Toon posts:

[LinuxFS]GF4 misere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn linuxfromscratch systeem XFree86 gecompiled, maar XFree86 -configure wou niet lopen met een GF4 Ti4200 in t AGP-vakkie (vesa, vga, nv, wilden allemaal niet). Ikke xf86PciInfo.h gehacked zodat ie ieder geval wist wat ie voor zich had: nv trok ie niet, zei dat ie geen drivers had (leek me logisch, officiele nvidia drivers waren nog niet geinstalleerd). Ikke Nvidia drivers installeren, bleken echt een *bitch* te zijn om te installeren (want ik had natuurlijk twee andere packages niet - which en mktemp, ook daar heb ik omheen gehacked). Doen die stomme dingen het niet. Ik krijg bij modprobe een dependency error: iets met mtrr (hoewel ik dat wel degelijk in mijn kernel heb zitten)

Grr

Weet iemand:
-Of XFree86 met een nv, vesa of vga driver hoort te werken (ik dacht van wel :?)
-Of xf86PciInfo.h hacken iets substantielers doet dan XF86 vertellen dat de kaart bestaat (lijkt mij van niet)
-Hoe ik mijn XF86 windows servertje aan de gang krijg (cos I'm lost)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45
Laatst nog gedaan met XFree86 4.1.0 en een Geforce4MX, gewoon met debian de nvidia kerneldrivers en GLX source geapt-get, ding laten bouwen en startte gewoon op. Snap niet waarom jij zoveel problemen hebt.

BTW: Which is toch een redelijk standaard util, zou ik maar es snel gaan bouwen dat ding :P

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18

scorpie

Supra Addict

-Of XFree86 met een nv, vesa of vga driver hoort te werken (ik dacht van wel )

> ik gebruikte vesa toen ik nog geen nvidia drivers gebruikte.

BTW zet wel je kleurdiepte op 16 bits, toen ik em met m'n gf4 hoger zette, kapte X er helemaal mee... en die nvidia drivers kreeg ik met geen mogelijkheid geinstalleed :? (ja, heb het grote ... topic gelezen..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, ik heb nu een sciptje
code:
1
2
3
4
#!/bin/bash
# Begin which
type -p "$@"
# End which

staan. Which neemt alleen maar ruimte in.

Anyways, is er een manier waarop ik kan forceren dat ie bij XFree86 -configure een bepaalde server (vesa) pakt? Het kan niet door Configs te hacken, want die zijn er dan nog nyet.

Verwijderd

C&P een standaart XF86Config script en pas het aan?