Toon posts:

Mxstream tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Een vriend heeft Mxstream Basic en hij heeft hem een keer gehackt software matig ofzo en dan moest ie een draadje doorknippen in je modem......

(gewoon een ethernet modem)

klaar was ie

downloadsnelheid van 680 kb/s 8)7

wowwwoooo
dat wil ik ook maar ik weet niet hoe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en hij weet het ook niet meer :( :(

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17
Uh... dat door geknipte draadje moet je toch kunnen zien? Daarnaast is dit een heel sterk verhaal, er is naar mijn mening maar 1 iemand bekend op het GOT wie een wat vreemde mxstream lijn had.
Nog iets, wat betekent je nick? moet dat het spaanse woord "puta" moet voorstellen?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:33

MAZZA

Barbie is er weer!

Dus Femme en andere t.net crew dan weten jullie dat :P

Nogal verkeerde forum ;)

Ohw en softwarematig een draadje doorknippen :?

Verwijderd

enw at doet dit in TFF :?

edit:
ik was wel op tijd!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zal je uit de brand helpen: Het kan niet.
Snelheid is software matig begrensd aan de kant van de telefoon centrale.
Je ATM circuit loopt gewoon niet sneller dan de snelheid die je krijgt toegewezen. Een enkele keer maakt de KPN daarin wel eens een klein foutje. (Wordt altijd zeer snel hersteld)

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

move komt er aan :)
TFF --> I&T

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hehe OMG!

Ik heb nog nooit draadjes in mijn ADSL modem gezien, en zoals anderen ook zeggen, het is begrensd aan de kan van de telefooncentrale

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:49
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 01:40:
hoi,

Een vriend heeft Mxstream Basic en hij heeft hem een keer gehackt software matig ofzo en dan moest ie een draadje doorknippen in je modem......

(gewoon een ethernet modem)

klaar was ie

downloadsnelheid van 680 kb/s 8)7

wowwwoooo
dat wil ik ook maar ik weet niet hoe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en hij weet het ook niet meer :( :(
TRINGGGGGGGGG & TOEN GING TE WEKKER !!!!!!!!!!! 8)7

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

EmBee schreef op 16 oktober 2002 @ 08:53:
[...]

TRINGGGGGGGGG & TOEN GING TE WEKKER !!!!!!!!!!! 8)7
:)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
FAQ Internet & Telefonie
:? Die eikels van Chello/@home/MxStream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij MxStream en de andere ADSL aanbieders wordt de maximumsnelheid door de DSLAM bepaald, buiten het feit dat het niet erg gemakkelijk zal zijn om hier toegang toe te krijgen en je snelheid omhoog te gooien is het ook niet erg verstandig; je kunt er van op aan dat KPN (of welke ADSL provider dan ook) niet blij met hackpogingen zal zijn.

Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 16 oktober 2002 @ 09:27:
FAQ Internet & Telefonie
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt.

[...]
Nou dit is mij wel gelukt.
Ik heb destijds mijn modem (motorola) succesvol geuncapt.
Nu Download en Upload hoger dan 2 Mbit/s

Snelheid is er achter niet op vooruit gegaan. :'(
Het vermoeden is dan ook dat mijn provider (chello) de verbinding ook nog eens afknijpt.
Helemaal snappen doe ik dit niet aangezien kabel op een bus structuur is gebouwd.

Dus hoe ze dit technisch doen ?

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 09:45:
[...]

Nou dit is mij wel gelukt.
Ik heb destijds mijn modem (motorola) succesvol geuncapt.
Nu Download en Upload hoger dan 2 Mbit/s

Snelheid is er achter niet op vooruit gegaan. :'(
Het vermoeden is dan ook dat mijn provider (chello) de verbinding ook nog eens afknijpt.
Helemaal snappen doe ik dit niet aangezien kabel op een bus structuur is gebouwd.

Dus hoe ze dit technisch doen ?
Ik weet persoonlijk niet zoveel van kabelinternet, omdat ik het zelf niet heb.
Ik weet iig dat de beschijving voor Mxstream klopt.

Maar dit komt rechtstreeks uit de faq, misschien is het handig als je ff een mailtje naar Cutebritney stuurt met een suggestie om het aan te passen voor kabel.

Verwijderd

Door "foutje" van KPN heb ik al ruim een jaar ADSL Advanced snelheden met m'n Comfort abo :-) Hoef ik niet eens een draadje voor door te knippen !!

Verwijderd

Miki schreef op 16 oktober 2002 @ 01:44:
Uh... dat door geknipte draadje moet je toch kunnen zien? Daarnaast is dit een heel sterk verhaal, er is naar mijn mening maar 1 iemand bekend op het GOT wie een wat vreemde mxstream lijn had.
MxStream snelheidslimiet is er eindelijk af !

