[MySQL] Link met Access DB ?

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ik heb hier een Access database die bijna elke minuut word geupdate.

nu gebeurt het (vaak!) dat als ik via een web applicatie in die Db wil zoeken dat de access db corrupt.

nu wil ik een link maken met een MySQL databasezo dat hij een soort mirror maakt van die Access DB in MySQL.

is dit mogelijk?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21
Waarom vervang je die Acces DB dan zowiezo niet door een MySQL databank.

Het is misschien ook eens handig om na te gaan waarom die access databank corrupt wordt.

https://fgheysels.github.io/

• ArjanC
Dat gaat jammergenoeg niet, is een ander programma die die access db volgooit.

• whoami
En hoe gooit dat programma die access db vol? Dat zou toch niet mogen uitmaken of dat programma nu een access databank of een mysql databank volgooit.
Als dat programma goed ontworpen is, dan moet dat mogelijk zijn om met minime aanpassingen ervoor te zorgen dat de gegevens in een andere databank gestopt worden.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09
Op www.myqsl.com staat een ODBC driver voor MySQL. Misschien kun je daar iets mee?

specs

• ArjanC
whoami schreef op 16 oktober 2002 @ 10:31:
En hoe gooit dat programma die access db vol? Dat zou toch niet mogen uitmaken of dat programma nu een access databank of een mysql databank volgooit.
Als dat programma goed ontworpen is, dan moet dat mogelijk zijn om met minime aanpassingen ervoor te zorgen dat de gegevens in een andere databank gestopt worden.
het programma kan alleen een Access Database aansturen.

• ArjanC
RubenDJ schreef op 16 oktober 2002 @ 10:36:
Op www.myqsl.com staat een ODBC driver voor MySQL. Misschien kun je daar iets mee?
heb ik ook gedownload, maar kan niets vinden wat mij zou kunnen helpen.

Verwijderd

lijkt mij handiger om die applicatie aan te passen dan database te gaan mirrorren.... want wat heb je aan een database die je eigenlijk niet vertrouwd

Verwijderd

Een mirror maken van een database die steeds corrupt gaat is niet de oplossing. Immers de fouten mirror je dan ook! Als je wilt mirroren zul je vanuit de code gelijktijdig naar twee databases moeten schrijven. Niet echt ideaal. Hoe kun je garanderen dat beide succesvol zijn bijgewerkt en gelijkblijven. Dit resulteert in veel overhead. Ik neem aan dat je niet over een OPS Paralell Server beschikt. :P Ik zou de code eens nakijken. Op zich is het vreemd dat access corrupt gaat. Of overstappen op een andere database. Alternatief is vaker de repair en compact functie binnen access te draaien.

• ArjanC
klopt, ik kan m gewoon repairen en dan werkt hij weer, maar ik heb geen zin om dat om 3 uur 's nachts te doen als hij weer es corrupt is :(

hij heeft ook een week zonder Web applicatie gedraait en dan heb ik het probleem niet.

daarom wil ik dat hij een link / mirror maakt met een Andere DB (liefst een MySQL)

Verwijderd

Eerste conclusie: Je webapplicatie is de boosdoener en is wellicht niet helemaal bug vrij.

Opmerking: Je kunt die repair en compact toch gewoon schedulen? Met vba code lukt dat prima.

• RubenDJ
burp2001 schreef op 16 oktober 2002 @ 10:44:
heb ik ook gedownload, maar kan niets vinden wat mij zou kunnen helpen.
Volgens mij is dat zo'n beetje de enige manier om te realiseren wat jij wilt. Wat lukt er precies niet? Je kunt toch gewoon de MySQL tabellen koppelen aan je Access database?

specs

• ArjanC
RubenDJ schreef op 16 oktober 2002 @ 11:31:
[...]

