Toon posts:

Windows95 upgraden => Windows98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een pc met Windows95 upgraden naar Windows98SE. Je kent dat wel, zit je in windows, gooi je de cd erin en hij vraagt of je deze versie van windows wil upgraden... Jammer dan, na verloop van tijd komt hij met de melding dat hij deze versie van windows95 niet kan upgraden. Een probleem dat veel mensen tegen het lijf lopen als je het aan mij vraagt. Heb de search al gebruikt, maar kan niets vinden over dit probleem.

Toevallig weet ik dat er een manier is om dit te omzeilen. Er is dan 1 bestand in de windows directory dat verwijderd moet worden. Welke dit moet zijn is mij even ontgaan dus als er mensen zijn met oplossingen??? graag!!!

Schone installatie is geen optie en heb geen zin om die schijf eerst te gaan backuppen. Het moet via een andere manier kunnen...

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:49

TwoR

Gekleurde stippen

als je nou gewoon win98 SE opstart vanaf CD-rom en dan installeerd in dezelfde map als waar win95 nu staat moet het goed gaan

Verwijderd

Hij geeft vast ook een reden WAAROM ie niet verderr kan updaten? Is de taal van 95 en 98 verschillend?

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:39
Waarom niet meteen verder upgraden naar XP of 2K :?
wat voor een pc is het :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Oplossing: Verwijder/Hernoem Win.com (in C:\Windows\), installatie vanaf de CD starten, wanneer gevraagd, de installatiedir naar C:\Windows\ wijzigen. De upgrade gaat dan goed.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon dat laatste doen. Win.com eruit... heb toch nog een clone liggen... :D

Het is maar een oud beestje en het is voor een klant, die heeft windows95 draaien en er moet een isdn kaart geïnstalleerd worden die niet door 95 word ondersteund. Maar wel onder 98 aan de gang te krijgen is. Schijf is ook minimaal. 2 Gig is niet echt toereikend voor een zwaarder OS... helaas en die processor is ook minimaal... P200 :(

Hij geeft trouwens fout SU0168... waar dat voor staat mag joost weten.

Die oplossing mag trouwens nog steeds gegeven worden mensen... :D Heel erg graag zelfs!!! ik sta erom te springen... :D

• Aetje

Aetje

*heeft dit al vaker met succes gedaan, gaat werken*

Ik herhaal ff de procedure:
1: Verwijder/Hernoem Win.com
2: Start installatie door te -BOOTEN- van de CDRom
3: Installeer Windhoos simpeltjes door de installatie naar de dir C:\Windows te doen (alsof het een clean install was). De settings/drivers worden bewaard.

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 16 oktober 2002 @ 13:19:
*heeft dit al vaker met succes gedaan, gaat werken*
Neemt ie dan ook meteen alle programma's en instellingen van windows95 mee?? of moet je dat alsnog allemaal met de hand gaan doen? ben ik wel benieuwd naar...

• Aetje

Aetje

Ja dus (zie edit) ;)

Forget your fears...

Pagina: 1