Even vragen of iemand weet hoe die Aldi afstandsbediening werkt die nu in de krant staat. Moet je op de afstandsbediening een code intypen zodat hij met een bepaald soort merk overweg kan of kun je elke knopje apart een functie geven? Niets over deze afstandsbediening te vinden op de median-lifetec website of google
Je kunt hem gewoon bij de Aldi halen, uitproberen en as ie niet bevalt kun je je geld terugkrijgen zonder dat ze moeilijk doen.
Ik zou dus zeggen haal hem gewoon en test of je het fijn vindt werken.
Ik zou dus zeggen haal hem gewoon en test of je het fijn vindt werken.
Verwijderd
Ben ik ook wel benieuwd naar. Als je weet of je hem gelijktijdig voor videao, audi en tv kan gebruiken, dan zou dat super zijn. Ik heb er nu een en daarin moet je steeds een code veranderen als je hem voor een ander apparaat gebruikt. Laat het eens horen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:58:
Hoe ver gaat het bereik? Ik heb een irritante buurman, met kutmuziek.
DE reden voor aanschaf van zo'n afstandsbediening.
Verwijderd
Zo liep ik vroeger ook altijd door de woonwijk bij mijn ouders. Met een Philips ab kan je toch heel veel televisies aan en uit zetten. Gewoon door het raam heen. Was echt super gaaf, mensen snapten er echt niets van.
Er zitten 8 knoppen op, om het apparaat te selecteren, dus je kunt er acht verschillende apparaten mee aansturen. Per apparaat stel je een code in. Dus je kunt het niet per toets toewijzen, maar elke toets kan voor 8 apparaten gebruikt worden, door om te schakelen.
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
Verwijderd
Maar je hoeft dus niet een nieuwe code in te voeren als je na je tv je stereo wil aansturen?
deze dus
link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_42/OFF07.HTM
image:

tekst:
link: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_42/OFF07.HTM
image:
tekst:
Universele afstandsbediening
- geschikt voor 8 verschillende
audio-/videoapparatuur
zoals TV, CD, DVD, sateliet
- incl. batterijen
per stuk
8.99
Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Dat is erg handig. Ik heb nl sony en philips spul en die niet compatible met elkaar. Ik ga ook maar zo'n ab halen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Je hebt bovenop 8 toetsen zitten, 1 voor elk apparaat. Als je op de "TV" toets drukt, komt de afstandsbediening in TV-mode en werkt je afstandsbediening op de TV (wat je van te voren hebt ingesteld met een code)
Als je dan op de "Stereo" toets drukt, werkt ie op je Stereo.
Zo werken de afstandsbedieningen die ik tot nu toe bij de Aldi heb gekocht (ik heb dr twee, verschillende modellen)
Als je dan op de "Stereo" toets drukt, werkt ie op je Stereo.
Zo werken de afstandsbedieningen die ik tot nu toe bij de Aldi heb gekocht (ik heb dr twee, verschillende modellen)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Kan deze ook "leren" van een onbekende afstandsbediening? Dus tegenover elkaar houden, en dan op de orginele een knop drukken, die je dan toe kunt wijzen aan de nieuwe.
Nope
Dat kunnen de vorige twee versies in ieder geval niet en ik denk dus ook niet dat deze het kanBjorker schreef op 16 oktober 2002 @ 16:14:
Kan deze ook "leren" van een onbekende afstandsbediening? Dus tegenover elkaar houden, en dan op de orginele een knop drukken, die je dan toe kunt wijzen aan de nieuwe.
Nee werkt alleen met code.
en weet iemand of dit ding ook met SABA TV's werkt?
Verwijderd
ziet er
uit, zeker voor dat geld
maar ik heb ook nog ff een vraag.
Ik heb nu namelijk zo'n philips universeel ding, dat ding moet je echt supergoed mikken op de IR-ontvanger van me pc, anders reageert ie niet. vet irritant! Iemand een idee of dat met deze ook is of zou dit beter gaan?
