Age of Kings multiplayer

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 08:53
ok eergister age of kings weer eens geinstalled, ff wat gespeeld toen ik weer eens wat multiplayer wilde spelen. omdat ik de "niet zo legale" versie had kon ik niet updaten naar 1.0c(aok + conquerers patch) en dus zowiezo de zone niet op. ook een game met een vriend uit engeland opzetten lukte niet. toen hoopte ik dat ik alleen niet kon hosten. het is namelijk zo dat ik mxstream basic heb met een adsl modem. de modem zit aan een netwerkkaartje en daartussen zit een 10mbps netwerkje. de pc krijgt dan ip 10.0.0.150
echter op het internet heb ik een 213 ip.

als ik dus een age of kings multiplayer game maak pakt hij dus het 10.0.0.150 ip en het ip dat mijn pc heeft voor mn netwerk(168.nogwat)

mijn vriend in engeland kan dus geen game vinden op mijn 213 ip.

omdat ik toch wel weer op de zone wilde heb ik toch gister maar de Age of Kings gold edition gehaald(aok + conquerers expansion). nu heb ik dus geupdate naar 1.0c maar dit helpt niets aan mijn probleem om te hosten. echter nu ben ik er via de zone achter gekomen dat ik ook niet naar een game kan connecten, ook niet als mn netwerk uitstaat.

ik draai een net verse install van winxp.
firewall van win xp staat uit. verder geen extra firewall of wat dan ook.

mn vriend in engeland heeft het probleem dat ie geen game kan hosten/joinen, echter dit komt door zijn firewall. kan iemand me hier vertellen welke poorten hij open zou moeten zetten om te kunnen spelen?

ik zit zelf nu op mn werk maar zodra ik thuis kom heb ik 2 uurtjes om ff uit te proberen dus dat moet dan maar weer(daarna verjaardag)

ik zal dit topic nog wel blijven lezen vandaag(werk)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:32

inXs

known as inXs

Ik heb dus precies hetzelfde probleem en heb het hier gevraagd: [rml][ winXp netwerk] waar/hoe en op welke pc poorten open zetten[/rml] Zoals je ziet komt er ook meteen een slotje op... Als ik thuis kom zal ik wel weer wat gaan kloten en kijken of het gaat lukken :)

superB

• bolleh
dit gaat dus niet alleen over poorten open zetten want ik draai helemaal _geen_ firewall oid. tis echt de opzet van mxstream die mij verbied als host te fungeren, daarom zou connecten wel gewoon moeten kunnen, en daar vraag ik een oplossing voor

• inXs

inXs

known as inXs

bolleh schreef op 16 oktober 2002 @ 11:57:
dit gaat dus niet alleen over poorten open zetten want ik draai helemaal _geen_ firewall oid. tis echt de opzet van mxstream die mij verbied als host te fungeren, daarom zou connecten wel gewoon moeten kunnen, en daar vraag ik een oplossing voor
Ik heb ook mxstream en ik draai ook helemaal _geen_ firewall, maar het is zo dat winXP standaard alle poorten dichtzet. Ook zonder firewall en dat is dus ook mijn probleem. Maar ik hoop dat er hier antwoord wordt gegeven dan, want ik heb hetzelfde probleem in principe

superB

• bolleh
bl!kje schreef op 16 oktober 2002 @ 13:11:
[...]

Ik heb ook mxstream en ik draai ook helemaal _geen_ firewall, maar het is zo dat winXP standaard alle poorten dichtzet. Ook zonder firewall en dat is dus ook mijn probleem. Maar ik hoop dat er hier antwoord wordt gegeven dan, want ik heb hetzelfde probleem in principe
naja dat wist ik niet, dan zal ik daar zelf nog wat over zoeken, maargoed dat helpt me niet verder naar een oplossing om als AOK host te fungeren(omdat ik toch de beste verbinding heb van degenen die met mij zouden willen spelen)

• inXs

inXs

known as inXs

Mja ik snap je probleem heel goed en daarom hoop ik dat er nog nuttige berichtjes zullen komen buiten mijn onzinnige gespam :P

superB

• Cool_Willy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11-2012
Ik heb geen ervaring met dit spel online, maar volgens mij is het WEL mogelijk om met mxstream games te hosten. Heb pas geleden nog Red Alert 2 gehost en mijn externe IP werd gewoon gezien door de tegenpartij :)
Ik draai W2k (en me firewall stond toen uit, erg fout ja...), dus dan zal het inderdaad wel aan XP liggen die de poorten dichtgooit.

• bolleh
Cool_Willy schreef op 16 oktober 2002 @ 20:06:
Ik heb geen ervaring met dit spel online, maar volgens mij is het WEL mogelijk om met mxstream games te hosten. Heb pas geleden nog Red Alert 2 gehost en mijn externe IP werd gewoon gezien door de tegenpartij :)
Ik draai W2k (en me firewall stond toen uit, erg fout ja...), dus dan zal het inderdaad wel aan XP liggen die de poorten dichtgooit.
ja of het ligt aan die poorten, of aan het spel zelf, want ik kan namelijk wel gewoon quake 3 servers hosten ofzow. maargoed ieder spel is anders natuurlijk

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb met mxstream icm draytek router prima aoe2 gehost. (was wel via msn gaming zone). Probeer het daar eens.

• bolleh
Fakir schreef op 17 oktober 2002 @ 12:59:
Ik heb met mxstream icm draytek router prima aoe2 gehost. (was wel via msn gaming zone). Probeer het daar eens.
lukt ook niet, ik kan gewoon niet hosten/connecten :(
welk os heb jij? mischien dat het aan XP ligt magoed dr komt hier geen ander os op

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
98SE. De volgende poorten moet in principe openstaan: 2300-2400 tcp/udp, 6667 tcp, 28800-28912 tcp/udp, 47624 tcp. Wellicht je xp (standaard) firewall aanpassen? Het kan trouwens zijn dat mxstream iets veranderd heeft in de tussentijd het is inmiddels al een tijd geleden dat ik aoe2 gespeeld heb. Als ik m'n kamer opruim zal ik ongetwijfeld m'n aoe cd weer tegenkomen en ook weer eens proberen een spel te hosten.
Pagina: 1