Toon posts:

[MySQL-RH8.0-wXP] MySQL-Front kan niet connecten??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom lukt het niet om vanaf mijn XP machine mijn RedHat 8.0 box te benaderen met MySQL-Front?? Ik heb netwerk verbinding, ik kan een terminal sessie starten naar de Linuxbox, dat werkt allemaal prima.

Als ik probeer te connecten krijg ik foutmeldingen als "Connectoion to host lost during SQL-Query" of "access denied for root@192.168.0.50" of MySQL-Front blijft gewoon hangen todat ik deze met de hand doodmaak.

Ik vermoedde dat het iets met rechten op de Linux bak te maken had en aangezien ik een NooB ben wat Linux betreft heb ik MySQL op een W2k machine geinstalleerd. En daar kan ik LOKAAL netjes de databases beheren met MySQL-front, maar zodra ik weer vanaf een andere machine naar die w2k bak probeer te connecten krijg ik weer de bovenstaande meldingen.

Ik heb ook ander MySQL GUI's geprobeerd, en het probleem blijft. Ik heb het idee dat het iets heel simpels is, maar ik kan het echt niet vinden en ik flip ervan!

Ik heb de search gebruikt, nix gevonden wat van toepassing was, helaas.

please help!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:25
Dit heeft totaal niets met P&W te maken.
Dit is eerder iets voor SA, of misschien voor NT....

Ik schop hem maar naar NT...
P&W -> NT

https://fgheysels.github.io/

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
dit is misschien omdat ge als root alleen maar kunt connecten via de localhost ....
ge moet u rechten eens nazien op mysql level ......

Because Great minds Think alike

Verwijderd

Leuk die foto van Sjakie.

Als het iets simples is dan zou het kunnen dat je op je w2k machientje geen password aan je database hebt gegeven en dat je op je Linux systeem je root password moet gebruiken om met je database te verbinden.

Anders zou ik het ook niet weten als andere RH num-nut

(Jeroentje :) )

PS:
Best makkelijk progje he dat MySQL-Front

Verwijderd

Topicstarter
Ja, makkelijk progje, maar moet het wel werken.

Ok, weet iemand dan misschien hoe je op een REDHAT machine ervoor kan zorgen dat root ook van buitenaf op poort 3306 (MySQL) kan connecten?

Het is dus eigenlijk de bedoeling dat ik vanaf mijn NT machine de SQL server op mijn RedHat doos kan beheren.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2002 11:26 . Reden: regeltje toegevoegd ]