1 pc, 2 werkplekken...

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
is het mogenlijk om met 1 pc die in de huiskamer staat, 2 werkplekken te creeeren, dus ik wil gewoon in de huiskamer kunnen pcén en ook in me slaapkamer 10 meter verder op?
met een grafische kaart met dual ramdac kan dat oke, maar hoe krijg ik die monitor aangestuurt 10 meter verder op, en dan het toetsenbord en muis nog?
iemand een relatief goedkope oplossing?

grafische kaart ati radeon, of geforce 4 4400, maar heeft de 4200 ook dual ramdac?

bla?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

dual ramdac ?
hoezo ? wat heeft dat er mee te maken ?

en wat je nodig hebt lijkt mij een simpele stelletje splitters en verlengkabels (8>

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03-2025
daar bestaan extenders voor. Die bestaan uit 2 kastjes die je met max 100 meter utp aan elkaar verbind. De ene kant verbind je de toetsenbord, muis en monitor (je slaapkamer) en aan de andere kant heb je een kastje waar je dan je pc op aansluit. (vga, toetsenbord en muis)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 14:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

dat soort extenders staan bijv vaak in krantjes van 06 (zero six) of aanverwante groothandels

blup

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
weten jullie misschien ook of deze in usb zijn te krijgen omdat ik geen parallele poorten meer heb.

bla?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Wat je wilt gaat denk ik niet zo makkelijk omdat je taakbalk altijd in 1 scherm zit.
Zit je achter het andere scherm dan moet je alle icoontjes van je programma's op die desktop zetten.

Voor een minimale PC (met niks aan extra's) ben je nog geen 300 euro kwijt.
Voor alle kabels, extenders e.d ben je ook snel zoiets kwijt.

Wacht anders tot de HCC (eind november), daar heb je leuke aanbiedingen voor leuke prijzen.

Senile! Senile Oekaki

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
laptop... :P

TheS4ndm4n#1919

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
laptop was eerst ook de bedoeling, maar dat kwam op iets van 500+++ euro, en ik heb nu een nieuw mama plantje at7max dus dacht ik maybe is dit een makkelijkere oplossing, want als je dual ramdac hebt kan je gewoon 2 monitoren aansluiten of als het 2 computers zijn, kan op de 1 worden en de andere kan gamen in de kamer ofzo, das de bedoeling, maar ja....

bla?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:30
2 videokaarten in je systeem, linux draaien en 2x X opstarten

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Q-bone schreef op 16 oktober 2002 @ 15:12:
laptop was eerst ook de bedoeling, maar dat kwam op iets van 500+++ euro, en ik heb nu een nieuw mama plantje at7max dus dacht ik maybe is dit een makkelijkere oplossing, want als je dual ramdac hebt kan je gewoon 2 monitoren aansluiten of als het 2 computers zijn, kan op de 1 worden en de andere kan gamen in de kamer ofzo, das de bedoeling, maar ja....
um je gooit wat door elkaar denk ik
met dual ramdac kun je 2 monitoren aansluiten
maar dan worden het geen 2 verschillende systemen van
en bij het gamen moet die 2e monitor zowiezo uit :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50

jappo

eens een prutser altijd ....

misschien een heel goedkoop oud 95 bakkie draaien en dan verbinding maken via Terminal Services met de "hoofd pc" :?

het gaat misschien niet zo snel maar dat is een "mooiere" opstelling dan 2 keyboards / muizen. ;)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja idd is misschien dat proggie wat steeds zo irri in beeld komt wel wat, eehm acces everywhere ofzo, kan je op je eigen pc werken via iederere andere pc. hmmz oke, maar ja dan heb je als nog een andere pc nodig.
maar dual ramdac kan je toch 2 verschillende dingen doen met je pc of nie ? of monitoren tegelijk gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Q-bone op 16-10-2002 17:22 . Reden: niet door wel vervange ]

bla?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
dual ramdac heb je niet perse nodig als je geen verschillend beeld op de 2 monitoren hoeft te hebben, dan krjig je gewoon een clone.
Monitor die 10 meter verderop staat:
- neem een TV en sluit daar een draadloze AV-Receiver op aan, met aan je PC, dezelfde op de TV-OUt
- kijk of je een lange monitorkabel kan krijgen zonder veel signal-loss, weet niet OF zo'n kabel eigenlijk wel loss heeft.

Heb je wel gedacht aan toetsenbord / muis? neem een toetsenbord op USB en een op PS2, zelfde met muis.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

tegenwoordig kan je een boxje kopen die zet je dan ergens anders een terminal heet dat. En dan via een programmatje kan je pcbeschikbaar stellen. Gaat via UTP dus wel een extra netwerk kaartje er in.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Esmer lees topic voordat je weer met dezelfde oplossing komt

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1