Toon posts:

Videokaart te dik voor processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Btw:
Waarom een geforce 4 Ti4200 128MB DDR als je 'maar' een PIII 1000mhz hebt :S
Je proc. houd dat beest toch niet bij
(zonde van je euros)
Dit is een reactie op een review over UT2003 die ik op Fokzine heb geschreven.
Klopt dit wat hij schrijft? Volgens mij moet mijn proc. het wel bij kunnen houden.

Even kort de totale specs.:
Intel Pentium III 1000Mhz
ASUS TUV-4X
512 MB SDRAM PC133
Leadtek Geforce4 Ti4200 128MB DDR ViVo (http://www.leadtek.nl/site/shared/images/a250le_big.jpg)
OnBoard Sound
DirectX 8.1
Windows XP (SP1)
Kabel Internet

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je proc mag wat sneller.

Kijk eens naar de CPU scaling test bij anandtech.

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1650

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Misschien een leuke upgrade om ook je proc te versnellen
want volgen mij kan jou Asus ook tualatins

Schaalt hij weer een beetje meer mee

http://www.asus.com.tw/mb/socket370/tuv4x/overview.htm

[ Voor 0% gewijzigd door SimplyMe op 16-10-2002 09:29 . Reden: Gevonden en typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
In the end, the results are pretty much as you’d expect; it is the fastest GPUs that truly require very fast CPUs in order to feed them vertex data at a rate that can maintain their high performance levels.

Dat lees ik op de site die wekkel poste.

Ik zal wel eens opzoeken wat Tualatins percies is.
Mijn bord ondersteund het wel.
"Intel® FCPGA / FCPGA2 Pentium III® Tualatin / Coppermine and Celeron™ CPUs"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 09:34:

Ik zal wel eens opzoeken wat Tualatins percies is.
Mijn bord ondersteund het wel.
"Intel® FCPGA / FCPGA2 Pentium III® Tualatin / Coppermine and Celeron™ CPUs"
da's de laatste generatie p3's..

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk kom ik tot deze conlclusie:

80 0f 85 frames. wie ziet dat nog met het blote oog?

Ik vind dan ook dat dit een minimaal verschil is.
(Ik zal echt wel overgaan naar een P4 met de tijd maar ik hoef het niet te doen voor mijn video kaart)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Lekker blijven zitten dus. Die snelle proc komt vanzelf wel.

Verwijderd

Het is niet een overkill, de videokaart is misschien een aardig stukje sneller maar de pIII 1000mhz kan het nog best aan.

Verwijderd

Of je probeert nog wat uit de fsb van de PIII te halen. Zo hoef je niet persé een snellere cpu te halen.

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
een p3 1000 haalt iets als 2/3 uit die geforce4 (uitgaande van 3dmark scores)
dat is nog steeds een hoop, en als je die CPU scaling test bekijkt dan zie je dat het een verschil is tussen 100 en 160 FPS op 800*600, volgens mij is het bij 1000 mhz best nuttig om je videokaart te upgraden, zo'n 4200 kaart is nog best te betalen ook
als je in de online database van 3dmark kijkt bij 1000 mhz dan worden de beste scores gehaald met geforce4 kaarten, of het een Ti4200 of een Ti4600 is maakt dan niet uit, meer dan een ti4200 is dus overkill totdat je een proc. upgrade doet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik had een TNT2 bij me PIII@920 .. nah dat draaide wel grappig, maar kwam nu toch wel steeds meer tekort!! :'(

Nu een ATI 8500 LE 128MB ... de reacties: * Alfa Novanta dat is overkill .. domdomdom |:(

Ik draai wel ff dubbele framerates .. dus wat nou overkill !? En in me nieuwe systeem gaatie mooi mee natuurlijk !? :z

ik had er zelfs een topic voor geopend met benchmarks .. maar dat mocht niet van de heren Modjes .. 'k wilde alleen maar ff aangeven HOE ENORM het verschil wel niet was .. ;(

Voor wie het wil lezen .. link

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Die GF trekt met gemak die PII 1000Mhz eruit volgens mij, maar daarom is dit nog geen slechte koop, hoef je iig voorlopig geen nieuwe videokaart te kopen ;)

sensei_d.fpv channel

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ing._Buttje schreef op 16 oktober 2002 @ 11:31:
Ik had een TNT2 bij me PIII@920 .. nah dat draaide wel grappig, maar kwam nu toch wel steeds meer tekort!! :'(

Nu een ATI 8500 LE 128MB ... de reacties: * Gisae dat is overkill .. domdomdom |:(