Ik heb nu namelijk zo'n philips universeel ding, dat ding moet je echt supergoed mikken op de IR-ontvanger van me pc, anders reageert ie niet. vet irritant! Iemand een idee of dat met deze ook is of zou dit beter gaan?
edit:
als deze beter is ga ik er ook een halen namelijk
kheb een mustek dvd speler, een pioneer versterker, een JVC vcr en een philips tv...
gaat dit allemaal werken met die AB ?
gaat dit allemaal werken met die AB ?
¯\_(ツ)_/¯
mijn philips tv en philips midiset werken er mee ....
in gebruiksaanwijzing staat dat ie 350 verschillende infrarood kanalen heeft of zoiets, hij zoekt zelf de goeie op bij de apparatuur, alleen kloppen alle knoppen niet helemaal bij mijn versterker ....
hij ziet er in ieder geval wel leuk uit
ook mijn moedertje mee laten brengen natuurlijk
in gebruiksaanwijzing staat dat ie 350 verschillende infrarood kanalen heeft of zoiets, hij zoekt zelf de goeie op bij de apparatuur, alleen kloppen alle knoppen niet helemaal bij mijn versterker ....
Ja staat ook in het codeboekje.marksanne schreef op 16 oktober 2002 @ 16:23:
en weet iemand of dit ding ook met SABA TV's werkt?
Man, wat een aparaat.
De logica is nòg ver te zoeken.
Maar mooi is ie wel.
Als jullie het wensen kan ik het boekje wel scannen.
Verwijderd
Is ergens een overzicht te vinden welke merken hij ondersteund, en welke functies?
Mijn tv AB heeft na zijn zoveelste operatie nog steeds kuren.. ik vrees dat de electronica zelf dit keer gaar raakt, want alle soldeer en het batterij houdertje zijn okay. Hij doet het soms perfect, en soms nauwlijks. (IR ledje doet het nog goed zag ik met een ccd sensor) Maar de enige reden dat ik die ab heb, is dat ie de Scart kanaal van de (philips) tv activeert. Hoe weet je of dat werk met deze aldi AB?
Mijn tv AB heeft na zijn zoveelste operatie nog steeds kuren.. ik vrees dat de electronica zelf dit keer gaar raakt, want alle soldeer en het batterij houdertje zijn okay. Hij doet het soms perfect, en soms nauwlijks. (IR ledje doet het nog goed zag ik met een ccd sensor) Maar de enige reden dat ik die ab heb, is dat ie de Scart kanaal van de (philips) tv activeert. Hoe weet je of dat werk met deze aldi AB?
Ik heb hem zonet geinstalleerd, op 'n Sony TV van een jaar of 8 oud. Werkt prima, gewoon kwestie van setup knop indrukken totdat 'ie brandt, dan code uit het codeboekje (is even proberen totdat je de juiste code bij het merk hebt), en hij werkt! Ook op de Sony VCR deed 'ie het...
Mooi ding!
Mooi ding!
Mja er staat: "Universele afstandsbediening" dus zou het moeten werken, anders breng je 'm gewoon terugVerwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:09:
Is ergens een overzicht te vinden welke merken hij ondersteund, en welke functies?
Verwijderd
Tot hoe laat is de Aldi open vandaag? kon het niet vinden op de site
edit:
Lama ben er al voor niks naar toe gefietst.
Verwijderd
Kopen dat ding als je er 1 nodig hebt ik heb hem en ben ERG blij.
Hij voelt kwaliteitief goed aan, drukt lekker, richt hem naar het plafon doet ie het nog, batterijtjes erbij.
Veel beter als andere in deze prijsklasse die zijn zo slecht afgewerkt.
Installeren is even klote (bij mij te minste) mijn stokoude Nokia tv reageerde op diverse mhz dus dan doen de knoppen niet wat ze moeten doen, maar heb nu de goede gevonden en alles werkt weer perfect.
Mijn yahama stereo, andere sony tv, deed allemaal goed.
Indeling van de knoppen is ook goed naar mijn idee, dus volume, zap en numeric dicht bij elkaar, en de volume en zap in een mooi cirkeltje voor fijne snelle bediening.
Alleen jammer dat ie zo lang moet zijn want ik heb de helft niet nodig.
