[winXp netwerk] waar/hoe en op welke pc poorten open zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:32

inXs

known as inXs

Topicstarter
Kheb uiteraard de faq doorgelezen en google gebruikt en ja ik weet dat het een noob vraag is.. Maar toch.

IK heb adsl en dat zit uiteraard op een pc, de pc van me zusje vanuit daar gaat vanaf een 2e netwerk kaart een utp kabel naar mijn pc. Kheb gewoon via winXP internet sharing alles geregeld dus geen extra programma's enzo.

Ik draai ook geen firewall, omdat winXP standaard alle poorten dichtzet, maar dan ook echt alle.. Ik heb al getest met programma's of dit zo is en ik heb een vriend een trojan op mijn harde schijf laten zetten en hij kon ook niets.. Geen firewall nodig dus.

Maar het probleem is dus ik kan geen games aanmaken, bijvoorbeeld warcraft hosten gaat niet, counterstrike etc etc, omdat mijn poorten dicht zitten.

Al die poortmapping progrjes worden gebruikt als je een router of hub of een server hebt. Die heb ik dus niet. Nu is mijn vraag dus op welke pc moet ik de poorten openzetten, op mijnes of op de pc van me zusje, dus de "hoofd" pc. En op welke manier doe ik dit dan? Met een programma of valt dit in winXP zelf te regelen?

Ik heb echt gezocht in de search, maar niet echt iets gevonden wat mij kan helpen, mja sorry als ik ergens overheen gekeken heb, maar het is nog vroeg..

Aanvullende info:

2xwinXP pro

pc's hebben allebei standaard netwerk kaart ip 192.160.0.1 (geloof ik ff uit me hoofd) en 192.160.0.2

Kheb gewoon alcatal speed touch modem met adsl basic.

superB

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43

Predator

Suffers from split brain

FAQ Network Troubleshooting
daar staan ook linkjes naar diverse sites voor ICS & een portmap programma

Je moet een port natuurlijk mappen om de router pc naar de client pc

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.