Toon posts:

Hopeloos aan het OC'en

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus al een tijdje aan het OC van me computer. Ik heb een TB1200 axia met een a7v133a (asus) + daarop 512 kingston sdram.
Ik heb me athlon nu op 1466 draaien (11 x 133), das allemaal superstabiel enzo. Als ik nu mijn FSB hoger zet gaat ie rare dingen doen hij start gewoon op. Ik had hem laatst op 150 x 9.5 staan. Wat gebeurt er:

Windows: stabiel
Divx je: freesed
3dmark: knalt terug naar windows
ut2003: knalt heel soms terug naar windows

Dus het enige waar ie echt mee vast loopt is een divx
Op een FSB van 140 doet ie precies het zelfde aleen iets minder snel

Wat heb ik geprobeert:
proc op 2 volt mbv jumpers op MB
Vio op 3.8 volt
andere 4in1 drivers

CPU burn in doet ie zonder problemen een paar uur
memt86 op fsb 150 geeft ie 0 fout

Wat moet ik doen? Heb volgens mij alles al geprobeerd maar krijg dat ding niet stabiel. Ligt het aan me moederbord? Mischien iemand nog wat tips?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:25
Lijkt mij dat je proc het wel aankan, maar je videokaart het niet.. Hoe zit het eigenlijk met temperaturen, 2V zal wel een behoorlijke temperatuurstijging tevoorschijn toveren gok ik :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zit zo, als ik me videokaart niet oc dat doet ie precies het zelfde dus dan lijkt het mij dat het daar niet aan ligt, of bedoel je dat niet???
De temp valt wel mee is max 58 graden, met een simpel coolermastertje. Vind dat dat moet kunnen hij heeft een heel jaar met een orb erop met 63 graden gebrand dus.
Het is max 2 volt in MBM5 wil ook wel is 1.92 aangeven, is dat trouwens niet een beetje groot verschil??

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:16
Ik heb zo het vermoeden dat je geheugen je tegenhoud. Misschien te weinig voltage of het geheugen kan het gewoon niet aan.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / RTX 5070 Ti

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memt86 op fsb150 gedraait zegt dat niet dat het niet aan het geheugen ligt? kan iemand mij dit misschien vertellen? Of zegt die test meer of je geheugen stuk is?

• FragFrog
Geheugen lijkt me wel in orde, alhoewel natuurlijk geen enkel programma feilloos is. Hoe zit het eigenlijk met je pci-dividers? Al getest hoe'ie zich "kaal" houd?

Verwijderd

Waar schijnlijk je northbridge die beter koeling nodig heeft. Zit daar al een goed laagje pasta tussen? En staat er een fannetje op? Memtest86 al eens voor een nacht op 150fsb gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
Me PCI kaarten zitten er gewoon nog in, kan ze er natuurlijk wel uithalen maar uiteindelijk moeten ze er toch weer in.
Me northbridge is nu passive gekoelt door een zalman koeler weet niet precies welke. Zit er met speciale zalman plakbare koelshit op:) . Hij wordt max 40 graden
En ik zal inderdaad eens Memtest96 een nacht laten draaien kijken wat ie dan doet
Het leek mij dat mijn 300 Watt noname voeding wel in orde is?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

volgens mij heel simpel...die 150 kan ie niet aan.

En je kan hem dus toch gewoon op 133 laten lopen??

Verder zou ik gewoon stapje voor stapje hoger gaan, en daarbij is het zo dat ik ooit ergens hier gelezen heb dat je 10% kan overklokken en dus zit jij daar al overheen!.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Haal alle pci kaarten eruit. Test dan of hij wel draait op 150FSB. Doet hij het dan wel goed, stop ze 1 voor 1 terug, dan weet je waar je probleem vandaan komt.

Ik denk dat je AGP kaart het niet trekt. Zet je AGP voltage iets hoger, zet em op AGP 1x ipv 4x. Test dat soort dingen uit.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
wat voor voeding zit er in?

• FragFrog
Arno schreef op 17 oktober 2002 @ 11:08:Verder zou ik gewoon stapje voor stapje hoger gaan, en daarbij is het zo dat ik ooit ergens hier gelezen heb dat je 10% kan overklokken en dus zit jij daar al overheen!.
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? 10% OC is niks, echt niet :)
Misschien dat ze bedoelen "Max 10% met standaart koeling & voltage", daar kan ik me nog in vinden, maar zoek voor de grap eens het overclock resultaten topic op. OC's van 20 tot 30% zijn eerder regel dan uitzondering :)
-=MOL=- schreef op 17 oktober 2002 @ 11:33:
Ik denk dat je AGP kaart het niet trekt. Zet je AGP voltage iets hoger, zet em op AGP 1x ipv 4x. Test dat soort dingen uit.
My thougths exactley. Zou ook verklaren waarom'ie bij GPU intensieve taken (spelletje, divX) wel snel vastloopt en bij een memtest of burnin niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen, nu heb ik nog wel een vraagje hoe zet jeje AGP voltage hoger? Ik ga zo wel ff proberen op AGP 1x kijken wat ie doet
En ff een update hij loopt nu stabiel op 140 x 10 :)

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Effe geleend uit de FAQ>>

Tot hoever kan ik overclocken?

Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overclocked heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend. Om je toch een beetje gerust te stellen geven we een paar voorbeelden:

Intel Pentium II 400: zo'n 500MHz maximaal.
Intel Pentium III 700E: zo'n 950MHz maximaal.
Intel Celeron 566: zo'n 850 maximaal.
AMD Athlon 800 (socket A): zo'n 1000MHz maximaal.
AMD Duron 600: zo'n 950MHz maximaal.
AMD K6 processors: willen meestal niet hoger dan zo'n 50MHz boven de originele snelheid.

Uiteraard kan het zijn dat ze deze snelheden niet halen of er misschien wel overheen gaan. Zoals eerder gezegd, dit ligt helemaal aan de component zelf en aan het systeem.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
M.a.w. lees nog maar eens de FAQ opnieuw door en test al die gein eens opnieuw uit.

Mijn Asus A7V met VIA Apollo KT133 en AMD Athlon 850 krijg ik via de normale weg niet hoger dan 9,5X102 en daar op loopt ie stabiel en was 8,5 X100.

Tot zeg maar rond de 1 ghz start ie wel op,maar loopt of vast bij Divx of bij Benchmark.

Vandaar me kreet hieronder Verouderd Systeem!!

En ik heb diverse hier gelezen dat het met mijn Mobo en Procje hoger kan,maar ik heb er niks aan als ie constant vastloopt.

De scores die jij zegt zullen dus wel kunnen,maar zal ook afhankelijk zijn van de tijd die je erin steekt en de mogelijkheden die de diverse systemen hebben.

En de kaart is een Geforce 4200??te zien in je specs?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ja is inderdaad een ti4200 hoezo wat is daar mee?

Ik heb nog een klein +puntje heb me AGP op 1x gezet. Het lijkt nu dat ie wel wat stabieler is. Hij loopt nu op 145 x 9.5, heb 3dmark2001se 3 keer gedraait knalde er 1 keer uit wat al een stuk beter is (kon eerst op deze snelheid niet de test afmaken)=een keer gelukt:) . Maargoed ik haalde dus met 145x9.5 8800 punten ik vind dat wel vreed goed, want hij staat op AGP1 x????? met AGP 4x haal ik precies het zelfde.
Ben nu ook een divx'je een het draaien en dat gaat tot nu toe goed dus.......

edit:
Hmmz laat maar hij naait nog steeds even hard vast, hij draait gewoon niet op 145fsb

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heb je al je pci kaarten eruit gehaald??

Wat je ook nog kan doen, als je meerdere geheugen modules hebt, proberen om met 1 ipv 2 of 3 modules te draaien. De ene komt verder dan de ander, ook al is het exact hetzelfde geheugen. Dat is iig mijn ervaring.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Met de kaart is niks mis mee...ik vind een GF4 een beetje teveel voor de rest van je Configuratie...volgens mij past een GF 4 beter bij een AMD XP of een P4.

En ik denk bijna zeker dat je RAM de boosdoener is bij je overklokken en het vastlopen.

Verwijderd

Ik heb mijn fsb ook beetje omhoog gedaan, maar ik wil eigenlijk de mp unlocke, maar ik begin er zelf liever niet aan :7
Mijn vraag is dus of er iemand in leeuwarden of de directe omgeving woont, die mij hier even bij wil helpen oid(die het zelf dus wel eens vaker heeft gedaan :D) >:)

bvd :7

Verwijderd

Probeer gewoon stapje voor stapje alles te testen dan weetje hoe ver je kan gaan, begin gewoon bij de het begin en eindig, waar je niet mir verdr kan :P

Ik heb me athlon2000+(1,67ghz) die kan ik niet harder laten lopen dan 1,78ghz
toen kreeg ik een waarschuwing in windows(was wle met me ouwe vdieokaart )

maar begin gewoon met kleine stapjes

Verwijderd

Ik heb een asus a7v266. Ook al zet ik mijn geheugen op 200 mhz in plaats van 266 .. Hij doet bij mij precies hetzelfde als ik hem boven de 140 gooi. Mijn usb valt als eerst uit. (irritant met een usb mouse. ) . En 3d dinge worden bij 145 ook niet meer opgestart. (fout melding.) . Nu draait mijn nord brigde op 28 graden en mijn cpu op 52. (zal wel minder zijn. maar ja . asus he.) Mijn proc is ook watergecoolt. Multiplier van mijn 1200 amd thunderbirde laat zich zetten op 10.5 geloof ik. Ik heb hem nu dus ook staat op 10.5 met 133 fsb . Ik wil mijn fsb dus ook wel ff op 145 laten draaien ofzo. Misschien moet ik die agp truuuk ook maar eens proberen. Maar vaak wilt hij geen eens in win 2k komen. als ik boven de 140 ga. Dus denk ook niet dat het door de agp komt. Dat truukje met pci slote ook maar eens proberen. Of is het nou heeel normaal dat mijn mobo zich niet over de 140 stabiel wilt laten zetten.?

Verwijderd

he tha gomez mooie specs dude
Pagina: 1