Heeft trouwens wel hele stoere lampjes onder de toestelkeuze knopjes.
Hij voelt kwaliteitief goed aan, drukt lekker, richt hem naar het plafon doet ie het nog, batterijtjes erbij.
Veel beter als andere in deze prijsklasse die zijn zo slecht afgewerkt.
Installeren is even klote (bij mij te minste) mijn stokoude Nokia tv reageerde op diverse mhz dus dan doen de knoppen niet wat ze moeten doen, maar heb nu de goede gevonden en alles werkt weer perfect.
Mijn yahama stereo, andere sony tv, deed allemaal goed.
Indeling van de knoppen is ook goed naar mijn idee, dus volume, zap en numeric dicht bij elkaar, en de volume en zap in een mooi cirkeltje voor fijne snelle bediening.
Alleen jammer dat ie zo lang moet zijn want ik heb de helft niet nodig.
Heeft trouwens wel hele stoere lampjes onder de toestelkeuze knopjes.
18:00Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 18:55:
Tot hoe laat is de Aldi open vandaag? kon het niet vinden op de site
edit:
wat voor een midiset heb je ik heb de fw 535 en daar is de ab ook gaar van.Rappie schreef op 16 oktober 2002 @ 16:48:
mijn philips tv en philips midiset werken er mee ....
euhmmmm
Is wel een relaxde afstand bediening als hij op al mijn aparatuur werkt...
En hij is zeker niet duur... Kga morgen maar eens kijken of de aldi er nog 1 voor mij heeft liggen.
En hij is zeker niet duur... Kga morgen maar eens kijken of de aldi er nog 1 voor mij heeft liggen.
Welke acht apparaten zitten erop?
TV, CD, DVD, sateliet, video neem ik aan... en de rest?
(is net niet te lezen op het plaatje...)
En is het ook mogelijk om bijvoorbeeld achter de sateliet-knop een tv ofzo te programmeren?
Als ie er nog is zal ik er vanmiddag denk ik ook eentje aanschaffen...
En is het ook mogelijk om bijvoorbeeld achter de sateliet-knop een tv ofzo te programmeren?
Als ie er nog is zal ik er vanmiddag denk ik ook eentje aanschaffen...
iemand al bedacht of je dit ook kan gebruiken om naar een infrarood poort van ee pc te kletsen? dan kun je met al die toetsen en een of ander bruut tooltje mischien wel je pc besturen
openkat.nl al gezien?
De 8 knopjes: TV - VCR - DVD - CD - ASAT - DSAT - CBL - AUXMakkie80 schreef op 17 oktober 2002 @ 11:59:
Welke acht apparaten zitten erop?
En je hoeft je niet aan de benamingen te houden. bv ASAT kun je als tv2 instellen oid als je dat wilt. Zo heb ik mijn videocamera ook onder 1 van die niet gebruikte knopjes gezet.
Nope
Dan pak je gewoon een IRMan i.c.m. deze afstandsbediening en de nodige software...killercow schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
iemand al bedacht of je dit ook kan gebruiken om naar een infrarood poort van ee pc te kletsen? dan kun je met al die toetsen en een of ander bruut tooltje mischien wel je pc besturen
Werkt het ook op een Canal+ decodertje ??De 8 knopjes: TV - VCR - DVD - CD - ASAT - DSAT - CBL - AUX
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Verwijderd
Ikheb hem net gehaald en hij doet het perfekt hoor, echt een fijn apparaat. Enja hij kost natuurlijk ook maar €9,- daar vind je echt geen andere voor die zo goed werkt hoor. Dus ik zou zeggen als je der één nodig hebt ren naar de Aldi.
Als het een filmnet cablecrypt of comcrypt is wel. Die staan tenminste in het boekje. Wat is het echte merk van zo'n ding dan?
Nope
Geen idee, zit nu op het werk. Maar ik zal vanavond toch eentje halen (als ze er nog zijn) dus ik laat het wel weten...Als het een filmnet cablecrypt of comcrypt is wel. Die staan tenminste in het boekje. Wat is het echte merk van zo'n ding dan?
heb ik ook!
werkt prima...staat goed beschreven in de handleiding...
werkt prima...staat goed beschreven in de handleiding...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
voor de mensen die achter het net vissen. Bij de Wibra hebben ze ook een universele AB, alleen ziet 'ie er minder fancy uit.