Volgens mij is dat zo'n beetje de enige manier om te realiseren wat jij wilt. Wat lukt er precies niet? Je kunt toch gewoon de MySQL tabellen koppelen aan je Access database?
zo makkelijk ? ik heb even zitten kijken maar kan niet echt iets vinden :(

misschien een hint O-)

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Bjorker

Cadillacs rule!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 11:30:
Eerste conclusie: Je webapplicatie is de boosdoener en is wellicht niet helemaal bug vrij.
Uit het inleidende verhaal maak ik op dat die met webapplicatie alleen gezocht wordt binnen de access database, dus hoe kan die hem dan corrupten :? (of zitten er stiekem toch update queries in?)
Nee de fout zit hem volgens mij in dat programma dat hem volpompt, imho moet je eerst daar eens naar kijken voordat je noodoplossingen gaat bedenken.

Nope

Verwijderd

hint :)

na de koppeling query schrijven die eerst de tabellen op de mysqlserver leeg gooit en daarna weer vult?

• RubenDJ
- installeer de driver
- configureer de MySQL ODBC datasource naar je MySQL instellingen

in Access:
- RMB in tabellen overview
- selecteer 'tabellen koppelen'
- selecteer als bestandstype 'ODBC databases' (helemaal onderaan)
- selecteer onder tabje Computergegevensbron jouw aangemaakte MySQL datasource
- koppelen maar! :)

Rest moet toch wel lukken lijkt me zo.

specs

Verwijderd

Bjorker schreef op 16 oktober 2002 @ 12:49:
[...]

Uit het inleidende verhaal maak ik op dat die met webapplicatie alleen gezocht wordt binnen de access database, dus hoe kan die hem dan corrupten :? (of zitten er stiekem toch update queries in?)
Nee de fout zit hem volgens mij in dat programma dat hem volpompt, imho moet je eerst daar eens naar kijken voordat je noodoplossingen gaat bedenken.
Je hebt natuurlijk gelijk dat de webserver de consistentie van de database niet kan aantasten (alleen lezen). Maar zonder de webserver treed het probleem niet op. Dus de combinatie levert problemen op. Het is niet ondenkbaar dat de leesacties bv. de verwijzingen naar de database open laten staan (variabelen en geheugen niet vrij geeft). Op een gegeven moment wordt de db instabiel en kan de insert query de boel ophangen.

[Edit] zo beter?

• whoami

Dit hoef je - en mag je zelfs - niet doen. Iedere keer groeten onder de post zetten is storend bij het lezen.
Er staat daar iets over in een of andere faq maar ik kan hem niet zo snel vinden. :+

• ArjanC
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 13:12:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk dat de webserver de consistentie van de database niet kan aantasten (alleen lezen). Maar zonder de webserver treed het probleem niet op. Dus de combinatie levert problemen op. Het is niet ondenkbaar dat de leesacties bv. de verwijzingen naar de database open laten staan (variabelen en geheugen niet vrij geeft). Op een gegeven moment wordt de db instabiel en kan de insert query de boel ophangen.

[Edit] zo beter?
Aha, ok. ikke snap.. ikke asp code nakijken :)

• ArjanC
RubenDJ schreef op 16 oktober 2002 @ 12:52:
- installeer de driver
- configureer de MySQL ODBC datasource naar je MySQL instellingen

in Access:
- RMB in tabellen overview
- selecteer 'tabellen koppelen'
- selecteer als bestandstype 'ODBC databases' (helemaal onderaan)
- selecteer onder tabje Computergegevensbron jouw aangemaakte MySQL datasource
- koppelen maar! :)

Rest moet toch wel lukken lijkt me zo.
heheh bedankt! maare, nou heb ik een engelse versie en verdomd ik kan het helemaal niet vinden :(

oeps gevonden...

maar dit is om ODBC met Access te linken.. (in access een odbc tabel zien) maar nu andersom :)

• RubenDJ
Ehm je kan die gekoppelde tabellen gewoon query'en toch?

specs

Pagina: 1