tremble and despair for i am power!
De mijne staat al 1,5 jaar aan zonder problemen.
... ook mijn switching 10/100 hubje staat dag en nacht aan. No problems so far.
Enige is dat ie een tikkeltje warm wordt, maar who cares...
www.pbreevaart.myweb.nl
Enige is dat ie een tikkeltje warm wordt, maar who cares...
www.pbreevaart.myweb.nl
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 oktober 2000 17:24 schreef pierce het volgende:
Het enige probleem is de stroom rekening :D[/quote]dat ding trekt echt geen hele ampere hoor!
Het enige probleem is de stroom rekening :D[/quote]dat ding trekt echt geen hele ampere hoor!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Jammer dat niemand het over de uren heeft gehad. Laat zo'n ding een aantal jaren meegaan als je hem uitzet, dan gaat ie natuurlijk minder lang mee als je hem aan laat staan.
Net als bij een lamp
Net als bij een lamp
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 15:54 schreef Asotopiaa het volgende:
Jammer dat niemand het over de uren heeft gehad. Laat zo'n ding een aantal jaren meegaan als je hem uitzet, dan gaat ie natuurlijk minder lang mee als je hem aan laat staan.
Net als bij een lamp ;)[/quote]En waarom dat dan?
Volgens mij slijt er namelijk niks.
Net als bij een lamp ;)[/quote]En waarom dat dan?
Volgens mij slijt er namelijk niks.
Verwijderd
Bij een gloeilamp slijt een wolfraam draadje.... daarom heeft hij een bepaald aantal branduren.. bij een hub is dat niet zo.... mijne gaat s'avonds wel uit.. omdat het irritant is dat de lichtjes in mijn ogen schrijnen...
Doe es nie zo stom
In amsterdam zetten ze de routers toch ook niet uit.....
In amsterdam zetten ze de routers toch ook niet uit.....
Gewoon aan laten staan. (100Mbps Switch dingen op een brand-vrije plek neerzetten worden namelijk warm)
[lekkerbelangrijk]
Als je 'm wel uitzet raad ik aan een Backup van je Hub te draaien.
[/lekkerbelangrijk]
[lekkerbelangrijk]
Als je 'm wel uitzet raad ik aan een Backup van je Hub te draaien.
[/lekkerbelangrijk]
Murphy was an optimist
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>neej daar doen ze soms de lampjes uit bij amsix |:([/quote]Ja, en dat is ook heel handig als je er net bezig bent achter een servertje van je. Zit je opeens in het donker.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mijne gaat s'avonds wel uit.. omdat het irritant is dat de lichtjes in mijn ogen schrijnen...[/quote]Slaap jij met je ogen open dan? 
Maaruh bij mij is het niet de switch die probs geeft maar de server + workstation die herrie schoppen...maar ik raak er al aan gewend
Maaruh bij mij is het niet de switch die probs geeft maar de server + workstation die herrie schoppen...maar ik raak er al aan gewend
Verwijderd
Je netwerk moet toch altijd beschikbaar zijn?? Die van mij in iedergeval.. gewoon aan laten staan dus en lekker blazen!!
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja, en dat is ook heel handig als je er net bezig bent achter een servertje van je. Zit je opeens in het donker.[/quote]wha .. jij en een servertje bij de ams-ix ..
De hub bij mij staat ook vanaf maart aan, omdat ik toen moest verhuizen. Daarvoor draaide hij ook al een jaartje mee. En ik vindt het cool, al die knipperende ledjes in mine slaapkamertje. Bij mij staat altijd alles aan, omdat medebewoners ook graag mp3tjes en warez willen, en natuurlijk willen internetten. En als ik de server uitzet, krijg ik boze huisbewoners aan mijn deur, en dat is niet wat ik wil. En ik betaal toch All-in huur, dus de stroomrekening komt niet op mijn matje, maar het schijnt dat hij de laatste tijd wel erg hoog is. hahahaha
Verwijderd
Mijn hubs hebben geen aan/uit schakelaar:?
Nog sterker de meeste hubs en switches hebben geen aan/uit schakelaar onder handbereik.
Waarom?
Omdat die dingen ervoor gemaakt zijn op 24/7 aan te staan.
