64bits PCI Com port kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Hallo

ik ben op zoek naar een Com poort voor in een 64 bits Pci slot voor een Compaq ML330 server.
Bij Compaq en enkele leveranciers heb ik al geinformeerd maar deze kunnen mij niet verder helpen.

Mijn vraag is weet iemand van jullie waar deze te krijgen zijn of wel bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

Arno

PF5A

Ik kan op de HP/Compaq site niets vinden voor een compoort optie voor deze server.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Waarom zou je een COM poort op een 64-bits kaart willen hebben? Wel een beetje overkill voor zo'n trage poort he. Er kan ook een gewone PCI kaart in een 64-bits slot hoor.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:33
Fox-Web schreef op 16 oktober 2002 @ 11:09:
Waarom zou je een COM poort op een 64-bits kaart willen hebben? Wel een beetje overkill voor zo'n trage poort he. Er kan ook een gewone PCI kaart in een 64-bits slot hoor.
Omdat deze server voor industriele automatisering is en een extra com poort nodig heeft om op de atoomklok te worden aangesloten.
En een pci kaart past absoluut niet in dit slot, tis zeg maar een omgekeert pci slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
COM poort voor een 64bits PCI Slot :? Denk je écht dat ze zo'n ouderwetse interface op een 64bits PCI slot zetten.... Forget it, zoveel bandbreedte heeft een COM poort niet nodig. Jij zoekt naar iets wat niet bestaat, geen wonder dat ze je bij zelfs Compaq niet kunnen helpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat heeft dit met Processors, Mobo's & Geheugen te maken :?

Hiervoor krijg je een move [PMG] > [OH]

Aangaande je probleem: forget it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

alki schreef op 16 oktober 2002 @ 11:12:
[...]

Omdat deze server voor industriele automatisering is en een extra com poort nodig heeft om op de atoomklok te worden aangesloten.
En een pci kaart past absoluut niet in dit slot, tis zeg maar een omgekeert pci slot
Dan is het wel een heel raar PCI-slot.
Ik heb geen systemen met een 64-bits PCI-slot, maar wel een stuk of 10 64-bits PCI-(netwerk-)kaarten (Gigabit Ethernet, FibreChannel, ServerNet), zowel in 33 als 33/66 MHz uitvoering. Deze leven allemaal vrolijk in de 32-bits PCI-slots in mijn test-systemen, een 64-bits PCI-slot is een 32-bits PCI-slots met een extra stuk erachter, net zoals uit een 8-bits PC-slot een 16-bits ISA-slot werd, en dit uiteindelijk tot een 32-bits LVB-slot werd opgerekt.
In principe moet dus ook een 32-bits PCI-kaart in een 64-bits passen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdejong schreef op 16 oktober 2002 @ 11:47:
[...]

Dan is het wel een heel raar PCI-slot.
Ik heb geen systemen met een 64-bits PCI-slot, maar wel een stuk of 10 64-bits PCI-(netwerk-)kaarten (Gigabit Ethernet, FibreChannel, ServerNet), zowel in 33 als 33/66 MHz uitvoering. Deze leven allemaal vrolijk in de 32-bits PCI-slots in mijn test-systemen, een 64-bits PCI-slot is een 32-bits PCI-slots met een extra stuk erachter, net zoals uit een 8-bits PC-slot een 16-bits ISA-slot werd, en dit uiteindelijk tot een 32-bits LVB-slot werd opgerekt.
In principe moet dus ook een 32-bits PCI-kaart in een 64-bits passen.
Kijk eens naar dit plaatje (gejat van T.net) :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1034750032.gif

Er bestaan dus 64 bits PCI sloten die op 66 MHz (of hoger) hollen, en zitten "andersom" tov. een 32 bits 33 MHz PCI slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
De meeste 32 bit PCI-kaarten hebben een extra uitsparing, zodat ze ook in een 64 bit slot kunnen. De grappigste die ik zo gezien heb was een PCI-modem......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bedankt voor het plaatje, even een refresh van mijn geheugen gedaan.
Het nokje bij de achterkant van de PC is om te voorkomen dat je 5V PCI-kaarten in het slot stopt. Je hebt dus volkomen gelijk, de poster zou een COM-kaart moeten zien te vinden die zowel 3.3V als 5V ondersteunt, de kans daarop lijkte me minder.

