Wat is het verschil met duitse toetsenborden en die wij hier normaal gebruiken?
Kan je em ook ombouwen tot een gewone?
Kan je em ook ombouwen tot een gewone?
1
2
3
| qwertzuiop asdfghjkl yxcvbnm |
[ Voor 0% gewijzigd door SimplyMe op 16-10-2002 13:06 . Reden: ff overtikken ]
"deutsche tastatur"SimplyMe schreef op 16 oktober 2002 @ 12:57:
maar misschien dat je zoekt in google op "duitse tastatur" dat je wel het een en ander kan vinden
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
Omdat toetsenbord indeling stamt uit de typmachine tijd en er toen nog niet echt een standardisatie tusseen de verschillende landen wasJayVee schreef op 17 oktober 2002 @ 11:51:
Ik heb 16 jaar in duitsland gewoond en heb nog steeds mijn duitse Tastatur.
Heb wel als enige op de flat een € op mijn keyboard. 8 )
Als je Windows gewoon verteld dat het een QWERTY is (amerikaans), dan werkt het wel, alleen moet je dan blind typen. Of je plakt er nog wat stikkers op, dan heb je volgens mij een "normale".
offtopic: Ik snap wel dat er ü,ö, ä en ß op staat, maar waarom staan in godsnaam ook zo'n beetje alle andere symbolen anders? Iemand een idee?
suc6 ermee!
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Intentionally left blank
Yep, een paar weken geleden bij een klant in duitsland geweest. Is behoorlijk wennen als je naar de command prompt gaat en cd c:\blabla moet intikken.crisp schreef op 17 oktober 2002 @ 16:14:
Het enige verschil met de letters is dat de y en z omgedraaid zitten. Gelukkig gebruik je die letters niet zo vaak. wb de leestekens enzo is het inderdaad wel eens zoeken...
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.