Toon posts:

[NT4 server] Geen DHCP client??

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig een routertje te configureren voor de kabelaansluiting in mijn huis.

Het betreft een p200mmx, 64MB met NT4 server.

Deze router zou via de internet NIC met DHCP een IP toegewezen moeten krijgen. Echter, ik zou "obtain IP automatically" (o.i.d.) niet aanvinken bij de netwerkkaarten en alleen maar een statisch IP opgeven.

Hoe krijg ik het voor elkaar om de server ook als dhcp client in te stellen? Dat ik die optie dus wel aan kan vinken?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee? Of zijn good old NT4 experts tegenwoordig echt verleden tijd? ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Snap jij het snap ik het :?

Wil je dat de NT4 server een IP adres krijgt van de DHCP-Services die hij zelf draait? Dat gaat niet lukken.
Wil je die NIC een IP-Adres laten verkrijgen dmv DHCP , op je inet LAN (dus een IP adres van je provider) dan moet je idd instellen op "Obtain IP address automaticly" configuren.

P.S. Niet zo snel schoppen aub :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Een NT4 doos die zelf dhcp draait kan geen dhcp client zijn. Wil je dat wel, moet je naar linux

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29

Oceria

I've been in between....

Traag schreef op 16 oktober 2002 @ 13:44:
Een NT4 doos die zelf dhcp draait kan geen dhcp client zijn. Wil je dat wel, moet je naar linux
Lukte mij met Linux (clarkconnect) ook niet hoor. Je kunt maar 1 DHCP server op een netwerk laten draaien. Heb je DHCP nodig om een internetverbinding te krijgen (bijvoorbeeld omdat je alcatel modem in DHCP_Spoof staat) dan mag er geen andere DHCP server draaien.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Oceria schreef op 16 oktober 2002 @ 13:51:
Lukte mij met Linux (clarkconnect) ook niet hoor. Je kunt maar 1 DHCP server op een netwerk laten draaien. Heb je DHCP nodig om een internetverbinding te krijgen (bijvoorbeeld omdat je alcatel modem in DHCP_Spoof staat) dan mag er geen andere DHCP server draaien.
Ik heb het dus over een linux doos die in twee netwerken staat.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

idd geen dhcp uitdelen en dhcp client service starten...

Verwijderd

ben ik nou de enigste die het snapt?

Hij wil op z'n "untrusted" netwerk kaart een ip krijgen dmv DHCP
Hij wil op z'n "trusted" kant een ip adres invullen en DHCP server invullen.

Trouwens, ik lees nergens in zijn post dat hij zelf een DHCP server draait :? :?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
en dan nog moet het wel werken met 2 netwerkkaarten.
Dan moet je je dhcp service niet koppelen aan je inet nic.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Remc0 schreef op 16 oktober 2002 @ 16:06:
en dan nog moet het wel werken met 2 netwerkkaarten.
Dan moet je je dhcp service niet koppelen aan je inet nic.
klopt, ik heb alleen nooit een NT4.0 DHCP server op een pc geinstalleerd waar 2 netwerkkaarten in zaten, dus ik weet niet of die optie er is.
Maar als jij het zegt zal het wel :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 15:08:
ben ik nou de enigste die het snapt?

Hij wil op z'n "untrusted" netwerk kaart een ip krijgen dmv DHCP
Hij wil op z'n "trusted" kant een ip adres invullen en DHCP server invullen.

Trouwens, ik lees nergens in zijn post dat hij zelf een DHCP server draait :? :?
lol jij snapt het... een dhcp server invullen op je netwerkkaart!!!

Verwijderd

1)Een router moet op zijn interne nic een vast ip hebben, kan niet anders.
2)Als je op die nt4 server geen dhcp draait denk ik dat het wel moet kunnen dat je
in de tcp/ip settings van de nic die naar buiten gaat gewoon "obtian ip address
from DHCP server" kunt aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:23:
2)Als je op die nt4 server geen dhcp draait denk ik dat het wel moet kunnen dat je
in de tcp/ip settings van de nic die naar buiten gaat gewoon "obtian ip address
from DHCP server" kunt aanvinken
EUh, ja maar dat is dus het probleem, dat gaat niet.

Ik draai verder geen dhcp server op deze NT4 server. En de DHCP server service is er dus niet aan gekoppeld... raarr????????

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:20
heel toevallig al sp6 gedraait ?
Je weet maar nooit.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Topicstarter
Yupz. En de post sp6 service release....

Verwijderd

en als je nou eens de dhcp aan je andere netwerk kaart hangt wat gebeurd er dan doet hij het zelfde ?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoeveel netwerkkaarten heeft die server nou?
Als het er twee zijn heb je geen enkel probleem; de ene NIC krijgt via DHCP een IP-adres van je provider en de andere NIC heeft een fixed adres.
Als je maar één NIC hebt, heb je wel een probleem, maar dat kun je voor 5€ oplossen ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Brahiewahiewa schreef op 18 oktober 2002 @ 00:19:
Hoeveel netwerkkaarten heeft die server nou?
Als het er twee zijn heb je geen enkel probleem; de ene NIC krijgt via DHCP een IP-adres van je provider en de andere NIC heeft een fixed adres.
5€ oplossen ;)
Twee NICs. En het probleem heb ik dus wel :D
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 00:16:
en als je nou eens de dhcp aan je andere netwerk kaart hangt wat gebeurd er dan doet hij het zelfde ?
DHCP er aan hangen? De dhcp server service is aan geen van beide NICs gekoppeld. Het aanvinken van "obtain IP automatically" o.i.d. lukt niet.

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Ik heb hier thuis ook NT4S draaien om mijn kabelinternet te delen.. Werkt bij mij allemaal zonder problemen alleen heb ik Sygate Home Network erbij draaien en dat is (voor zover ik het weet) het programma wat hier in huis de IP adressen uitdeelt.

Ik heb trouwens beide NICs zelf een IP-nummer gegeven (192.168.0.1 en 192.168.1.1) en dat werkt allemaal perfect.....

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 12:34:[...]Twee NICs. En het probleem heb ik dus wel :D
[...]DHCP er aan hangen? De dhcp server service is aan geen van beide NICs gekoppeld. Het aanvinken van "obtain IP automatically" o.i.d. lukt niet.
Doe je DHCP service de-installeren, dan. Als je 'm toch niet gebruikt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1