Ik draai wel ff dubbele framerates .. dus wat nou overkill !? En in me nieuwe systeem gaatie mooi mee natuurlijk !? :z

ik had er zelfs een topic voor geopend met benchmarks .. maar dat mocht niet van de heren Modjes .. 'k wilde alleen maar ff aangeven HOE ENORM het verschil wel niet was .. ;(

Voor wie het wil lezen .. link
Ik ben van een TNT2 M64 naar een GF2@pro+ gegaan. Het verschil was wel te merken, maar op de een of andere manier leek het alsof de kaart steeds inhield wat erg irritant is. Straks gaat deze kaart (hopelijk) op ultra+ speeds draaien in een P4 2,26. Dat moet het uiterste wel uit de kaart kunnen halen

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja, tuurlijk is dit een goede koop geweest. Jij kan weer even vooruit en genieten van nais DX8.1 effects :9 :9~

De meeste mensen deugen!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 00:23

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

C}{@0$ schreef op 16 oktober 2002 @ 13:09:
[...]

Ik ben van een TNT2 M64 naar een GF2@pro+ gegaan. Het verschil was wel te merken, maar op de een of andere manier leek het alsof de kaart steeds inhield wat erg irritant is. Straks gaat deze kaart (hopelijk) op ultra+ speeds draaien in een P4 2,26. Dat moet het uiterste wel uit de kaart kunnen halen
Wow ... dat moest juist enorm merkbaar zijn .. een TNT2 M64 is baggertraag niesosnel .. ongeveer de helft qua prestaties van een gewone 128bits TNT2 bovendien rijst bij mij de vraag of het hier een PCI of AGP-versie betreft!? :?

Verder lees ik dat je een PIII500 hebt, welke ik eerst ook had (500@667) en heb tegenwoordig een PIII800@920 welke toch ff bijna 2x beter presteerd en inderdaad een betere processor is voor een snelle grafische kaart.

Die Geforce2 is natuurlijk behoorlijk snel, maar vergeet niet dat de ATI 8500 ergens tussen een GF3 en GF4 hangt!! Al met al kunnen jouw bechmarks behoorlijk lager uitvallen.

Wat me verder nog opvalt is die S3 Virge GX kaart .. waarmee menig Tweakert ERRUG nare ervaringen mee heeft (incl. ikzelf) ... berucht om zijn conflicten met de 3dfX kaarten en erg slechte drivers!! Wat gebeurt er als je die kaart eruit gooit!? :?

En dat inhouden (je schijft in verleden tijd .. is het al opgelost!?) .. als dat merkbaar is in de vorm van schokken, segmaar 1x per 2 seconden, dan zou je eens moeten kijken wat voor progsels er bij jou nog op de achtergrond draaien ..
Zo had ik steeds CoolInfo op me desktop (temps e.d.) maar die gaf onder JKII zeer irritant merkbare schokken .. Coolinfo refresht ongeveer iedere 2 secs 1x ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
ing._Buttje schreef op 16 oktober 2002 @ 11:31:

Nu een ATI 8500 LE 128MB ... de reacties: * bobo1on1 dat is overkill .. domdomdom |:(

Dat past best mooi bij elkaar hoor, met een snellere cpu haal je altijd wel betere resultaten maar of je er wat aan hebt?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:43

McFizban

Hackito ergo sum.

En wat ik nog niet echt heb gelezen: Een nieuwe video chipset kent ook nieuwe grafische truukjes.
Betere Bumpmapping, meerdere textures, betere belichting etc, AA, etc.
Dit heeft dan niet zo veel met framerates te maken, maar zorgt er wel voor dat je spel er veel mooier uit ziet dan met een oude kaart.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Mr.C4
  • Niet online
ik heb ook pas een gf4 ti 4400 gehaald. alles was tenminste beter dan mn tnt2. ik weet dat het overkill is maar dan hoef ik iig geen nieuwe vid. kaart te halen als ik een nieuw systeem haal. met tnt2 haalde ik rond 2000 marks nu 7000. tog wel een groot verschil.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Het beste voor die high-end vga kaarten zijn 2ghz of beter... Dus dat word overclocken :Y)

dikzak

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb zelf een gf4600ti op een P3 1Ghz draaien, alles loopt vloeiend hoor, maar gelukkig komt er vanavond een XP 2200+ voor in de plaats :)

Ik zie het probleem ook niet zo, het werkt toch beter dan voorheen? Waarom een oudere kaart kopen? Die kaart gaat binnenkort wel weer mee naar iets beters hoor.

Game ze!

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Het ligt er erg aan op een spel voornamelijk cpu of gpu snelheid gebruikt. NFS6 heeft bijv veel meer aan een goede videokaart, terwijl UT2003 meer aan een snelle processor heeft.
Pagina: 1