Toon posts:

[Access 2002/SQL2000] Access DB omzetten naar SQL DB: vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vraag van een klant gekregen of het mogelijk is een bestaande webapplicatie welke draait op een Access 2002 database te converteren naar een SQL2000 database. Alvorens ik zijn vraag goed kan beantwoorden heb ik een aantal punten war ik tegen aanloop:

Binnen de Access database is gebruik gemaakt van geparameteriseerde queries welke geconverteerd dienen te worden naar stored procedures. Standaard is dit volgens mij niet mogelijk omdat de structuur/syntax van stored procedures anders is dan die van Access-queries. Is hier een een mogelijkheid voor of moet ik alle queries handmatig om gaan zetten?

Bij het importeren van de tabbellen in de nieuwe SQL-db valt me 2 dingen op:
1. De "default values" van de velden niet worden meegenomen, hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel gebeurd?
2. Velden met de "memo" eigenschap krijgen in de SQL-db de eigenschap "ntext" met een lengte van 16 mee, is dit gelijk aan "memo"? M.a.w. kan ik hier problemen verwachten als de conversie daadwerkelijk wordt uitgevoerd en de gebruikers een grote lap aan tekst willen invoegen in de database?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:49:

Binnen de Access database is gebruik gemaakt van geparameteriseerde queries welke geconverteerd dienen te worden naar stored procedures. Standaard is dit volgens mij niet mogelijk omdat de structuur/syntax van stored procedures anders is dan die van Access-queries. Is hier een een mogelijkheid voor of moet ik alle queries handmatig om gaan zetten?
Een Stored Procedure kan gewoon een query bevatten. Ik weet niet of er tools zijn om access queries naar SP's om te zetten, maar zelfs handmatig zou dat zoveel werk niet kunnen zijn.
2. Velden met de "memo" eigenschap krijgen in de SQL-db de eigenschap "ntext" met een lengte van 16 mee, is dit gelijk aan "memo"? M.a.w. kan ik hier problemen verwachten als de conversie daadwerkelijk wordt uitgevoerd en de gebruikers een grote lap aan tekst willen invoegen in de database?

In SQL Server heb je een datatype text en ntext.

Voor meer informatie hierover check je best eens de Books Online.
ntext

Variable-length Unicode data with a maximum length of 230 - 1 (1,073,741,823) characters. Storage size, in bytes, is two times the number of characters entered. The SQL-92 synonym for ntext is national text.

text

Variable-length non-Unicode data in the code page of the server and with a maximum length of 231-1 (2,147,483,647) characters. When the server code page uses double-byte characters, the storage is still 2,147,483,647 bytes. Depending on the character string, the storage size may be less than 2,147,483,647 bytes.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 16 oktober 2002 @ 12:58:
Een Stored Procedure kan gewoon een query bevatten. Ik weet niet of er tools zijn om access queries naar SP's om te zetten, maar zelfs handmatig zou dat zoveel werk niet kunnen zijn.
Het zijn er echter een stuk op 60 waarvan 80% ook parameters gebruiken. Handmatig zal dit dus best een aardige hoeveelheid werk zijn. Maakt mij niet uit, de klant betaald ervoor... 8)

iemand die mijn vraag over de default waarden kan beantwoorden?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2002 13:02 . Reden: toevoeging laatste regel ]

Verwijderd

Ik denk dat onderstaande link veel van je vragen zal beantwoorden.

Ik heb zelf een upsize van access 97 naar sql 7 gedaan. Als je nog vragen hebt kan ik hier wel wat over roepen.

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q294407&

[Edit] Als je upsizing gebruikt i.p.v. import dan behoud je je defaults!