Ik heb hier nog een paar 3mm en 5mm blauwe ledjes liggen. Maar als je ze ik vervang met ledjes van mijn kast, geven ze geen licht
Normale leds vreten 1,2/1,3Volt terwijl een blauwe zo'n 3,5V nodig heeft... hij krijgt gewoon te weinig.
De spanning zal hij wel nemen, maar daardoor krijgt hij te weinig stroom...
Je zal dus op de één of andere manier ervoor moeten zorgen dat de led meer krijgt.... door een kleinere voorschakelweerstand te nemen indien mogelijk of gebruik te maken van transistortje ofzo
De spanning zal hij wel nemen, maar daardoor krijgt hij te weinig stroom...
Je zal dus op de één of andere manier ervoor moeten zorgen dat de led meer krijgt.... door een kleinere voorschakelweerstand te nemen indien mogelijk of gebruik te maken van transistortje ofzo
heb je er wel rekening mee gehouden dat de leds in je kast wellicht minder stroom nodig hebben dan blauw?
Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem
Ik heb geen verstaan van transistoretje enz. laat staan solderen 
Een weerstandje kan nog net
Maar hoe kom ik er achter welke weerstandje ik nodig heb?
de kans is vrijwel 100% dat ze evenveel stroom nodig hebben (zo'n 20mA) mgoed, zie m'n vorige postnickv schreef op 16 oktober 2002 @ 11:09:
heb je er wel rekening mee gehouden dat de leds in je kast wellicht minder stroom nodig hebben dan blauw?
Check Frequently Asked Questions CMEVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 11:10:
Ik heb geen verstaan van transistoretje enz. laat staan solderen
Ik weet niet of je eenvoudig een voorschakelweerstand kan vinden en vervangen
Thnx, had het niet gezien uit haastwfvn schreef op 16 oktober 2002 @ 11:13:
[...]
Check Frequently Asked Questions CME
Ik weet niet of je eenvoudig een voorschakelweerstand kan vinden en vervangen
Maar ik zal vanmiddag ff naar de elctroboer gaan, kijken wat hij voor mij kan doen
een weerstand dient om de stroom em spanning te beperken.
als ik het zo lees heb je meer stroom nodig dus wat heb je dan aan een weerstand.
en id een oplossing is ee transistor,en zo moeilijk is het niet hoor
als ik het zo lees heb je meer stroom nodig dus wat heb je dan aan een weerstand.
en id een oplossing is ee transistor,en zo moeilijk is het niet hoor
dat is het waarschijnlijk jahmlevd schreef op 16 oktober 2002 @ 11:12:
En als je eens andersom er in doet ?
Alle begin is moeilijkMadMod schreef op 16 oktober 2002 @ 12:01:
[...]
dat is het waarschijnlijk jahdie fout had ik ook gemaakt de eerste keer
Is dat mannetje van jou zich aan het rukken ?
Ja dat zie je toch wel?
(Van rukken word je kleurendoof)!
#StopBurningStuff
hoe em er eens anders om in....
test het ledje door em op een batterij/transformator aan te sluiten met 3 of 4.5 volt
test het ledje door em op een batterij/transformator aan te sluiten met 3 of 4.5 volt
Jongens even on-topic graag
Ik heb ze al andersom geprobeerd, en ook op 3 en 4,5 volt geprobeerd.
Maar niks helpt
Ik heb ze al andersom geprobeerd, en ook op 3 en 4,5 volt geprobeerd.
Maar niks helpt
heb je ze zelf gesoldeerd??
als je zo`n n00b ben als je zegt
, heb je kans sat je ze te heet gestookt heb...
als je zo`n n00b ben als je zegt
Teveel stroom OF spanning overleeft zo'n ding niet, en verkeerdom doet hij t niet, en het kan ook zijn dat je perongeluk de verkeerde pinnetjes hebt gepakt van je mobo, dat blijft altijd klooien met al die pinnetjes
Verwijderd
ik heb zelf bij mijn computer ook de standaard ledjes vervangen door blauwe ledjes en deze werken perfect zonder extra weerstand en/of voeding.
tip: check ff of je misschien de plus en de min omgedraaid dan geeft zo'n kreng ook geen licht.
tip: check ff of je misschien de plus en de min omgedraaid dan geeft zo'n kreng ook geen licht.
als ze het ook buiten je pc op aparte voeding niet doen dan zijn ze stuk he....
de power led van het moederbord is vaak gewoon gevoed met 1.9 tot 2.3 V afhankelijk van de kleur van de LED.
De blauwe LED heeft een hogere spanning nodig om te licht te gaan geven. Die spanning moet je dus van de fansaansluitingen op je mobo halen (12V of 5V). Deze spanning moet je dan wel verlagen naar de voor je blauwe LED juiste spanning.
Als je 2 linkerhanden hebt heb je pech. Anders moet je de FAQ eens lezen over het aansluiten van LEDS, daar is die tenslotte voor.
De blauwe LED heeft een hogere spanning nodig om te licht te gaan geven. Die spanning moet je dus van de fansaansluitingen op je mobo halen (12V of 5V). Deze spanning moet je dan wel verlagen naar de voor je blauwe LED juiste spanning.
Als je 2 linkerhanden hebt heb je pech. Anders moet je de FAQ eens lezen over het aansluiten van LEDS, daar is die tenslotte voor.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Pagina: 1