Fetchmail weigert mail te poppen vanaf een Yahoo account (ja, pop access is enabled
) Alleen als ik de optie --all meegeef wordt alles opgehaald. Ik heb de fetchmail transacties eens nader bekeken, want met een andere account (uni) doet ie het wel goed.
Volgens mij gaat het mis bij het commando LAST. Het idee daarvan is (denk ik dan) dat dit het nummer van het laatste gelezen bericht doorgeeft. In ieder geval denkt Fetchmail dat want dat aantal wordt daarna gequote als "seen" en het totale aantal (via STAT) minus seen wordt dan opgehaald. En de yahoo popserver (popgate 2.23.8) geeft na LAST altijd het nummer van het laatste bericht door, dus fetchmail denkt alle berichten al gezien te hebben (zie code snippet)
De uni popserver (Microsoft Exchange POP3 server version 5.5.2654.50) geeft in reply to LAST wel het laatste gelezen bericht.
Hier een stukie vd transactie yahoo:
Hoe zit dit nu? Is fetchmail of yahoo fout?
Xtra edit: het is fetchmail versie 6.1.0
Volgens mij gaat het mis bij het commando LAST. Het idee daarvan is (denk ik dan) dat dit het nummer van het laatste gelezen bericht doorgeeft. In ieder geval denkt Fetchmail dat want dat aantal wordt daarna gequote als "seen" en het totale aantal (via STAT) minus seen wordt dan opgehaald. En de yahoo popserver (popgate 2.23.8) geeft na LAST altijd het nummer van het laatste bericht door, dus fetchmail denkt alle berichten al gezien te hebben (zie code snippet)
De uni popserver (Microsoft Exchange POP3 server version 5.5.2654.50) geeft in reply to LAST wel het laatste gelezen bericht.
Hier een stukie vd transactie yahoo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ... fetchmail: POP3< +OK maildrop ready, 16 messages (1049379 octets) (4137923 26214400) fetchmail: selecting or re-polling default folder fetchmail: POP3> STAT fetchmail: POP3< +OK 16 1049379 fetchmail: POP3> LAST fetchmail: POP3< +OK 16 16 messages (16 seen) for pietje at pop.vip.sc5.yahoo.com (1049379 octets). fetchmail: POP3> LIST ... |
Hoe zit dit nu? Is fetchmail of yahoo fout?
Xtra edit: het is fetchmail versie 6.1.0