C}{@0$ schreef op 16 oktober 2002 @ 13:09:
[...]
Ik ben van een TNT2 M64 naar een GF2@pro+ gegaan. Het verschil was wel te merken, maar op de een of andere manier leek het alsof de kaart steeds inhield wat erg irritant is. Straks gaat deze kaart (hopelijk) op ultra+ speeds draaien in een P4 2,26. Dat moet het uiterste wel uit de kaart kunnen halen
Wow ... dat moest juist enorm merkbaar zijn .. een TNT2 M64 is
baggertraag niesosnel .. ongeveer de helft qua prestaties van een gewone 128bits TNT2 bovendien rijst bij mij de vraag of het hier een PCI of AGP-versie betreft!?
Verder lees ik dat je een PIII500 hebt, welke ik eerst ook had (500@667) en heb tegenwoordig een PIII800@920 welke toch ff bijna 2x beter presteerd en inderdaad een betere processor is voor een snelle grafische kaart.
Die Geforce2 is natuurlijk behoorlijk snel, maar vergeet niet dat de ATI 8500 ergens tussen een GF3 en GF4 hangt!! Al met al kunnen jouw bechmarks behoorlijk lager uitvallen.
Wat me verder nog opvalt is die S3 Virge GX kaart .. waarmee menig Tweakert ERRUG nare ervaringen mee heeft (incl. ikzelf) ... berucht om zijn conflicten met de 3dfX kaarten en erg slechte drivers!! Wat gebeurt er als je die kaart eruit gooit!?
En dat inhouden (je schijft in verleden tijd .. is het al opgelost!?) .. als dat merkbaar is in de vorm van schokken, segmaar 1x per 2 seconden, dan zou je eens moeten kijken wat voor progsels er bij jou nog op de achtergrond draaien ..
Zo had ik steeds CoolInfo op me desktop (temps e.d.) maar die gaf onder JKII zeer irritant merkbare schokken .. Coolinfo refresht ongeveer iedere 2 secs 1x