Toon posts:

[Flash] externe variabele tussen quotes

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bepaalde button in flash die een javascript aanroept om een nieuw window te openen (met een bepaalde size, properties, etc)

deze button heeft een dynamische text die uit een extern (php) bestand wordt getoverd, var knoptext. maar ook de url die hij moet openen komt uit een extern (php) bestand, var url.

de variabele knoptext verschijnt uitstekend op de knop, maar de variabele url niet (deze verschijnt wel in het externe bestand)
dit is het actionscript onder de button:
code:
1
2
3
on (release) {
    getURL("javascript:openNewWindow('url','','height=237,width=502,toolbar=no,scrollbars=yes')");
}

dit werkt allemaal prima zolang ik met de hand variabele url vervang met een adres van een website. maar omdat de var url tussen quotes staat denkt flash dat dit een vaste string is, ipv een variabele. en flash opent dus een window met de url: url
niet de bedoeling.
hoe zorg ik er nou voor dat de waarde van de var url ook daadwerkelijk verschijnt tussen die quotes in het javascriptje?

ik heb al geprobeerd om alle quotes gewoon weg te halen, maar dan krijg je een javascript error (logies natuurlijk).

iemand een idee?

Verwijderd

getURL("javascript:openNewWindow('" + url + "','','height..............')");

Let goed op je quotes. Dit is echt uiterst basic...

(waarom eigenlijk niet window.open?)

Dit topic is gesloten.