Op m'n werk programmeer ik ASP Web Applicaties, nou krijg ik van m'n manager te horen dat ik meer controle op de applicaties zou moeten uitvoeren door de database zelf i.p.v. op het web of in een query.
Voorbeeldje: Checken of een input veld leeg is:
Ik check dit normaal in de code, mijn baas zegt, doe dat in de database.
Ik kan natuurlijk in de database een rule hebben dat een veld niet NULL mag zijn, maar dan krijg ik een ADODB fout, die kan ik niet zo makkelijk onderdrukken als code.
Het lijkt me dat iets als (even simpel hoor)
If Request.Form("testveld") = "" Then
<genereer een fout en ga terug naar de vorige pagina>
End If
Mijn vraag is eigenlijk, omdat ik een beetje ben gaan twijfelen of ik dit soort dingen direct vanuit de database kan regelen i.pv. in de code?
Dit is toch niet mogelijk of heb ik het fout? M'n baas zegt dus dat ik veel meer vanuit de database kan regelen, maar volgens mij kan dat niet.
Voorbeeldje: Checken of een input veld leeg is:
Ik check dit normaal in de code, mijn baas zegt, doe dat in de database.
Ik kan natuurlijk in de database een rule hebben dat een veld niet NULL mag zijn, maar dan krijg ik een ADODB fout, die kan ik niet zo makkelijk onderdrukken als code.
Het lijkt me dat iets als (even simpel hoor)
If Request.Form("testveld") = "" Then
<genereer een fout en ga terug naar de vorige pagina>
End If
Mijn vraag is eigenlijk, omdat ik een beetje ben gaan twijfelen of ik dit soort dingen direct vanuit de database kan regelen i.pv. in de code?
Dit is toch niet mogelijk of heb ik het fout? M'n baas zegt dus dat ik veel meer vanuit de database kan regelen, maar volgens mij kan dat niet.