Ik heb nog steeds een snelheid rond de 400-650 kb/s.
Ik heb daar overigens geen draadje voor hoeven knippen :)

Viel me net op: Sinds februari heb ik die sneheid :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Dat van dat draadje is totale bullshit.
Het kan wel dat je snelheid hoger ligt, kpn hanteert namelijk meerdere "profielen" qua snelheid, en er is een test profiel wat zoiets kan veroorzaken. een tijdje terug was dat inderdaad gebeurd.

Verwijderd

Als jij dat bullshit vindt,
Hier is het bewijs:

MxStream snelheid omhoog, mijn snelheid omlaag?

Als dit draadje klopt dan is het dus wel mogelijk om MxStream zo te tweaken dat je modem geen last heeft van de in de DSLAM ingestelde limiet :)

• Miki
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:43:
Als jij dat bullshit vindt,
Hier is het bewijs:

MxStream snelheid omhoog, mijn snelheid omlaag?

Als dit draadje klopt dan is het dus wel mogelijk om MxStream zo te tweaken dat je modem geen last heeft van de in de DSLAM ingestelde limiet :)
Maar waarom heeft geen enkele tweaknerd dan zoiets al niet uitgezocht? Kan me niet voorstellen dat dit als het zo eenvoudig lijkt er dan geen guides op het internet te vinden zijn.

Verwijderd

Miki schreef op 16 oktober 2002 @ 16:10:
[...]

Maar waarom heeft geen enkele tweaknerd dan zoiets al niet uitgezocht? Kan me niet voorstellen dat dit als het zo eenvoudig lijkt er dan geen guides op het internet te vinden zijn.
Omdat er altijd een eerste keer moet zijn :)

En, KPN heeft altijd stellig beweerd dat het opvoeren niet mogelijk is, en ze hebben er een heel uitgebreid en geloofwaardig verhaal bij verzonnen. Vandaar dat er niet veel mensen mee bezig zijn geweest.

Ik ben toevallig iemand in wiens modem blijkbaar toevallig dat draadje is doorgebrand waardoor het niet naar de snelheidslimiet van de DSLAM luistert. De topicstarter kan precies uitzoeken welk draadje in mijn modem is doorgebrand, mocht er inderdaad een draadje zijn doorgebrand.

Ik geef overigens wel toe dat het wel vreemd is dat het al sinds februari bekend is gemaakt door mij, en dat niemand het verder heeft geprobeerd. Toch weet ik zeker dat het mogelijk is.

• Miki
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:22:
[...]

Omdat er altijd een eerste keer moet zijn :)

En, KPN heeft altijd stellig beweerd dat het opvoeren niet mogelijk is, en ze hebben er een heel uitgebreid en geloofwaardig verhaal bij verzonnen. Vandaar dat er niet veel mensen mee bezig zijn geweest.

Ik ben toevallig iemand in wiens modem blijkbaar toevallig dat draadje is doorgebrand waardoor het niet naar de snelheidslimiet van de DSLAM luistert. De topicstarter kan precies uitzoeken welk draadje in mijn modem is doorgebrand, mocht er inderdaad een draadje zijn doorgebrand.

Ik geef overigens wel toe dat het wel vreemd is dat het al sinds februari bekend is gemaakt door mij, en dat niemand het verder heeft geprobeerd. Toch weet ik zeker dat het mogelijk is.
En ik geloof je ook, heb jouw test bin toen gedownload met 55kb/s dus dat staat als een paal boven water. Maar het gekke is dat op verschillende sites de alcatel touch speed home guide ombouw naar pro in verschillende talen te vinden is. Er is een beperkt aantal draadjes dus ik kan me niet voorstellen dat iemand even vrolijk ze doorknipt en dan 1 voor 1 met een klein steentje aan elkaar koppelt om te kijken welk draadje nu de "boosdoener" is met de dslam. Daarnaast zijn er ook andere modems die niet van alcatel zijn, hoe gaan die dan om met hun dslam :?

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
Simpel genoeg: het kan niet.

je kunt nog zoveel draadjes doorknippen als je wilt; maar de snelheid kun je er niet mee opvoeren.
De snelheid wordt namelijk aan de andere kant van de lijn, bij de KPN centrale geregeld.
En dat is niet iets "dat de KPN beweerd", maar zo zit de ADSL techniek gewoon in elkaar.

Mocht je onverhoopt toch een hogere snelheid halen; dan heb je een "verkeerd" profiel toebedeeld gekregen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.