Dus laat rustig aanstaan die hub.
Nog sterker de meeste hubs en switches hebben geen aan/uit schakelaar onder handbereik.
Waarom?
Omdat die dingen ervoor gemaakt zijn op 24/7 aan te staan.
Dus laat rustig aanstaan die hub.
<nohumor>
als je'm vaak aan een uit zet moet ie ook vaak booten en daar krijg je problemen mee. Net als met windoos... duh
</nohumor>
maar een hub is r vor gemaakt om 24 u/dag aan te staan dus daar zouik maar van gaan genieten.
als je'm vaak aan een uit zet moet ie ook vaak booten en daar krijg je problemen mee. Net als met windoos... duh
</nohumor>
maar een hub is r vor gemaakt om 24 u/dag aan te staan dus daar zouik maar van gaan genieten.
Alleen: DE GROETJES
ik zie m'n moeder hier al de hub aanzetten als ze d'r email op internet wil lezen 
En de warmte ?
D'r staat bij mij uit plaatsgebrek een halogeenlampje OP de hub, nergens last van
En de warmte ?
D'r staat bij mij uit plaatsgebrek een halogeenlampje OP de hub, nergens last van
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Tip 1: leg je hub zo op de grond dat je er met je voeten bij kunt
Tip 2: trek je schoenen uit
Tip 3: zet je voeten op de hub en voel de warmte naar binnen stromen
Dit is natuurlijk het fijnst in de winter en met een hub van het type straalkachel (type koelkast is voor de zomer:)).;)
Tip 2: trek je schoenen uit
Tip 3: zet je voeten op de hub en voel de warmte naar binnen stromen
Dit is natuurlijk het fijnst in de winter en met een hub van het type straalkachel (type koelkast is voor de zomer:)).;)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 01 november 2000 16:55 schreef GreeTz het volgende:
<nohumor>
</nohumor>
maar een hub is r vor gemaakt om 24 u/dag aan te staan dus daar zouik maar van gaan genieten.[/quote]Booten? Volgens mij is dat helemaal niet schadelijk.
Het enige dat mogelijk een beetje problemen oplevert in een computer is het vaak aan en uit zetten van de hard disks, maar bij normaal gebruik is dat geen probleem.
<nohumor>
</nohumor>
maar een hub is r vor gemaakt om 24 u/dag aan te staan dus daar zouik maar van gaan genieten.[/quote]Booten? Volgens mij is dat helemaal niet schadelijk.
Het enige dat mogelijk een beetje problemen oplevert in een computer is het vaak aan en uit zetten van de hard disks, maar bij normaal gebruik is dat geen probleem.
Verwijderd
hehe windows kan het coch geen dag uithouden zonder te crashen.... (win2k is wel veel beter)
Verwijderd
Ik kan ernaast zitten als het gaat om maximale "branduren", maar het is natuurlijk geen argument dat je hem aan moet laten staan omdat ze hem ergens anders niet uitzetten.
Er is een verschil tussen uit kunnen zetten en aan moeten laten staan. Bij mij zijn er 2 computers aangesloten op mijn hub. Soms drie. 1 is alleen email en de andere twee alleen als we der zin in hebben.
Gebruik ik de hub niet dan zet ik hem uit. Anders staat ie bij mij toch zo' 12 uur per dag voor nop te branden. Dat bedoel ik met uitzetten.
Maar als je hem altijd aan moet laten staan!! Waarom zit er dan (bij sommigen) een aan/uit knop op. In ieder geval NIET omdat ie daar van kapot gaat.
Er is een verschil tussen uit kunnen zetten en aan moeten laten staan. Bij mij zijn er 2 computers aangesloten op mijn hub. Soms drie. 1 is alleen email en de andere twee alleen als we der zin in hebben.
Gebruik ik de hub niet dan zet ik hem uit. Anders staat ie bij mij toch zo' 12 uur per dag voor nop te branden. Dat bedoel ik met uitzetten.
Maar als je hem altijd aan moet laten staan!! Waarom zit er dan (bij sommigen) een aan/uit knop op. In ieder geval NIET omdat ie daar van kapot gaat.
Pagina: 1