Toon posts:

Extra HD installen op server?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren ClarkConnect geinstalleerd. Het werkt echt super bij mijn. Dit is een file/web/ftp server, gateway en nog wat zaakjes. Voor degene die dus een file/web/ftp server willen opzetten, dit is echt goed. Je hebt toegang via een speciaal admin panel, via secure shell, en je kunt dus gewoon met eventuele windows machines de machine direct benaderen. Nu heb ik zelf een probleem. Ik heb het geinstalleerd op een 8 GB hd (hij heeft overgens maar iets van 100 mb nodig geloof ik) Nu zie ik de shares in windows (via samba). Nu heb ik in mijn oude server (windoos server) een hd van 80 GB waar 70 GB aan data opstaat. Ik wil deze nu plaatsen in mijn nieuwe server en ook delen met andere machines. Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen? ClarkConnect draait trouwens op Redhat 7.3 basis. Alvast bedankt...

ps. Ik weet ook niet goed hoe ik met mijn Linux bak die server kan benaderen, misschien ook nog een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand weet iets?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:34
Niet kikken binnen 24 uur, krijg je mot met de modjes... Misschien is er iets op google.com? Al de search gebruikt?

|>

Verwijderd

hmm je kunt toch gewoon de andere hdd erin plaatsen en sharen, let wel ff op dat je de juiste FileSystem ondersteuning hebt, anders ziet ClarkConnect je partitie niet.

wat je ook kunt doen en gewoon een sharing op je windows server en via je linux bak met smbclient deze sharing benaderen

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als je de exta HDD erbij plaatst kan je die mounten, en zal je via clarcconnect een share moeten kunnen maken die naar die Hdd verwijst..
ANders gewoon even opzoek naar een configfile.. (waarschijnlijk /etc/smb.conf) en daar wat waardes wijzigen..

Overigens kan je op die hdd geen rechten veranderen met chmod, chown etc..
Dit omdat het waarschijnlijk een FAT32 partitie is, en die ondersteund dat niet.
En even snel converteren naar ext3/XFS/Ext2/ReaiserFS kan IMO niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Als het geen NTFS schijf is, kan je em er gewoon naasthangen en mounten door em in je /etc/fstab te zetten. Mocht ie FAT32 niet herkennen, dan moet je eerst een kernel bakken met FAT32 support.

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 08:52
Clarkconnect is idd heeeeeeel erg fijn...
jammer dat ik het nog niet aan de praat heb met mxstream. Met casema broadband deed hij het super...
Maar wat je zouw kunnen doen is die hdd er bij propen
hem dan mounten (linux kan ook fat32 e.d. mounten dacht ik)
en dan via de config van samba ff dat ding sharen, (kan heel gemakkelijk via WebMin).

Nah alles wat hier verder staat zou je wel op i-net moten kunnen vinden... ik hoor het wel...

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

WHiZZi

Museumdirecteurtje

[rml]Jotti in "-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN "[/rml]

Verder mis ik een beetje info..
Wat voor filesystem :?

Gouden Tip:
#1 Shutdown je PC
#2 Maak je kast open
#3 Bouw je HDD in
#4 Installeer dat ding in je BIOS
#5 Mount de HDD..

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Naast het kicken na 2 uur (grrrr!), is wat je vraagt nogal logisch, eigenlijk, en denk ik dat je daarom weinig reactie krijgt. Heb je uberhaupt al iets geprobeerd of uitgezocht voor je het vroeg?

Je gooit gewoon die HD in de andere PC, mount die partities (wel zorgen dat idd dat filesystem-type ondersteund wordt door Linux), en gaan met die banaan.

Zie ook de gouden tip van WHiZZi. Het is ook zo complex, je had 't zelf haast niet kunnen bedenken gok ik :D

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar ik ben een paar dagen geleden met Linux begonnen. Vind je het gek dat ik nog niet weet hoe het werkt. Het probleem is dat ik het snel aan de gang moet krijgen (die shares) omdat er 5 andere mensen bij hun files willen komen. Ik heb gewoon weg de tijd niet om alles zo snel uit te zoeken. En natuurlijk heb ik gezocht met google naar mogelijkheden, maar daar kwam ik niet echt uit. Ik dacht dat ik hier dus wel even snel een oplossing zou kunnen vinden.......Natuurlijk heb ik als eerste die "Goude tips" gedaan, lijkt me meer dan logisch toch. Bedankt voor de moeite iig. Sorry als ik verkeerd overkwam, maar ik ben gewoon radeloos momenteel. Ben tot 4 uur vanacht bezig geweest....Tsal uiteindelijk wel weer Windoos 2000 server worden.......Greets,

ps Die Harddisk is FAT32 gepartitioneerd (1 prim. partitie)

Verwijderd

misschien dat je hier nog wat aan hebt.

fat32 wordt bijna altijd wel ondersteund maar ik weet niet hoe dat zit met die kernel van jou distro als het de standaard red hat kernel is zou het wel goed moeten gaan denk ik

http://www.geocities.com/tipsforlinux/articles/3.html
of
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/15#15
Pagina: 1