Kijk eens bij Digi International (www.dgii.com), die heeft 3.3V/5V high-speed seriele kaarten. Mogelijk wat overkill, maar als het een industriele toepassing betreft zal de prijs van zo'n kaartje niet al te kritisch zijn. Met name de AccelePort Xp 2-port (Two DB-9 male connectors) lijkt het antwoord op de vraag te zijn, het plaatje toont ook de uitsparing op de goede plaats.

Een ander oplossing, zij het wat extreem, is een SCSI-terminal-server. Dit is een kastje met een narrow of wide SCSI-aansluiting en een aantal (RJ-45)-aansluitingen. Met de goede driver geladen heb je plotseling 8-64 extra COM-poorten. Digi International had ze (of eigenlijk, had het bedrijf overgekocht dat dit soort spul maakte).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hebbie geen USB ? USB --> serial = lekker makkelijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
als het nodig is voor een atoomklok, zou je ook een sync kunnen doen via het netwerk.
Ik draai hier thuis op de server een ntpd, die vanaf machines ergens op het internet de tijd opvraagt.
Ik weet niet hoe nauwkeurig dit allemaal moet zijn, maar als je dat lokaal op een of andere server zou draaien, denk ik dat je wel een nauwkeurigheid moet kunnen krijgen die in de orde van de pingtijden ligt (< 1 ms dus)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 14-09 22:29
lijkt me niet, want als je goed kijkt naar de PCI-aansluiting, dan gaat deze niet passen in een 3.3V PCIslot.
Afbeeldingslocatie: http://www.softio.com/DSCN0528_map950_pci2.gif

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:15
mvdejong schreef op 16 oktober 2002 @ 12:26:
Bedankt voor het plaatje, even een refresh van mijn geheugen gedaan.
Het nokje bij de achterkant van de PC is om te voorkomen dat je 5V PCI-kaarten in het slot stopt. Je hebt dus volkomen gelijk, de poster zou een COM-kaart moeten zien te vinden die zowel 3.3V als 5V ondersteunt, de kans daarop lijkte me minder.

Kijk eens bij Digi International (www.dgii.com), die heeft 3.3V/5V high-speed seriele kaarten. Mogelijk wat overkill, maar als het een industriele toepassing betreft zal de prijs van zo'n kaartje niet al te kritisch zijn. Met name de AccelePort Xp 2-port (Two DB-9 male connectors) lijkt het antwoord op de vraag te zijn, het plaatje toont ook de uitsparing op de goede plaats.

Een ander oplossing, zij het wat extreem, is een SCSI-terminal-server. Dit is een kastje met een narrow of wide SCSI-aansluiting en een aantal (RJ-45)-aansluitingen. Met de goede driver geladen heb je plotseling 8-64 extra COM-poorten. Digi International had ze (of eigenlijk, had het bedrijf overgekocht dat dit soort spul maakte).
Die van Digi past wel in een 3.3v pci slot maar dan gaat de bus wel naar 33mhz. Als dat niet een probleem is kan je die dus gebruiken.

Nog een bord: Quatech SSCPL-100

* Vorlon zoekt nog even verder :)

Hmmz, die ML330. Welk type is dat exact? Een normale en de E versie heeft zover ik kan zien namelijk ook 3 32bits (33mhz 5v) pci sloten. (Een G2 heeft er daar maar 1 van..)

Als het enige wat in de weg zit een SCSI raid of een netwerkkaart is kan je denk ik die beter vervangen door een 66mhz versie aangezien die wel makkelijk te verkrijgen zijn. Dingen als DAC kaarten worden wat moeilijker natuurlijk.

m.a.w. heb je nog wat meer info?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:41
Je hebt kennelijk geen 'normale' PCI sloten meer vrij.
Is het een optie om een andere kaart te vervangen naar 64-bits variant? Zoals de netwerkkaart ?
Ik denk dat dan je slaagkans groter is en bovendien kan het een performance verhoging opleveren.
Pagina: 1