Ik heb een vakantievideo gemonteerd met Studio 7 in combinatie met een DC10+. Alles gaat goed, behalve het afspelen van de gemonteerde video via de uitgang op de DC10+. Als ik op "maak film" druk, gaat alles goed. De overgangen worden netjes gerendered enzo. Maar als ik dan op "play" druk, loopt mijn PC vast na een paar minuten. Ik dacht slim te zijn door het filmpje gewoon als Mpeg te renderen en op te slaan op de harde schijf, zodat ik hem gewoon via mijn TV-out van mijn videokaart kon afspelen, maar helaas. Als ik dat doe, duurt het renderen veel langer (uiteraard) en loopt mijn PC tijdens het renderen vast na een paar uur. Ik heb dan wel ongeveer 18 minuten van de 30, die ik dan ook gewoon kan bekijken, maar dan moet ik de film in stukken gaan hakken en dat doe ik liever niet. Iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik neem aan dat je werkt met MJPEG en dat je rekening hebt gehouden met de 2GB/4GB limiet die win98 en w2k met zich meebrengen?
Probeer de MJPEG file anders eens af te spelen met een andere MJPEG codec.
Ik kan me trouwens herinneren dat VFW ook een dergelijke limiet van 2GB heeft, maar voor hetzelfde geldt vertel ik nu onzin...
Probeer de MJPEG file anders eens af te spelen met een andere MJPEG codec.
Ik kan me trouwens herinneren dat VFW ook een dergelijke limiet van 2GB heeft, maar voor hetzelfde geldt vertel ik nu onzin...
Als je "maak film" doet, slaat hij alleen de overgangen op. Dat is dus niet veel Mb. En die Mpeg op DVD kwaliteit zou 1,6 GB worden. Hij is tot 1 GB gekomen bij mij voor hij vastliep