoogfrequent signaal van de elektronika. daar is dus niks aan te doen helaas. niet het 50 hz signaal maar een veel hogere frequentie gaat door de trafo heen. wil je et technische verhhaal weten.
http://www.howstuffworks.com/power-supply.htm
hier staat et hele verhaal
http://www.howstuffworks.com/power-supply.htm
hier staat et hele verhaal
ik kreeg na een jaar plotseling ook een piep uit mijn voeding, uit veiligheid heb ik m maar vervangen. De winkel zei dat het waarschijnlijk niet goed was en dat de transformator kuren vertoonde, het risico op kapotte hardware wilde ik ook niet nemen. Nu las ik laatst dat het verholpen kan worden door de spoelen in je voeding schoon te maken en in te spuiten met (haar)lak
Zit er een spoel in? kijk dan ff hier Monitor piept
Raar, nog nooit vangehoord.
Maar om daar nou haarlak bij te spuiten

..
Hmm, dat hebben wij ook hierzo met een pc. Zodra je hem aanzet is ie stil en gaat ie na een korte tijd fluiten. En weer na een tijdje is het weer stil.
Is ook raar.. je moet ook opletten bij een voeding.. tenslotte zitten daar condensators en weerstanden dichtbij elkaar... deze worden warm... ..Freaked schreef op 17 oktober 2002 @ 16:43:
Raar, nog nooit vangehoord.
gaat zo stinken
Dat hoge gepiep is van je transformator. In je voeding van je pc (schakelende voeding) werkt deze alleen niet op 50 Hz maar op een veel hogere freq. dit omdat een kleine trafo een hogere stroomsterkte aan kan. Je kan idd je trafo uit je voeding halen en in de lak dompelen, dan wil het met een normale transformator wel eens over zijn. Maar hoog freq trafo's zitten meestal wat beter ingepakt en is het makkelijkste een andere voeding aanschaffen. Tenzij je het geluid voorlief neemt, en je geld uitspaart
Maar, ff resume.
mijn voeding en /of onderdelen kunnen er niet dood van gaan?
mijn voeding en /of onderdelen kunnen er niet dood van gaan?
Pagina: 1