Toon posts:

netwerk/servertroubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een pc, p100, 16 mb intern, nieuw realtek netwerkkaartje, nieuw usbkaartje voor adsl usbmodem, win 98 se, die ik wil gaan inrichten als server voor m'n adslinternet. Daarnaast enkele andere pc's met verschillende windowsversies en een hub voor alle verbindingen. De andere pc's kunnen mekaar via de hub gewoon vinden en ook verbinding met mekaar maken (spelletjes, pingen, bestanden delen werkt gewoon), ze kunnen ook de server zien in de netwerkomgeving, maar er geen verbinding mee maken (niet pingen en geen bestanden delen). De server kan alleen naar zichzelf pingen en ziet alleen zichzelf in de netwerkomgeving. De instellingen van alle pc's zijn IP 192.168.0.xx en subnet 255.255.255.0. Wat is er mis en hoe doet ie het wel?

B.v.d,

gerje

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 13:50

jappo

eens een prutser altijd ....

als eerste kijk hier even voor de begroetingen enzo...

verder wat zijn de instellingen van de clinets (ip ranges)
staan ze in dezelfde werkgroep, heb je bestands en printer deling aangezet op de server? B)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Waarschijnlijk geen(of niet goed) tcp/ip geinstalleerd op je server?
Of niet goed aangesloten op de hub...

Verwijderd

Topicstarter
owja sorry wat die begroetingen betreft, heb hier tijdje niet gezeten, uhm ip's op clients en op server zijn allemaal 192.168.0.xx, tcp/ip is volgens mij goed geinstalleerd op "server", aangezien winipcfg het gewoon doet en hij ook netjes naar zichzelf pingt..., werkgroep staat overal goed en op alle pc's wordt tenminste 1 map gedeeld, bij alle pc's zijn die ook van de andere pc's zichtbaar, behalve op de server en op de pc's kun je dus ook niet op de gedeelde map van de server komen.. Kabels zijn allemaal prima, want het is inmiddels met 3 verschillende kabels geprobeerd die het bij andere pc's netjes deden...

Verwijderd

Is het een 10 MBit hub? -> 10Mbit op server instellen, en bij een HUB is het vaak handig om Half-Duplex te gebruiken. Zie je trouwens lampjes op je NIC en HUB branden? Als hardware-matig alles in orde is, zou ik toch het eerst denken aan de werkgroep.

Verwijderd

Topicstarter
jeps, 10 mbit hub, weet niet hoe die halfduplex instellingen zijn, zal het nakijken, werkgroep staat wel goed, trouwens als de werkgroep verkeerd staat zou ie toch alsnog wel moeten pingen....

Verwijderd

subnets clients en server zijn ook gelijk ?

Verwijderd

Topicstarter
De lampjes op de HUB doen het trouwens wel allemaal, en die op de netwerkkaart van de server ook, allemaal netjes groen.

Verwijderd

Topicstarter
Subnets zijn overal 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?
Pagina: 1