Die kost € 3,99 (excl batt)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Dat is ook precies mijn bedoelingkillercow schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
tv vcr dvd pc op 1 ab lijkt me wel wat
Verwijderd
In Nijmegen Centrum hebben ze hem niet meer. Weet iemand misschien of hij in een ander filiaal in Nijmegen nog te krijgen is?
Verwijderd
In Apeldoorn, dat heb je toch wel over voor zo'n mooie AB.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:36:
In Nijmegen Centrum hebben ze hem niet meer. Weet iemand misschien of hij in een ander filiaal in Nijmegen nog te krijgen is?
killercow schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
Dit kan met Girder. echt een fantastisch programma http://www.girder.nl/downloadn.phpVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:53:
[...]
Dat is ook precies mijn bedoeling
tv vcr dvd pc op 1 ab lijkt me wel wat
Heb je die? En werkt deze ook goed?TD-er schreef op 17 oktober 2002 @ 15:10:
voor de mensen die achter het net vissen. Bij de Wibra hebben ze ook een universele AB, alleen ziet 'ie er minder fancy uit.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik heb hem en ik ben positief:
Ondersteuning voor mijn TV, video, Canal+ kassie en zelfs mijn PS2 voor de DVD-tjes. Eén minpunt: van mijn JVC mi(n/d)i setje kan ik alleen de CD speler bedienen maar niet de tuner, cassettedeck en (het belangrijkste) de volume. Zal straks eens wat codes proberen van overige minisetjes...
Ondersteuning voor mijn TV, video, Canal+ kassie en zelfs mijn PS2 voor de DVD-tjes. Eén minpunt: van mijn JVC mi(n/d)i setje kan ik alleen de CD speler bedienen maar niet de tuner, cassettedeck en (het belangrijkste) de volume. Zal straks eens wat codes proberen van overige minisetjes...
Ja, een soortgelijk probleem heb ik ook met mijn sony setje. Er is geen code die alles functies ondersteund, maar ik heb nu de cd speler onder cd (alleen de cd functies, geluid is dan weer niet te bedienen), en de rest van het apparaat onder aux (waar alles behalve de cd weer werkt)Magma schreef op 17 oktober 2002 @ 18:23:
Ik heb hem en ik ben positief:
Eén minpunt: van mijn JVC min/di setje kan ik alleen de CD speler bedienen maar niet de tuner, cassettedeck en (het belangrijkste) de volume. Zal straks eens wat codes proberen van overige minisetjes...
Maar goed. Voor 9 euro kun je ook weer niet alles hebben. Ben wel tevreden zo.
Nope
Verwijderd
heb je hem al automatisch laten zoeken voor je audiosetje? mijn tv reageerde op 5 verschillende codes die ik automatisch liet zoeken en 1 was perfect.
Alle codes in het boekje hoeven niet ALLE codes te zijn, de goede moet er tussen zitten....
Alle codes in het boekje hoeven niet ALLE codes te zijn, de goede moet er tussen zitten....
net zo als eerder in dit topic genoemd: de afstand 
Ik heb nog gewoon de standard Ab van mij tv, maar als je iets te ver weg bent of je mikt iets te scheef dan doet hij niks... (je moet binnen een straat van +/- 15 cm van de ontvanger mikken)
dat is dus niet optimaal
zo iemand die hem heeft ff een testje met zijn tv kunnen doen over de afstand?
