Toon posts:

Novell Policies Werken Niet... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HmmZ ik zit hier met een probleem,

Ik draai hier een netwerk bij een bedrijf en daar hebben ze een Internet PC staan voor de algemene gebruikers zodat die een internet verbinding hebben op de werkplek, maar nou is het de bedoeling dat hier ook een netwerk verbinding op komt voor de Sytem Administrators maar dat de gebruikers niet op het netwerk kunnen, nou heb ik het volgende geprobeerd:

Op het workstation de policies zo instellen dat de TCP/IP protocollen worden uitgeschakeld bij het inloggen onder het gebruikers account.

Na wat fuzzen en fozen bleek het achteraf niet te werken, het blijkt dat de Policies van een andere netwerk locatie worden afgehaald en die worden dan geladen bij het inloggen, hoe of wat kan ik hier aan doen.

[Internet PC Gegevens:]

Operating System:
Windows NT 4.0

Netware Application:
Novell

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Helemaal snap ik het niet.. maar waarom wil je je gebruikers niet op het netwerk hangen? Of werkt het overige novell gedeelte dan via ipx(voor netwerk printers...etc?)?
Maar doe is iets van route add default 127.0.0.1 ofzo iets.

Verwijderd

Zen for Desktops van Novell

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een aantal gebruikers mogen niet op het netwerk komen aangezien we hier op het Medisch Spectrum Twente zitten en daar niet zomaar elke persoon naar binnen kan lopen en alles van het netwerk kan plukken maar dat wel iemand even kan internetten, en dat er ook "standaard" gebruikers zijn die dan wel gebruik mogen maken van het internet en van het netwerk hier, zoals collega's bijvoorbeeld die hebben bestanden en resultaten hier op het netwerk staan en die moeten dan bijvoorbeeld doorgestuurd worden naar een arts ergens anders in Nederland.

Dus het is de bedoeling dat ik met het account van de simpele gebruikers (niet de standaard) maar gewoon mensen die hier wachten op een uitslag of wat dan ook, wel kunnen internetten onder een global account maar niet het netwerk op kunnen... })

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan redelijk wat Informatie over Zenworks for Desktop vinden maar ik weet alleen niet zeker of ik daar wel wat aan heb, zou je mischien wat kunnen uitleggen daarover Mooseman, want in het algemeen komt het hier op neer wat je met Zenworks for Desktops kunt:

Novell ZENworks for Desktops 4 reduces growing cost of managing roaming computers.

Built on Internet standards, ZENworks for Desktops is no longer dependent on the Novell client and now integrates with Microsoft Active Directory.

Wise InstallTailor included in ZENworks to simplify software installations via Microsoft Installer.

O-)