Bubbel in Laptop scherm :(

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren in ene (ja in ene, want ik was lunchen, kom terug van de lunch en er zit ineens een witte lijn in me scherm) dus een witte achtige lijn in me scherm.

Het scherm zelf is opzich helemaal goed nog, maar in het midden onderin zit nu als het ware een soort bobbel :P
Het lijkt meer op een soort lichtere lijn. De pixels en alles klopt nog maar alles op die plek is lichter dan de rest van het scherm.

Met een witte achtergrond is het 't duidelijkst
Zie de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertim.net/sites/www.cybertim.net/temp/scherm1.JPG
Hier zit de witterigere lijn. Het lijkt alsof er een bobbel in het scherm zit, maar het scherm is gewoon mooi PLAT er is niks geen kras te bekennen of verhoging :P
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertim.net/sites/www.cybertim.net/temp/scherm2.JPG
Het scherm zonder de zwarte cirkel.
Afbeeldingslocatie: http://www.cybertim.net/sites/www.cybertim.net/temp/scherm3.JPG
CLoseup van de lijn.

Ik heb het scherm eral uitgeschroefd en van de achterkant bekeken, er zit NIKS alles is nog recht en mooi.
(Het is een Dell Latitude CPi pentium-2 400)

Wie-o-wie heeft ENIG idee hoe dit komt, en/of, hoe ik ervanaf kom!!!
Ik vind het super vervelend, ookal heeft het geen directe gevolgen voor me werk oid. Maar op een witte achtergrond lijd het zo erg af! :(

Verwijderd

Ik heb het ook met mijn notebook.
Waarschijnlijk is het een toets van je toetsenbord,
welke zichzelf heeft "afgedrukt" op je beeldscherm.

De vlek kan je dus ook niet afpoetsen. })
Ik denk dat het verder geen kwaad kan. :)

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Hmja het zou inderdaad ook welis een verkleuring op het plastic zelf kunnen zijn.
Maar een knop indrukken in het scherm lijkt me stug :P knoppen raken bij verre het scherm niet.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 15:06
Mss heeft er iemand toen je gaan lunchen was, zijn vingers niet kunnen thuis houden, en probeerder mss eens hoe 'hard' zo'n tft-scherm nu is.

* ShadowrunR bedoelt een vingerafdruk

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 21:39
Lijkt op een soort vouw ?, zou kunnen komen van de spanning van het frame achter het scherm

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Allereerst:
Een toets kan je scherm raken, er zit maar enkele millimeters tussen je scherm en het toetsenbord als het ding is dichtgeklapt. Als je probeert je scherm te buigen, zal je meestal het scherm zo'n zelfde afstand kunnen vervormen.
Het is ook redelijk veel voorkomend dat schermen putjes of deukjes oplopen als er op een dicht geklapte laptop druk wordt gezet. (Bij transport bv.)

Waar dit op lijkt is een vervorming door druk van de zijkant oid. misschien is je scherm warm geworden en daardoor de toplaag enigszins vervormd.
Dit zou kunnen gebeuren als iemand je scherm heeft dichtgeklapt en het ding een halfuur dichtgeklapt heeft doorgewerkt.
<edit>
De plaats van de bobbel is meestal ook de plaats waar de meeste warmte wordt geproduceerd, hier zit immers de cpu vaak vlak in de buurt. Ook is dit gedeelte meestal al wat warmer door de backlight die onderin het scherm ligt.
</edit>
De enige oplossing is een nieuw scherm/schermtoplaag. Waarschijnlijk is de toplaag los te krijgen. Moet je dell even over bellen.

[ Voor 0% gewijzigd door TheGhostInc op 17-10-2002 15:41 . Reden: toevoeging ]

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Ik heb een keer per ongeluk met de punt van mijn map tegen mijn laptop scherm aangestoten en dan krijg je ook zulke vlekken. De schermen zijn erg kwetsbaar. Ik denk dus dat er iets tegen je scherm heeft aangedruk wat dit heeft veroorzaakt.

