Toon posts:

[ATX] 1x psu 2x mobo = mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus bezig met het maken van een kastje met daarin 2 dediservertjes

een P3-450 en een celleron 633
nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de atx-stekken van de voeding op te splitten / er een 2e atxstekker van af te leiden ?

dit scheelt me een hoop ruimte/gewicht en kwa wattage is het iig haalbaar bovendien is het toch de bedoeling dat met 1 druk op de knop beide pc's aangaan...

search wilde me niet echt lukken omdat de search woorden van 2 en 3 letters niet snapt :(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Moet je toch een zware voeding hebben. Een voeding is bedoeld voor 1 moederbord, niet voor 2. Waardoor je dus een extreem zware voeding nodig zal hebben. Ik denk niet dat je het met een simpele 300W zal redden.

Bijkomend probleem, als je 1 pc uitzet, gaat de andere ook mee uit. Die dingen zijn bij mijn weten niet los te koop, je zou t kunnen proberen zelf te maken, echter ik denk niet dat het goed zal gaan werken. Er is namelijk meer dan 5V en 12V wat een voeding leverd, en die zijn vaak wat beperkter in vermogen dat er geleverd kan worden.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

2 lichte voedingen zijn goedkoper dan een zware voeding.
Een voeding brengt veel meer problemen mee (zie boven), enige voordeel misschien is dat het lichter is.

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 16 oktober 2002 @ 10:17:
Moet je toch een zware voeding hebben. Een voeding is bedoeld voor 1 moederbord, niet voor 2. Waardoor je dus een extreem zware voeding nodig zal hebben. Ik denk niet dat je het met een simpele 300W zal redden.

Bijkomend probleem, als je 1 pc uitzet, gaat de andere ook mee uit. Die dingen zijn bij mijn weten niet los te koop, je zou t kunnen proberen zelf te maken, echter ik denk niet dat het goed zal gaan werken. Er is namelijk meer dan 5V en 12V wat een voeding leverd, en die zijn vaak wat beperkter in vermogen dat er geleverd kan worden.
het gaat om 2 lichte mainboardjes met onboard vga en sound en aan hardware hangt er per mobo 1 HDD en een netwerkkaart aan verder NIX

ik heb een voeding van 250 watt en dat moet kwa wattage te doen zijn aangezien ik beide mobo's stabiel kan gebruiken op een oude voeding van 100watt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 11:04:
2 lichte voedingen zijn goedkoper dan een zware voeding.
Een voeding brengt veel meer problemen mee (zie boven), enige voordeel misschien is dat het lichter is.
het gaat mij meer om de ruimte die het inneemt en ik wil met 1 knop beide servertjes aan en uit kunnen schakellen (word een lan meesleep-doos met 2 game dedi's erin)