Maar hoe kan deze dan zo geodkoop zijn, mij pa heeft er ook zo'n Ab met 1 cm bij 4 Cm LCD schermpje, en dat ding zit zo bij de €100 ofzo, en dat berijk is ook nog eens zeer slecht.
lijkt me sterk dat een 4 vierkantje cm schermpje rond de 90 euro kost. (heeft ook maar 8 kanalen)
Ik heb nog gewoon de standard Ab van mij tv, maar als je iets te ver weg bent of je mikt iets te scheef dan doet hij niks... (je moet binnen een straat van +/- 15 cm van de ontvanger mikken)
dat is dus niet optimaal
Maar hoe kan deze dan zo geodkoop zijn, mij pa heeft er ook zo'n Ab met 1 cm bij 4 Cm LCD schermpje, en dat ding zit zo bij de €100 ofzo, en dat berijk is ook nog eens zeer slecht.
lijkt me sterk dat een 4 vierkantje cm schermpje rond de 90 euro kost. (heeft ook maar 8 kanalen)
Flying High!
Ik heb hem laten zoeken, helaas. Sowieso zit er weinig bij voor wat betreft JVC. Maar mij hoor je niet klagen hoor, van 5 AB's naar 2 vind ik al een grote sprong. En dat voor maar € 8,99.Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 18:36:
heb je hem al automatisch laten zoeken voor je audiosetje? mijn tv reageerde op 5 verschillende codes die ik automatisch liet zoeken en 1 was perfect.
Nog wel even wennen waar die knoppen nu ook allemaal weer zitten
Tja, ik weet niet wat je precies bedoeld, maar ik haal makkelijk 3 meter en hoef niet echt gericht te zappen. Lijkt mij toch goed genoeg ?Plaagje schreef op 17 oktober 2002 @ 18:46:
net zo als eerder in dit topic genoemd: de afstand
dat is dus niet optimaal
Iemand toevallig ergens een lijstje met apparaten waarmee deze ab werkt?
Ben ook wel geinteresseerd...
Kan iemand mij vertellen of deze dingen werken:
Akai DV-P2500 (DVD)
Philips FW830C (HiFi-setje)
JVC HR-D860E (VCR)
Sharp (TV)
(Van de TV weet ik het model niet; klein model 1 scart teletext...)
Akai DV-P2500 (DVD)
JVC HR-D860E (VCR)
Sharp (TV)
Ik wens ik wens....buxx schreef op 16 oktober 2002 @ 18:00:
[...]
Ja staat ook in het codeboekje.
Man, wat een aparaat.
De logica is nòg ver te zoeken.
Maar mooi is ie wel.
Als jullie het wensen kan ik het boekje wel scannen.
Zou ik erg fijn vinden... meer mensen met mij denk ik
Dank
(sorry voor de 2e post, maar kon nie meer quoten)
In het code boekje staan geen typenummers, alleen merken. Al jouw merken staan met de bijbehorende functie in het gidsje behalver de Philips. Volgens mij worden er geen hifisetjes ondersteunt anders dan een miniset (en daar staat geen philips bij).MenaceD schreef op 17 oktober 2002 @ 20:36:
Iemand toevallig ergens een lijstje met apparaten waarmee deze ab werkt?
Akai DV-P2500 (DVD)
JVC HR-D860E (VCR)
Sharp (TV)
ow... shit wat is t verschil tussen Hi-Fi set en miniset?
Denk dat t misschien wel een miniset is
Zo'n standaard al-in-one apparaat met G-force boxen (stelt nix voor)
thnx voor je reply
Verder wel tevreden over t dingetje?
Ga m morgen maar halen
voor 9 eur kan je nie veel miskopen
Denk dat t misschien wel een miniset is
Zo'n standaard al-in-one apparaat met G-force boxen (stelt nix voor)
thnx voor je reply
Verder wel tevreden over t dingetje?
Ga m morgen maar halen
voor 9 eur kan je nie veel miskopen
Pfew, ik ben geen audiofiel, maar ik versta onder een minisetje zo'n alles in een apparaat (tuner, cd-speler, cassette-deck) in een niet te groot omhulsel
Een HiFi set is iets was in opgebouwd uit losse onderdelen (dacht ik).
Maar ik ben tevreden, en inderdaad het zal niet snel een miskoop zijn...
Maar ik ben tevreden, en inderdaad het zal niet snel een miskoop zijn...
Verwijderd
nou ik heb em ook hoor 
werkt vanzelfsprekend zeer goed met mijn sony tv, alleen me jvc mini-set pakt ie niet
ook niet met auto-mode..