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kheb ook zoiets met een ietwat donkere vlek op mn powerbook scherm, 2 vlekken zelfs, maarja, dat schatje wordt hier nogal mishandeld, nja, wordt hier veel gebruikt ieg :)
de touchpad is versleten, de bovenste laag is er helemaal af :)

kweet enti of je er iets aan kan doen, en ik denk niet dat jij nog garantie hebt, ofwel?

maar je kan er zelf neits aan doen en waardoor t komt, bij jou misschien gewoon door de ouderdom, maar t akn idd ook zijn doordat je te hard er tegen aangetikt hebt ofzo.

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Het is nual een aantal dagen later en de "vouw" of "bubbel" zit er nogsteeds.
Ik heb al versschillende schoonmaak producten geprobeert.. en geen resultaat.
Dus het is geen vuil oid.

Een vouw zou je naar mijn mening moeten kunnen voelen.. maar hoe hard je ook voelt op de plek, er is geen verhoging of verlaging aanwezig.
Ik heb zelf, zelfs al hard op de plek gedrukt om eventuele bobbels achter het scherm te voelen of weg te drukken, geen resultaat (en het scherm is er ook niet slechter op geworden) dus iemand die ze fikke in de pauze niet thuis kon laten kon ook zelf geen schade aanrichten..

Een vervorming van druk of vervoer zou eventueel nog kunnen, ik vervoer de notebook "los" in me rugtas (met een dun hoesje eromheen tegen de krassen). Maar dit is 6 maanden goed gegaan :P

Ik zal deze week dan maar even een email naar Dell sturen over deze issue.
Mocht het te "betalen" zijn een reparatie dan zal ik dat zeker doen.
Maar ik vrees (de notebook is al 2e hands) dat mij dit aardig wat gaat kosten, dan spaar ik liever voor een nieuwe Dell :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

CT schreef op 20 oktober 2002 @ 00:45:
Bedankt voor de tips. Het is nual een aantal dagen later en de "vouw" of "bubbel" zit er nogsteeds.
Ik heb al versschillende schoonmaak producten geprobeert.. en geen resultaat.
Dus het is geen vuil oid.

Een vouw zou je naar mijn mening moeten kunnen voelen.. maar hoe hard je ook voelt op de plek, er is geen verhoging of verlaging aanwezig.
Ik heb zelf, zelfs al hard op de plek gedrukt om eventuele bobbels achter het scherm te voelen of weg te drukken, geen resultaat (en het scherm is er ook niet slechter op geworden) dus iemand die ze fikke in de pauze niet thuis kon laten kon ook zelf geen schade aanrichten..

Een vervorming van druk of vervoer zou eventueel nog kunnen, ik vervoer de notebook "los" in me rugtas (met een dun hoesje eromheen tegen de krassen). Maar dit is 6 maanden goed gegaan :P

Ik zal deze week dan maar even een email naar Dell sturen over deze issue.
Mocht het te "betalen" zijn een reparatie dan zal ik dat zeker doen.
Maar ik vrees (de notebook is al 2e hands) dat mij dit aardig wat gaat kosten, dan spaar ik liever voor een nieuwe Dell :)
ze kunnen er misschien (tegen betaling) een nieuw scherm opzetten!
bij mn vader kwam er een keer een gast zn laptop repareren (was iets mis met de netwerkaart en toen vervingen ze meteen ook de videokaart en t ram :?) maar toen moesten ze ook t beeldscherm los maken en daging beswel gemakkelijk, dus als ze nog een scherm hebben wat op jouw laptop zou passen --> kunnen ze t gewoon vervangen, das fijner dan repareren :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

zie je deze "vouw" ook in dos?
zoja helaas ...

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ja je ziet de "vouw" overal, ook als de notebook net opstart (bij de bios) etc.. Het is dus echt echt scherm.

Een nieuw scherm klinkt leuk, maar ik neem aan dat de dagwaarde van deze notebook (ik schat het op 300-400euro) zelfs nog lager is dan een nieuw scherm :P

Verwijderd

Misschien is er op de 2e hands markt nog iets te regelen ?
Ik zou in ieder geval toch proberen bij de producent iets te regelen , (ik weet uit ervaring , ik heb bij Gateway gewerkt dat het vaak wel op coulance wordt gegooid) en je gewoon wordt geholpen .
Zo niet hebben ze vaak wel een adres voor goede 2e hands parts!
succes!
Pagina: 1