[soft] probleem met novell en XP inloggen

Pagina: 1
Acties:

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
zwaar probleem.

heb een week geleden een pc geinstalleerd met XP en novell. het probleem was die inlogschermen.
nu via de novell client setup de workstation manager aangevinkt zodat je geen tweede inlogscherm krijgt van XP.
ging perfect
tot vandaag als ik inlog met admin kom ik labgs novell maar springt dat XP inlogscherm weer tevoorschijn en wat erger is ik kan niet meer inloggen met het admin paswoord!!!! wel in novell maar niet in XP, dit is dus een ramp.

ik weet dat er in w2k een manier was om toch te kunnen inloggen en dan het paswoord van de admin terug aan te passen. Het was een toetsencombinatie die je moest doen bij het inlogscherm van w2k en kon je in regedit bepaalde dingen aanpassen.

Is er iets gelijkaardig bij XP.

Oh ja modjes jullie zullen wel verwijzen naar WOS maar hier zitten de mensen met verstand van inloggen in netwerken.

ps: ik begin echt genoeg te krijgen van de nederlandse versie van xp in combinatie met novell.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Bij het inloggen kijk is bij de client...Klik op de advanced button.. en als het goed is heb je een tab staan met workstation of local(dat weetik niet meer)... kijk of je daar je account en wachtwoord handmatig in kan tikken..

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dat kan wel maar het probleem is dat het admin paswoord bij de w2k inlogscherm veranderd is. bij het novell inlogscherm kom ik er wel in.
en ik wil het oorspronkelijke pw van admin terug instellen

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ werkt prima, wel even lezen eer gij begint ;)

Verwijderd

Die ntpasswd werkt perfect ja.... trouwens met dlu van novell-zenworks hoef je het administrator-password lokaal niet eens meer te weten....

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
dlu ??

weet iemand trouwens een manier om dezelfde desktop voor alle users te krijgen.

Pagina: 1