En met me winlirc-dingetje wil ie ook niet niet werken.. Hij geeft een onregelmatg signaal ofzo....
werkt vanzelfsprekend zeer goed met mijn sony tv, alleen me jvc mini-set pakt ie niet
En met me winlirc-dingetje wil ie ook niet niet werken.. Hij geeft een onregelmatg signaal ofzo....
damn, ik wil er ook 1 
morgenochtend ff wat Aldi's bellen of ze er toevallig nog 1tje hebben liggen...
Zal wel niet, maar toch ff proberen want ik heb nu een irritante ab die niet helemaal perfect werkt.
morgenochtend ff wat Aldi's bellen of ze er toevallig nog 1tje hebben liggen...
Zal wel niet, maar toch ff proberen want ik heb nu een irritante ab die niet helemaal perfect werkt.
Verwijderd
Ik heb nog die 'oude' lifetec/medion van verleden jaar ook voor 8 apparaten alleen ziet ie er iets minder fancy uit.
Maar een bereik wouw, maar ja ook wel logish daar infrarood via een omweg toch wel de zender berijkt gaat zelfs door een dik dekbed heen
Maar een bereik wouw, maar ja ook wel logish daar infrarood via een omweg toch wel de zender berijkt gaat zelfs door een dik dekbed heen
Inkoppertje:Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 01:14:
[..]
Waar ben je dan mee bezig als je aan het zappen bent
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Iemand die toevallig ook een Pioneer minisetje heeft en hem wel aan de praat krijgt. Zo setje met zo'n los frontje.
Verwijderd
bah dat is 1 van de redenen dat ik um wil juistVerwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 23:22:
nou ik heb em ook hoor
werkt vanzelfsprekend zeer goed met mijn sony tv, alleen me jvc mini-set pakt ie nietook niet met auto-mode..
Verwijderd
Als je winlirc wil gebruiken met deze AB gaat dat gewoon
- stel deze afstandsbediening http://mars.wiwi.uni-halle.de/lirc/remotes/philips/RC-5 in
- programmeer de AB voor tv met code 088
- en hij werkt! op je IR van de computer
- stel deze afstandsbediening http://mars.wiwi.uni-halle.de/lirc/remotes/philips/RC-5 in
Verwijderd
Ik heb hem ook werkt prima !!!
Kopen dat ding
Kan er alle apparatuur hier in huis mee bedienen behalve op mn kenwood midiset werkt ie helaas niet . Maar verder :
Aristona TV (+alle extra functies en menus)
Akai TV
Grundig TV
Philips TV
Samsung video (zelfs programmeren)
Galaxis Digitale Schotel (Alle functies)
Cyberhome DVD (Bijna alle functies i.i.g de meest gebruikte)
Samsung Midiset (alle bekende functies)
Nogmaals prima ding voor weinig geld
Ben overigens bij 2 Aldis langsgeweest en 1tje was al uitverkocht .
Kopen dat ding
Kan er alle apparatuur hier in huis mee bedienen behalve op mn kenwood midiset werkt ie helaas niet . Maar verder :
Aristona TV (+alle extra functies en menus)
Akai TV
Grundig TV
Philips TV
Samsung video (zelfs programmeren)
Galaxis Digitale Schotel (Alle functies)
Cyberhome DVD (Bijna alle functies i.i.g de meest gebruikte)
Samsung Midiset (alle bekende functies)
Nogmaals prima ding voor weinig geld
Ben overigens bij 2 Aldis langsgeweest en 1tje was al uitverkocht .
Verwijderd
Ja ok dan werkt ie wel ja maar weer niet met alle knoppenVerwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:44:
Als je winlirc wil gebruiken met deze AB gaat dat gewoon![]()
Iemand anders al een betere winlirc config gevonden/in gebruik??
jah ik heb hem ook
en guess what? werkt prima!
zowel op mijn:
tv: aiwa
vhs: sharp
dvd: proline (staat niet in het codeboek, maar met de autozoekfunctie prima
)
cd: oeroude magnavox (yeah stoer he
) die doet t zelfs ook (ook via de zoekfunctie)
heel tevreden dus! en dat voor 9 eurotjes...
zowel op mijn:
tv: aiwa
vhs: sharp
dvd: proline (staat niet in het codeboek, maar met de autozoekfunctie prima
cd: oeroude magnavox (yeah stoer he
heel tevreden dus! en dat voor 9 eurotjes...
