GW -- GW IPsec tussen X1200 en Netopia

Pagina: 1
Acties:

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
Weet iemand hoe ik een GW to GW verbinding maak tussen een bintec x1200 en een netopia 4541.

tussen 2 netopia routers gaat het wel. maar tussen die andere niet. en ik weet niet hoe. heb alles al geprobeert.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En waar staat GW voor in deze context :?
M'n glazen bol is bij de vaatwasser vandaag, dus met deze minimale info zal je niet veel antwoorden hoeven te verwachten.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Koffie schreef op 16 oktober 2002 @ 09:35:
En waar staat GW voor in deze context :?
Ik denk gateway (router dus :P)
M'n glazen bol is bij de vaatwasser vandaag, dus met deze minimale info zal je niet veel antwoorden hoeven te verwachten.
lol :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Achzo .. ik dacht meteen aan GroupWise :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Koffie schreef op 16 oktober 2002 @ 09:41:
Jij moet eens verder kijken dan je Novell neus lang is :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• danny230681
jup Gateway. hehehe

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En de rest van mijn vragen :?
Hier kunnen we IMHO totaal niets mee (om nog maar te zwijgen over het feit dat het op dit moment absoluut geen PNS topic is).
Dus _OF_ je legt eens uit wat je nu exact wil, wat er mis gaat en hoe en wat je alles al geprobeerd hebt, _OF_ hij gaat richting NT met een slotje.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Koffie schreef op 16 oktober 2002 @ 09:41:
Ik dacht ook al. Groupwise naar Groupwise :? :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Mijn glazen bol is net weer uit de wasdroger dus misschien kan ik helpen ;)
Hij wil een IPSec VPN opzetten, gateway-to-gateway, tussen een Bintec X1200 router en een netopia 4541.
Nou staat er bij de bintec-site wel iets over ipsec-support, maar bijvoorbeeld geen handleiding... Vrij vertaald uit het duits staat er "koop eerst die optie maar dan sturen we je een handleiding waar in staat wat het allemaal kan" :)

Evenzogoed zou wat meer informatie interessant kunnen zijn. Wat voor encryptie gebruik je, hoe wissel je keys uit, etc.?

• danny230681
wat bedoel je met je kan er niks mee zo? dat is onzin. ik denk dat mijn vraag duidelijk genoeg is zo. ik zou niet weten hoe ik hem beter kan stellen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie toch echt een wezenlijk verschil tussen die 2 zinnen van jou , en de post van vink ..

Braaikamer - Smoke&BBQ

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je zult toch echt wat meer info moeten geven. Wat kan je allemaal instellen, kan je bijvoorbeeld certificate files gebruiken, of handmatig keys instellen, encryptie-manieren als DES, 3DES of AES, hash-algoritmes, keygroups, etc...?
Heb je al eens op een van beide apparaten iets van logging aangezet, en wat komt daaruit?

Kortom, ik moet het toch met Koffie eens zijn dat wat meer info wel handig is. Als we afgaan op wat jij zegt: "ik heb alles al geprobeerd", nou als je alles hebt geprobeerd en dat werkte niet dan kan het dus niet >:)

• danny230681
nou, ik gebruik 3des, ik weet dat over die handleiding, deze heb ik ook doorgelezen, maar het werkt gewoonweg niet!
handmatige key.
diffie-hellman group 2.
ik heb beide routers identiek aan elkaar gelijk gesteld, op de ip adressen na dan.
hij komt niet eens door fase 1 heen.

Heeft iemand ervaring met bintec en netopia? gaan deze wel samen?

ik heb een mail naar de support van beiden gestuurt, de reactie kwam erop neer dat ze dat nog niet getest hadden.
Pagina: 1