Ik heb een armada 1575D laptop. Waar origineel win95 opstond. Ik wou upgraden naar windows 98, om beter te kunnen surfen enzo. Nu heb ik hem bena helemaal geinstalleerd, en bij de laatste boot, wanneer hij al in dos en normaal windows moet laden, blijft hij gewoon in dos staan, hij loopt niet vast, want ik kan nog op de num lock duwen, en da lichtje pinkt nog. Als ik veilige modus opstart werkt dit perfect, hij zegt niets van in het apparaat beheer dat er iets verkeerd geinstalleerd is ofzo,... Nu heb ik win98 al 10 maal proberen te installeren en elke keer zonder goed resultaat, dus elke keer hetzelfde. Ik heb al een bios upgrade gedaan, omdat er inderdaad problemen waren met windows 98, maar dit bleek niet te helpen. Ik heb al een posting gedaan op de compaq forum. Daar zegt men voor terug een nieuwe restore cd aan te vragen... beuh... ik wil wel een andere oplossing zenne. Kan iemand me helpen??? Is dit een driver probleem????
TMF -->> WOS
Overigens is het denk ik verstandig om de restore cd's toch te bestellen, omdat deze vaak aangepast zijn voor de configuratie van je systeem. Het wil dan ook nog wel eens voor vreemde resultaten zorgen als je installeert zonder de originele bijgeleverde cd's (weet ik uit ervaring met compaq laptops
).
Overigens is het denk ik verstandig om de restore cd's toch te bestellen, omdat deze vaak aangepast zijn voor de configuratie van je systeem. Het wil dan ook nog wel eens voor vreemde resultaten zorgen als je installeert zonder de originele bijgeleverde cd's (weet ik uit ervaring met compaq laptops
edit:
Het kan overigens praktisch zijn dat je eens even de FAQ doorleest zodat je ziet wat wij van je verwachten als je een topic opent. En als je dan bezig bent kun je eventueel meteen even kijken naar dit stukje waarin je duidelijk zou moeten worden dat dit topic niet in TMF hoorde
Het kan overigens praktisch zijn dat je eens even de FAQ doorleest zodat je ziet wat wij van je verwachten als je een topic opent. En als je dan bezig bent kun je eventueel meteen even kijken naar dit stukje waarin je duidelijk zou moeten worden dat dit topic niet in TMF hoorde
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Je zou in ieder geval een kale install kunnen proberen, dus alles formatteren en vanaf CD of diskette booten + Win98 installeren. En natuurlijk de goede drivers downloaden en gebruiken.
offtopic:
Trouwens welkom op GoT
Overigens kan je met de edit knop (
) je post aanpassen als je iets hebt toe te voegen. Verder schrijf je nogal euh onduidelijk, ook door geen enters te gebruiken. Ik moest twee keer lezen voordat ik het snapte.
Trouwens welkom op GoT
Overigens kan je met de edit knop (
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
heb het al geprobeerd... het zelfste probleem. Ik denk nog altijd dat het aan de drivers ligt, heb ze al gedisabled in het apparaat beheer in veilige modus mer niks....
echt wel straf....
Ok, ok, I'll get it, hoe het hier in elkaar steekt. Thx voor de comment.
echt wel straf....
Ok, ok, I'll get it, hoe het hier in elkaar steekt. Thx voor de comment.
Veilige modus -> netwerkdrivers uit -> weer normaal booten... Probeer dat eens.
Forget your fears...
...and want to know more...
als er een netwerkaart in zat, was da wel bon, mer die zit er niet in. De cardbus controllers, en de usb controllers en advanced power managment heb ik uit geschakelt. Helpt ook niet.
Hmmm is toch wel straf.
Hmmm is toch wel straf.
Verwijderd
Ik had afgelopen week exact hetzelfde probleem. Heb ook de oplossing hiervoor gevonden.
Start win98 in 'safe mode' (veilige modus).
Daarna : start -> uitvoeren -> regedit
Zoeken naar 'IDEDMADrive' (kwam in mijn geval 4 keer voor in register)
De waarde vervangen van '01' in '00' (4 keer)
Vervolgens regedit sluiten, pc rebooten en setup afmaken.
(betreft hier een zeer oude thread, maar misschien toch handig voor in de knowledge base)
Start win98 in 'safe mode' (veilige modus).
Daarna : start -> uitvoeren -> regedit
Zoeken naar 'IDEDMADrive' (kwam in mijn geval 4 keer voor in register)
De waarde vervangen van '01' in '00' (4 keer)
Vervolgens regedit sluiten, pc rebooten en setup afmaken.
(betreft hier een zeer oude thread, maar misschien toch handig voor in de knowledge base)
Pagina: 1