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Verwijderd
nou ik ben dus nog steeds op zoek naar een goede winlirc config die alle knoppen ondersteunt! Want ik krijg em niet zelf ge-learn-t omdat ie geen consistent signal krijgt..
Iemand die em echt goed heeft werken??
Iemand die em echt goed heeft werken??
tot as woensdag geloof ik
* Azrael is vergeetachtige hond en gaat nu aldi bellen...
huh, heeft aldi geen telefoon ofzo
damn
huh, heeft aldi geen telefoon ofzo
damn
Zie ik wat over het hoofd of kun je alleen de volumeregeling van de TV direct aanspreken? Ik heb al m'n apperatuur via de versterker lopen en zou het prettig vinden als de volumeregeling de versterker ipv de tv aanspreekt. Is hier mogelijkheid voor?
Misschien dat het helpt als je nieuwe batterijen erin doet?Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:28:
ziet eruit, zeker voor dat geld
edit:
bij ons is dat ook zo.. als ze bijna opzijn.. dan moet je echt mikke!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
* Gutteguttegut heeft er dus ook 1 gekocht.
Ik kan nu mn Pinnacle PCTVpro kaart bedienen met deze afstandbediening en een goedkoop zelfbouw ir-module.
Ik ga nog proberen om mn hele pc te kunnen bedienen met dit apparaat.
Tot nu toe kan ik het volgende:
- PCTV aan zetten en weer afsluiten
- Kanalen up en down
- Volume harder en zachter
- Kanaal surfen (allemaal kleine "screenshotjes" van de kanalen).
- Composiet "kanaal" aanzetten, handig voor webcam.
- PC uitzetten.
Dit is voor genoeg om lekker tv te kijken en pc uit te zetten als ik ga slapen
Ik kan nu mn Pinnacle PCTVpro kaart bedienen met deze afstandbediening en een goedkoop zelfbouw ir-module.
Ik ga nog proberen om mn hele pc te kunnen bedienen met dit apparaat.
Tot nu toe kan ik het volgende:
- PCTV aan zetten en weer afsluiten
- Kanalen up en down
- Volume harder en zachter
- Kanaal surfen (allemaal kleine "screenshotjes" van de kanalen).
- Composiet "kanaal" aanzetten, handig voor webcam.
- PC uitzetten.
Dit is voor genoeg om lekker tv te kijken en pc uit te zetten als ik ga slapen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Nou bij mij werkt ie op helemaal niks!!!
Niet op mijn TV--> Audiosonic (ook van aldi)
Niet op mijn video recorder --> Magnavox (dus Philips)
Niet op mijn cd speler --> Pioneer
Niet op mijn versterker --> Pioneer
Alleen op tv in woonkamer maar daar heb ik niks aan.
Euh...iemand nog interesse?
Niet op mijn TV--> Audiosonic (ook van aldi)
Niet op mijn video recorder --> Magnavox (dus Philips)
Niet op mijn cd speler --> Pioneer
Niet op mijn versterker --> Pioneer
Alleen op tv in woonkamer maar daar heb ik niks aan.

Euh...iemand nog interesse?
[ Voor 0% gewijzigd door Gorefest op 23-10-2002 21:43 . Reden: typo ]
Dan doe je toch echt iets verkeerd lijkt mij
Nou nee hoor er staat bv maar 1 audiosonic tv in het boekje en tja die van mij reageerd daar dus niet op....als ik wil zappen +1 dus dan gaat de TV uit......Dan doe je toch echt iets verkeerd lijkt mij
Ik heb nog wel een Echostar Quatro liggen daarmee nog eens proberen.
ik ben ook van de week naar de aldi geweest , uitverkocht waren die krengen!
echt snel gaat dat zeg! maar goed, als iemand ervanaf wil . ik stel me beschikbaar!
echt snel gaat dat zeg! maar goed, als iemand ervanaf wil . ik stel me beschikbaar!
slimmehotspot.nl
je kan toch ook met automatisch zoeken proberen?? zo heb ik al mijn apparaten aan de praat gekregenGorefest schreef op 24 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
Nou nee hoor er staat bv maar 1 audiosonic tv in het boekje en tja die van mij reageerd daar dus niet op....als ik wil zappen +1 dus dan gaat de TV uit......
