ok eergister age of kings weer eens geinstalled, ff wat gespeeld toen ik weer eens wat multiplayer wilde spelen. omdat ik de "niet zo legale" versie had kon ik niet updaten naar 1.0c(aok + conquerers patch) en dus zowiezo de zone niet op. ook een game met een vriend uit engeland opzetten lukte niet. toen hoopte ik dat ik alleen niet kon hosten. het is namelijk zo dat ik mxstream basic heb met een adsl modem. de modem zit aan een netwerkkaartje en daartussen zit een 10mbps netwerkje. de pc krijgt dan ip 10.0.0.150
echter op het internet heb ik een 213 ip.
als ik dus een age of kings multiplayer game maak pakt hij dus het 10.0.0.150 ip en het ip dat mijn pc heeft voor mn netwerk(168.nogwat)
mijn vriend in engeland kan dus geen game vinden op mijn 213 ip.
omdat ik toch wel weer op de zone wilde heb ik toch gister maar de Age of Kings gold edition gehaald(aok + conquerers expansion). nu heb ik dus geupdate naar 1.0c maar dit helpt niets aan mijn probleem om te hosten. echter nu ben ik er via de zone achter gekomen dat ik ook niet naar een game kan connecten, ook niet als mn netwerk uitstaat.
ik draai een net verse install van winxp.
firewall van win xp staat uit. verder geen extra firewall of wat dan ook.
mn vriend in engeland heeft het probleem dat ie geen game kan hosten/joinen, echter dit komt door zijn firewall. kan iemand me hier vertellen welke poorten hij open zou moeten zetten om te kunnen spelen?
ik zit zelf nu op mn werk maar zodra ik thuis kom heb ik 2 uurtjes om ff uit te proberen dus dat moet dan maar weer(daarna verjaardag)
ik zal dit topic nog wel blijven lezen vandaag(werk)
echter op het internet heb ik een 213 ip.
als ik dus een age of kings multiplayer game maak pakt hij dus het 10.0.0.150 ip en het ip dat mijn pc heeft voor mn netwerk(168.nogwat)
mijn vriend in engeland kan dus geen game vinden op mijn 213 ip.
omdat ik toch wel weer op de zone wilde heb ik toch gister maar de Age of Kings gold edition gehaald(aok + conquerers expansion). nu heb ik dus geupdate naar 1.0c maar dit helpt niets aan mijn probleem om te hosten. echter nu ben ik er via de zone achter gekomen dat ik ook niet naar een game kan connecten, ook niet als mn netwerk uitstaat.
ik draai een net verse install van winxp.
firewall van win xp staat uit. verder geen extra firewall of wat dan ook.
mn vriend in engeland heeft het probleem dat ie geen game kan hosten/joinen, echter dit komt door zijn firewall. kan iemand me hier vertellen welke poorten hij open zou moeten zetten om te kunnen spelen?
ik zit zelf nu op mn werk maar zodra ik thuis kom heb ik 2 uurtjes om ff uit te proberen dus dat moet dan maar weer(daarna verjaardag)
ik zal dit topic nog wel blijven lezen vandaag(werk)