Ik heb nog wel een Echostar Quatro liggen daarmee nog eens proberen.
Verwijderd
jah, dat wil ik ook nog steeds weten eigenlijkVerwijderd schreef op 04 november 2002 @ 17:38:
Iemand al gevonden om alle knoppen aan te sturen met winlirc?
Winlirc niet, wel gewoon lirc:Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:01:
[...]
jah, dat wil ik ook nog steeds weten eigenlijk
Je neemt een willekeurige afstandsbediening-merk (ik heb volgens mij akai gebruikt) , programmeert die in je aldi-afstandsbediening en vervolgens kun je gewoon de standaard manier van lirc instellen gebruiken.
Dan programmeer je je afstandsbediening naar een merk waar al een config-bestand voor isVerwijderd schreef op 11 November 2002 @ 22:00:
ja het probleem bij mij is dus dat winlirc niet wil learnen
http://lirc.sourceforge.net/remotes/
Automatisch zoeken heb ik ook al geprobeerd, maar ik heb hem dus laten zoeken met de ZAP+ key. Nu is hij aan het zoeken en dan gaat ineens de TV uit... Dus de TV reageert dan wel maar verkeerd.
Heb hem nog steeds niet aan de praat...
Op onze Philips TV werkt hij overigens perfect, ik vind de automatische zap functie trouwens wel leuk, hoef je niet steeds op dat knopje te drukken.
Heb hem nog steeds niet aan de praat...
Op onze Philips TV werkt hij overigens perfect, ik vind de automatische zap functie trouwens wel leuk, hoef je niet steeds op dat knopje te drukken.
Ja hoor, heb hem 2 maanden, ben net aan alle knopjes gewend en nu doet ie het niet meer.... Batterijen verwisseld: nada. Ik merk dat ie gewoon helemaal niets meer zend (anders kreeg ik altijd wel een stipje op het ontvangend apparaat te zien, maar nu helemaal niets). Naja, dan maar eens op zoek naar een echte....
Ook die van mij doet het niet meer. Ook batterijen verwisseld, zendt dus niets meer! Ik ga vrijdag maar even terug naar de Aldi
Verwijderd
Kan iemand de gebruiksaanwijzing ff scannen en online zetten .
De batterijen zijn leeg en ik ben alle instellingen kwijt
Kan hem nergens terugvinden . Heb me rotgezocht
Zonder die gebruiksaanwijzing is het ding helaas onbruikbaar
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb hem al gevonden
dus het is niet meer nodig
De batterijen zijn leeg en ik ben alle instellingen kwijt
Kan hem nergens terugvinden . Heb me rotgezocht
Zonder die gebruiksaanwijzing is het ding helaas onbruikbaar
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik heb hem al gevonden

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2003 20:16 ]
Hahaha gaan ze nu allemaal naar de kloten?
Ik heb mijne nog helemaal niet gebruikt....maar misschien kan ik hem ook wel terug brengen zeg ik gewoon dat ie kapot is....
Ik heb mijne nog helemaal niet gebruikt....maar misschien kan ik hem ook wel terug brengen zeg ik gewoon dat ie kapot is....
Hij doet het hier nog perfect hoor, zelfs met de orginele batterijen.
Nope
Verwijderd
Sorry dat ik een oud topic omhoogschop, maar ik heb nu hier een xbox staan met
dvd remote .
Nu wil ik met de Aldi AB ook de xbox dvd bedienen .
Iemand hierin al geslaagd ?
dvd remote .
Nu wil ik met de Aldi AB ook de xbox dvd bedienen .
Iemand hierin al geslaagd ?
ik ben op zoek naar de codelijst van dit apparaat. Iemand?
Dit topic is gesloten.